Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nová strategie společnosti Rolex: Síla spolupráce

Hodinářský průmysl je neustále se vyvíjející ekosystém.

Michael Klos Autor: Michael Klos
7 června, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Hodinářský průmysl se rychle vyvíjí, včetně designu, technologií a marketingových strategií
  • Spolupráce značek s třetími stranami se stává běžnou a zvyšuje zájem o nové modely
  • Rolex mění svůj marketingový přístup, zaměřuje se na kolaborace a oslavy úspěchů

Vše se rychle mění, od designu až po technické řešení těchto přístrojů na zápěstí. Totéž lze říci o marketingu hodinek.

Ještě před deseti lety provozovala většina hodinářských značek pouze primitivní webové stránky, které sotva vyhovovaly svému účelu.

Většina značek si navíc teprve uvědomuje význam sociálních médií a fyzické odborné akce otevřené veřejnosti, například Geneva Watch Days, Dubai Watch Week, Watches and Wonders, teprve začínají přijímat laickou veřejnost.

Dalším marketingovým prvkem, který se konečně dostal do hlavního proudu, je spolupráce.

Zatímco hodinářský průmysl byl postaven na konceptu spolupráce, tj. výrobce hodinek získával pouzdra od místního výrobce pouzder a ciferníky od místního výrobce ciferníků, v posledních letech se kolaborace vracejí v jiné podobě, kdy značky veřejně spojují své síly a vytvářejí hodinky, které zvyšují zájem a intriku a využívají nové demografické skupiny.

Ačkoli to pro většinu z nás není žádná novinka, zdá se, že společnost Rolex se právě chytla a konečně změnila svůj stoický přístup k marketingu tak, aby do něj zahrnula spolupráci v různé míře.

Advertisement

Pojďme se tedy podívat na jejich nejnovější kolaborace a prozkoumat, jak tyto ukazují na změnu jejich obchodní strategie.

Chcete využít této příležitosti?

Historie spolupráce společnosti Rolex

Je důležité si uvědomit, že společnost Rolex byla založena na principu převzetí cizího produktu a jeho uvedení na trh pro novou demografickou skupinu.

Původní myšlenkou Hanse Wilsdorfa pro Rolex – nebo Davis & Wilsdorf, jak se tehdy jmenovala – bylo vzít švýcarská pouzdra a strojky a sestavit z nich hodinky značky Rolex; ne nepodobné kolaborativnímu srdci hodinářství, které jsem zmínil výše.

Postupem času značka nabízela spolupodepsané ciferníky, což byla vnější forma spolupráce.

Zdroj: Unsplash

To se však změnilo počátkem 90. let, kdy Rolex přerušil styky se společností Tiffany & Co. a přestal uznávat záruky na hodinky, které Tiffany opatřil svým logem. Od té doby až donedávna byla společnost Rolex kapelou jednoho muže, která se dívala dovnitř a zbytek odvětví na ni měl jen velmi malý vliv. Zdá se však, že se to v posledních letech změnilo.

Proměnlivé trendy a vývoj

Předpokládám, že jednou z prvních známek toho, že Rolex začíná spolupracovat s třetími stranami, bylo uvedení hodinek Deepsea D-Blue v roce 2014 na oslavu zhruba sedmimílového sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012.

Tyto hodinky se pyšnily dvoubarevným ciferníkem s modročerným gradientem připomínajícím kalné mořské hlubiny a byly jasným odklonem od toho, co nám Rolex ukazoval 20 let předtím.

V návaznosti na Deepsea D-Blue uvedla společnost Rolex na trh hodinky Air-King ref. 116900 v roce 2016. Tyto hodinky, inspirované palubními hodinami na zakázku, které Rolex vyrobil v roce 2014 pro Bloodhound SSC, vozidlo určené k překonání světového rekordu v pozemní rychlosti (na projekt došly finance a nakonec se nezdařil), byly dalším vybočením z poněkud izolovaného přístupu společnosti Rolex k výrobě hodinek.

Po dvou „kolaboracích“ vydaných během dvou let však kreativní šťáva společnosti Rolex zřejmě vyschla.

Kolaborativní oživení

V listopadu 2022 uvedl Rolex na trh další poctu sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012, a to hodinky Deepsea Challenge, titanové monstrum s průměrem 50 mm a hloubkou 11 000 m (36 000 stop).

Vzhledem k tomu, jak naprosto nepraktické jsou hodinky pro každodenní nošení vzhledem k jejich neuvěřitelným rozměrům a vodotěsnosti, se Deepsea Challenge ukazuje jako marketingový tah společnosti Rolex, který má oslavit jejich spojení s úspěchem třetí strany a zároveň ukázat jejich schopnosti jako výrobce hodinek.

Pro mě to znamená začátek změny strategie společnosti Rolex, kdy začíná odhalovat, jak důležitá může být spolupráce pro dlouhodobý růst značky.

Krátce po Deepsea Challenge uvedla společnost Rolex na trh jednu ze svých nejžádanějších novodobých verzí vůbec: Le Mans Daytona, limitovanou edici Daytony z bílého zlata, která vzdává hold modelu Paul Newman Daytona z minulosti a zároveň oslavuje 100. výročí Le Mans.

Tyto hodinky, vyráběné od července 2023 do dubna 2024, byly od společnosti Rolex velmi promyšleným krokem, jak využít historii třetí strany a propojit ji s vlastními hodinkami.

Zdroj: Getty images

Zatímco Rolex sdílel historii s hlubokomořským průzkumem prostřednictvím batyskafu Trieste a původní cesty Jamese Camerona do vodních hlubin Mariánského příkopu v roce 2012, jejich spojení s Le Mans bylo mnohem méně hmatatelné. Přesto měl model obrovský úspěch a v současné době se prodává za cenu výrazně převyšující 250 000 dolarů.

Rolex dnes

Jak jsme mezitím zjistili, s modelem Le Mans Daytona to teprve začínalo. V letošním roce jsme se již dočkali vydání dalších dvou kolaborativních hodinek. Rolex uvedl na trh jako první novinku roku 2024 hodinky Day-Date Vienna Philharmonic, aby oslavil patnáctileté sponzorství Vídeňské filharmonie společností Rolex.

Tyto hodinky, které se pyšní číselníkem speciálně navrženým pro orchestr a inspirovaným orchestrem, jsou dalším jasným krokem společnosti Rolex, jak využít svých vazeb na události a organizace třetích stran s cílem zvýšit zájem o své hodinky.

Pouhé dva měsíce po vydání hodinek Philharmonic Day-Date společnost Rolex na březnovém předávání Oscarů 2024 neoficiálně odhalila další novinku: nové hodinky Day-Date.

I když není nabízena jako limitovaná edice, poukazuje to na měnící se strategii společnosti Rolex, která se snaží své hodinky uvádět na trh kreativními a neobvyklými způsoby, zejména když si uvědomíme, jak neochvějný byl její marketingový přístup od počátku 90. let.

Vzhledem k tomu, že v celém odvětví se množí společné edice a tempo jejich vydávání společností Rolex se zvyšuje, zdá se přirozené očekávat od ženevského giganta v budoucnu více speciálních edic, protože se snaží udržet svěžest pro sběratele, které možná v minulých letech trochu nudil vyčpělý marketing značky.

Vše se rychle mění, od designu až po technické řešení těchto přístrojů na zápěstí. Totéž lze říci o marketingu hodinek. Ještě před deseti lety provozovala většina hodinářských značek pouze primitivní webové stránky, které sotva vyhovovaly svému účelu.Většina značek si navíc teprve uvědomuje význam sociálních médií a fyzické odborné akce otevřené veřejnosti, například Geneva Watch Days, Dubai Watch Week, Watches and Wonders, teprve začínají přijímat laickou veřejnost. Dalším marketingovým prvkem, který se konečně dostal do hlavního proudu, je spolupráce. Zatímco hodinářský průmysl byl postaven na konceptu spolupráce, tj. výrobce hodinek získával pouzdra od místního výrobce pouzder a ciferníky od místního výrobce ciferníků, v posledních letech se kolaborace vracejí v jiné podobě, kdy značky veřejně spojují své síly a vytvářejí hodinky, které zvyšují zájem a intriku a využívají nové demografické skupiny. Ačkoli to pro většinu z nás není žádná novinka, zdá se, že společnost Rolex se právě chytla a konečně změnila svůj stoický přístup k marketingu tak, aby do něj zahrnula spolupráci v různé míře. Pojďme se tedy podívat na jejich nejnovější kolaborace a prozkoumat, jak tyto ukazují na změnu jejich obchodní strategie.Chcete využít této příležitosti?Je důležité si uvědomit, že společnost Rolex byla založena na principu převzetí cizího produktu a jeho uvedení na trh pro novou demografickou skupinu. Původní myšlenkou Hanse Wilsdorfa pro Rolex – nebo Davis & Wilsdorf, jak se tehdy jmenovala – bylo vzít švýcarská pouzdra a strojky a sestavit z nich hodinky značky Rolex; ne nepodobné kolaborativnímu srdci hodinářství, které jsem zmínil výše. Postupem času značka nabízela spolupodepsané ciferníky, což byla vnější forma spolupráce.To se však změnilo počátkem 90. let, kdy Rolex přerušil styky se společností Tiffany & Co. a přestal uznávat záruky na hodinky, které Tiffany opatřil svým logem. Od té doby až donedávna byla společnost Rolex kapelou jednoho muže, která se dívala dovnitř a zbytek odvětví na ni měl jen velmi malý vliv. Zdá se však, že se to v posledních letech změnilo.Předpokládám, že jednou z prvních známek toho, že Rolex začíná spolupracovat s třetími stranami, bylo uvedení hodinek Deepsea D-Blue v roce 2014 na oslavu zhruba sedmimílového sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012. Tyto hodinky se pyšnily dvoubarevným ciferníkem s modročerným gradientem připomínajícím kalné mořské hlubiny a byly jasným odklonem od toho, co nám Rolex ukazoval 20 let předtím.V návaznosti na Deepsea D-Blue uvedla společnost Rolex na trh hodinky Air-King ref. 116900 v roce 2016. Tyto hodinky, inspirované palubními hodinami na zakázku, které Rolex vyrobil v roce 2014 pro Bloodhound SSC, vozidlo určené k překonání světového rekordu v pozemní rychlosti , byly dalším vybočením z poněkud izolovaného přístupu společnosti Rolex k výrobě hodinek. Po dvou „kolaboracích“ vydaných během dvou let však kreativní šťáva společnosti Rolex zřejmě vyschla.V listopadu 2022 uvedl Rolex na trh další poctu sestupu Jamese Camerona do Mariánského příkopu v roce 2012, a to hodinky Deepsea Challenge, titanové monstrum s průměrem 50 mm a hloubkou 11 000 m . Vzhledem k tomu, jak naprosto nepraktické jsou hodinky pro každodenní nošení vzhledem k jejich neuvěřitelným rozměrům a vodotěsnosti, se Deepsea Challenge ukazuje jako marketingový tah společnosti Rolex, který má oslavit jejich spojení s úspěchem třetí strany a zároveň ukázat jejich schopnosti jako výrobce hodinek. Pro mě to znamená začátek změny strategie společnosti Rolex, kdy začíná odhalovat, jak důležitá může být spolupráce pro dlouhodobý růst značky.Krátce po Deepsea Challenge uvedla společnost Rolex na trh jednu ze svých nejžádanějších novodobých verzí vůbec: Le Mans Daytona, limitovanou edici Daytony z bílého zlata, která vzdává hold modelu Paul Newman Daytona z minulosti a zároveň oslavuje 100. výročí Le Mans. Tyto hodinky, vyráběné od července 2023 do dubna 2024, byly od společnosti Rolex velmi promyšleným krokem, jak využít historii třetí strany a propojit ji s vlastními hodinkami.Zatímco Rolex sdílel historii s hlubokomořským průzkumem prostřednictvím batyskafu Trieste a původní cesty Jamese Camerona do vodních hlubin Mariánského příkopu v roce 2012, jejich spojení s Le Mans bylo mnohem méně hmatatelné. Přesto měl model obrovský úspěch a v současné době se prodává za cenu výrazně převyšující 250 000 dolarů.Jak jsme mezitím zjistili, s modelem Le Mans Daytona to teprve začínalo. V letošním roce jsme se již dočkali vydání dalších dvou kolaborativních hodinek. Rolex uvedl na trh jako první novinku roku 2024 hodinky Day-Date Vienna Philharmonic, aby oslavil patnáctileté sponzorství Vídeňské filharmonie společností Rolex. Tyto hodinky, které se pyšní číselníkem speciálně navrženým pro orchestr a inspirovaným orchestrem, jsou dalším jasným krokem společnosti Rolex, jak využít svých vazeb na události a organizace třetích stran s cílem zvýšit zájem o své hodinky.Pouhé dva měsíce po vydání hodinek Philharmonic Day-Date společnost Rolex na březnovém předávání Oscarů 2024 neoficiálně odhalila další novinku: nové hodinky Day-Date. I když není nabízena jako limitovaná edice, poukazuje to na měnící se strategii společnosti Rolex, která se snaží své hodinky uvádět na trh kreativními a neobvyklými způsoby, zejména když si uvědomíme, jak neochvějný byl její marketingový přístup od počátku 90. let. Vzhledem k tomu, že v celém odvětví se množí společné edice a tempo jejich vydávání společností Rolex se zvyšuje, zdá se přirozené očekávat od ženevského giganta v budoucnu více speciálních edic, protože se snaží udržet svěžest pro sběratele, které možná v minulých letech trochu nudil vyčpělý marketing značky.
Tagy: hodinkyRolexstrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    12:54

    Jaký dopad má oslabující rupie na makroekonomiku?

    12:44

    Růst Indie v roce 2026 zpomalí, přesto zůstane nejsilnější mezi předními ekonomikami.

    12:18

    Cítí tlak rostoucích nákladů, mnoho příznivců Trumpa tvrdí: Prezident za to nemůže.

    12:14

    ‚Mapování‘: Metoda, kterou studenti v Chicagu používají ke sledování razií ICE

    11:23

    Jak AI zrevolucionizuje aplikace, aniž by je nahradila

    10:53

    Morgan Stanley naznačuje, že rizika kybernetické bezpečnosti by mohla být „podceněnou“ investiční příležitostí.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.