Tyto společnosti mají vysoký potenciál překonat index S&P 500 v příštích pěti letech díky rychlému růstu tržeb a rozšíření marží
E.l.f. Beauty: Akcie vzrostly o 424 % za tři roky díky inovacím a expanzi v oblasti kosmetiky a péče o pleť
Dutch Bros: Rychle rostoucí řetězec nápojů s ambiciózním plánem expandovat na 4 000 prodejen, vykazuje solidní růst tržeb
Lululemon Athletica: Navzdory zpomalení růstu akcie klesly, ale mezinárodní expanze a rozvoj pánské kolekce slibují další růst
Index S&P 500 se letos vyšplhal na nová maxima, ale ne všechny společnosti ve všech odvětvích zaznamenaly nová maxima svých akcií.
Maloobchodní sektor v posledních třech letech nedosáhl výkonnosti širšího trhu, ale to znamená, že existují přesvědčivé růstové akcie maloobchodních společností, které se prodávají za velmi rozumné ocenění vzhledem k jejich budoucímu potenciálu.
Níže jsou uvedeny tři společnosti, které působí na rostoucích trzích, jako je kosmetika a sportovní oblečení. Historický průměrný roční výnos indexu S&P 500 je přibližně 10 %, ale tyto horké značky zvyšují své tržby mnohem rychleji a jejich akcie se obchodují za přiměřené ocenění, které by mělo investorovi, který dnes koupí akcie, umožnit snadno překonat širší trh.
1. E.l.f. Beauty
Investoři, kteří identifikují značky dříve, než se stanou všeobecně známými, mohou vydělat jmění. E.l.f. Beauty(ELF) je v současnosti jednou z nejrychleji rostoucích spotřebitelských značek. Akcie společnosti za poslední tři roky vzrostly o 424 %, protože kombinace hodnot, produktových inovací a promyšleného marketingu nadále podporuje silný růst tržeb.
V posledním čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 50 %. Získává významný podíl na trhu v kategoriích kosmetiky a péče o pleť. E.l.f. Cosmetics je nyní druhou vedoucí značkou v USA poté, co se její podíl na trhu za poslední tři roky zdvojnásobil.
Společnost e.l.f. navíc využívá rostoucí poptávky po péči o pleť. V loňském roce koupila Naturium, populární značku péče o pleť, která začala působit v Los Angeles v roce 2019. Ta podporuje dynamiku společnosti e.l.f., jejíž prodeje v oblasti péče o pleť rostly v posledním čtvrtletí 32krát rychleji než u konkurence napříč sledovanými prodejními kanály.
Značka E.l.f. Beauty má ohlas i u zákazníků mimo Spojené státy, ve Velké Británii je nyní značkou číslo 4, přičemž před rokem byla na 8. místě. Zvyšuje si také povědomí o značce v Kanadě, kde je nyní na 4. místě na trhu z 6. místa.
Úspěch značky pramení z toho, že nabízí výrobky za konkurenceschopné ceny, o nichž se mnozí zákazníci domnívají, že svou kvalitou předčí špičkové konkurenty. Tato značka narušuje kosmetický průmysl v hodnotě 100 miliard dolarů a odtud by mohla akcionářům ještě přinést obrovské bohatství.
Akcie se obchodují za forwardový poměr ceny k zisku (P/E) ve výši 44, což je typické pro rychle rostoucí značku spotřebního zboží. Díky obrovskému potenciálu mezinárodní expanze, nemluvě o expanzi marží, která by mohla v příštích letech podpořit vysoký růst zisků, by akcie mohla během příštích pěti let snadno zdvojnásobit svou hodnotu a překonat tak index S&P 500.
2. Dutch Bros
Dutch Bros(BROS) je rychle rostoucí řetězec nápojů, který kromě koktejlů a energetických nápojů nabízí vše od kávy po šumivé limonády. Svou činnost zahájila v roce 1992 a od primární veřejné nabídky akcií (IPO) v roce 2021 rychle expanduje po celých Spojených státech.
Společnost Dutch Bros za poslední tři roky téměř zdvojnásobila počet svých prodejen na 912. S výjimkou několika slabých čtvrtletí v posledních letech se celkové tržby společnosti od roku 2021 každé čtvrtletí zvyšovaly o 30 % nebo lépe. Ve druhém čtvrtletí letošního roku vykázala stejný 30% růst tržeb, přičemž tržby ve stejných prodejnách meziročně vzrostly o 4 %.
Důvod, proč se akcie nerozjely, lze přičíst vysokému ocenění v době IPO spolu s nedávným nízkým růstem ze stávajících prodejen. Tržby ze stejných prodejen se v posledních 18 měsících pohybovaly většinou v nízkém až středním jednociferném pásmu. Navíc slabý čistý zisk společnosti, který se pohybuje těsně nad hranicí rentability, nechává některé investory hledat lepší marže.
Jedním z důležitých ukazatelů, který je přehlížen, je příspěvková marže obchodu společnosti (neboli to, co zůstane po odečtení variabilních nákladů od tržeb). Tento ukazatel se v minulém čtvrtletí zvýšil na 30,8 %, což je na úrovni restaurací světové úrovně, jako je Chipotle Mexican Grill. To naznačuje, že s rozšiřováním podniku Dutch Bros a růstem tržeb půjde o velmi ziskový podnik.
Nízký poměr ceny k tržbám (P/S) ve výši 2,4 je spravedlivý pro společnost, která funguje těsně nad hranicí rentability, ale její tržby rostou rychleji než u lídrů v oboru, jako je Starbucks. Vzhledem k tomu, že Dutch Bros pokračuje v expanzi směrem ke svému dlouhodobému cíli 4 000 obchodů, měly by se akcie i nadále obchodovat kolem stejného násobku P/S, ne-li získat vyšší ocenění.
Jak již bylo řečeno, cena akcií by měla posilovat spolu s růstem tržeb společnosti. Vzhledem k obrovskému potenciálu podniku by akcie měly v příštích pěti letech a v dalších letech snadno překonat výnosy širšího trhu.
3. Lululemon Athletica
Společnost Lululemon Athletica(LULU) je v posledních více než 20 letech rychle rostoucí značkou v odvětví sportovního oblečení. Pro investory se nachází ve výhodné pozici – již se etablovala jako významná značka v oboru, ale stále je dostatečně malá na to, aby přinášela tržní výnosy, zejména při těchto zvýhodněných cenách akcií.
Akcie se letos propadly kvůli zpomalujícímu se růstu, který nyní hlásí mnoho maloobchodních společností. Navzdory poměrně solidnímu 10% meziročnímu růstu tržeb společnosti Lululemon v posledním čtvrtletí se akcie od začátku roku propadly o 50 % a obchodují se za nejlevnější P/E za poslední roky.
O potenciálu společnosti Lululemon nejvíce vypovídá hvězdný 35% meziroční nárůst mezinárodních tržeb v minulém čtvrtletí. V loňském roce tvořily mezinárodní tržby pouze 21 % podniku, ale vedení společnosti vidí, že v dlouhodobém horizontu vzrostou na 50 %.
Kromě toho společnost Lululemon pokračuje v růstu pánských obchodů, což je velký úspěch, vzhledem k tomu, že značka byla v minulosti identifikována spíše jako dámská. Dámské výrobky tvoří dvě třetiny obchodu Lululemon, ale tržby v pánských kategoriích v minulém čtvrtletí meziročně vzrostly o 15 %, což vypovídá o potenciálu značky.
Společnost Lululemon také těží ze silného větru v odvětví, jako je například athleisure, který působí již několik let. Podle společnosti Statista se očekává, že odvětví sportovního oblečení dosáhne do roku 2030 hodnoty 293 miliard dolarů. Toto odvětví roste již několik desetiletí a společnost Lululemon bude téměř jistě růst spolu s ním.
Akcie jsou při současném ocenění krádeží. Společnost Lululemon může v příštím desetiletí stále zvyšovat své zisky dvouciferným tempem díky dvoucifernému růstu tržeb a rozšiřování marží. Za posledních 10 let dosahovala v průměru 20% ročního růstu zisku. Existuje velká šance, že investoři mohou v příštích pěti letech více než zdvojnásobit své peníze díky kombinaci růstu zisků a zvýšení násobku P/E akcie.
Index S&P 500 se letos vyšplhal na nová maxima, ale ne všechny společnosti ve všech odvětvích zaznamenaly nová maxima svých akcií. Maloobchodní sektor v posledních třech letech nedosáhl výkonnosti širšího trhu, ale to znamená, že existují přesvědčivé růstové akcie maloobchodních společností, které se prodávají za velmi rozumné ocenění vzhledem k jejich budoucímu potenciálu. Níže jsou uvedeny tři společnosti, které působí na rostoucích trzích, jako je kosmetika a sportovní oblečení. Historický průměrný roční výnos indexu S&P 500 je přibližně 10 %, ale tyto horké značky zvyšují své tržby mnohem rychleji a jejich akcie se obchodují za přiměřené ocenění, které by mělo investorovi, který dnes koupí akcie, umožnit snadno překonat širší trh. 1. E.l.f. Beauty Investoři, kteří identifikují značky dříve, než se stanou všeobecně známými, mohou vydělat jmění. E.l.f. Beauty je v současnosti jednou z nejrychleji rostoucích spotřebitelských značek. Akcie společnosti za poslední tři roky vzrostly o 424 %, protože kombinace hodnot, produktových inovací a promyšleného marketingu nadále podporuje silný růst tržeb. V posledním čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 50 %. Získává významný podíl na trhu v kategoriích kosmetiky a péče o pleť. E.l.f. Cosmetics je nyní druhou vedoucí značkou v USA poté, co se její podíl na trhu za poslední tři roky zdvojnásobil. Společnost e.l.f. navíc využívá rostoucí poptávky po péči o pleť. V loňském roce koupila Naturium, populární značku péče o pleť, která začala působit v Los Angeles v roce 2019. Ta podporuje dynamiku společnosti e.l.f., jejíž prodeje v oblasti péče o pleť rostly v posledním čtvrtletí 32krát rychleji než u konkurence napříč sledovanými prodejními kanály. Značka E.l.f. Beauty má ohlas i u zákazníků mimo Spojené státy, ve Velké Británii je nyní značkou číslo 4, přičemž před rokem byla na 8. místě. Zvyšuje si také povědomí o značce v Kanadě, kde je nyní na 4. místě na trhu z 6. místa. Úspěch značky pramení z toho, že nabízí výrobky za konkurenceschopné ceny, o nichž se mnozí zákazníci domnívají, že svou kvalitou předčí špičkové konkurenty. Tato značka narušuje kosmetický průmysl v hodnotě 100 miliard dolarů a odtud by mohla akcionářům ještě přinést obrovské bohatství. Akcie se obchodují za forwardový poměr ceny k zisku ve výši 44, což je typické pro rychle rostoucí značku spotřebního zboží. Díky obrovskému potenciálu mezinárodní expanze, nemluvě o expanzi marží, která by mohla v příštích letech podpořit vysoký růst zisků, by akcie mohla během příštích pěti let snadno zdvojnásobit svou hodnotu a překonat tak index S&P 500. 2. Dutch Bros Dutch Bros je rychle rostoucí řetězec nápojů, který kromě koktejlů a energetických nápojů nabízí vše od kávy po šumivé limonády. Svou činnost zahájila v roce 1992 a od primární veřejné nabídky akcií v roce 2021 rychle expanduje po celých Spojených státech. Společnost Dutch Bros za poslední tři roky téměř zdvojnásobila počet svých prodejen na 912. S výjimkou několika slabých čtvrtletí v posledních letech se celkové tržby společnosti od roku 2021 každé čtvrtletí zvyšovaly o 30 % nebo lépe. Ve druhém čtvrtletí letošního roku vykázala stejný 30% růst tržeb, přičemž tržby ve stejných prodejnách meziročně vzrostly o 4 %. Důvod, proč se akcie nerozjely, lze přičíst vysokému ocenění v době IPO spolu s nedávným nízkým růstem ze stávajících prodejen. Tržby ze stejných prodejen se v posledních 18 měsících pohybovaly většinou v nízkém až středním jednociferném pásmu. Navíc slabý čistý zisk společnosti, který se pohybuje těsně nad hranicí rentability, nechává některé investory hledat lepší marže. Jedním z důležitých ukazatelů, který je přehlížen, je příspěvková marže obchodu společnosti . Tento ukazatel se v minulém čtvrtletí zvýšil na 30,8 %, což je na úrovni restaurací světové úrovně, jako je Chipotle Mexican Grill. To naznačuje, že s rozšiřováním podniku Dutch Bros a růstem tržeb půjde o velmi ziskový podnik. Nízký poměr ceny k tržbám ve výši 2,4 je spravedlivý pro společnost, která funguje těsně nad hranicí rentability, ale její tržby rostou rychleji než u lídrů v oboru, jako je Starbucks. Vzhledem k tomu, že Dutch Bros pokračuje v expanzi směrem ke svému dlouhodobému cíli 4 000 obchodů, měly by se akcie i nadále obchodovat kolem stejného násobku P/S, ne-li získat vyšší ocenění. Jak již bylo řečeno, cena akcií by měla posilovat spolu s růstem tržeb společnosti. Vzhledem k obrovskému potenciálu podniku by akcie měly v příštích pěti letech a v dalších letech snadno překonat výnosy širšího trhu. 3. Lululemon Athletica Společnost Lululemon Athletica je v posledních více než 20 letech rychle rostoucí značkou v odvětví sportovního oblečení. Pro investory se nachází ve výhodné pozici – již se etablovala jako významná značka v oboru, ale stále je dostatečně malá na to, aby přinášela tržní výnosy, zejména při těchto zvýhodněných cenách akcií. Akcie se letos propadly kvůli zpomalujícímu se růstu, který nyní hlásí mnoho maloobchodních společností. Navzdory poměrně solidnímu 10% meziročnímu růstu tržeb společnosti Lululemon v posledním čtvrtletí se akcie od začátku roku propadly o 50 % a obchodují se za nejlevnější P/E za poslední roky. O potenciálu společnosti Lululemon nejvíce vypovídá hvězdný 35% meziroční nárůst mezinárodních tržeb v minulém čtvrtletí. V loňském roce tvořily mezinárodní tržby pouze 21 % podniku, ale vedení společnosti vidí, že v dlouhodobém horizontu vzrostou na 50 %. Kromě toho společnost Lululemon pokračuje v růstu pánských obchodů, což je velký úspěch, vzhledem k tomu, že značka byla v minulosti identifikována spíše jako dámská. Dámské výrobky tvoří dvě třetiny obchodu Lululemon, ale tržby v pánských kategoriích v minulém čtvrtletí meziročně vzrostly o 15 %, což vypovídá o potenciálu značky. Společnost Lululemon také těží ze silného větru v odvětví, jako je například athleisure, který působí již několik let. Podle společnosti Statista se očekává, že odvětví sportovního oblečení dosáhne do roku 2030 hodnoty 293 miliard dolarů. Toto odvětví roste již několik desetiletí a společnost Lululemon bude téměř jistě růst spolu s ním. Akcie jsou při současném ocenění krádeží. Společnost Lululemon může v příštím desetiletí stále zvyšovat své zisky dvouciferným tempem díky dvoucifernému růstu tržeb a rozšiřování marží. Za posledních 10 let dosahovala v průměru 20% ročního růstu zisku. Existuje velká šance, že investoři mohou v příštích pěti letech více než zdvojnásobit své peníze díky kombinaci růstu zisků a zvýšení násobku P/E akcie.