Společnost Pepsi právě přepustila druhé místo značce Dr. Pepper, ale stále vlastní tři značky v první devítce
Portfolio společnosti Keurig Dr Pepper je mnohem větší než jen Dr Pepper, což jí dává více možností růstu a zisku
Již více než sto let spolu společnosti The Coca-Cola Company (KO) a Pepsico (PEP) – nebo dříve Pepsi-Cola Company – svádějí boj o prvenství v oblasti sycení. Tomuto boji se někdy říká kolové války. Po 40 let se toho příliš nezměnilo. Tedy až do teď.
Podle deníku The Wall Street Journal se Dr Pepper – od nápojové společnosti Keurig Dr Pepper (KDP) – nyní vyrovnal Pepsi na druhém místě žebříčku sycených nápojů. A pokud se upraví počet desetinných míst, Dr. Pepper je technicky vzato o chloupek napřed.
Podle časopisu Beverage Digest se Pepsi na krátkou dobu dostala na první místo v 80. letech 20. století během fiaska společnosti Coca-Cola s názvem New Coke. Pepsi se však vrátila na druhé místo a zůstala na něm téměř 40 let. Dr. Pepper však neustále snižuje náskok Pepsi.
Podle údajů časopisu Beverage Digest, které analyzoval deník The Wall Street Journal, měla Pepsi ještě v roce 2000 13,5% podíl na trhu, zatímco Dr. Pepper jen 6,3%. V roce 2023 se však jak Pepsi, tak Dr. Pepper těšily 8,3% podílu na trhu. Coca-Cola je zase bezpečně v čele s 19,2% podílem na trhu.
Zde je uvedeno, co to znamená a neznamená pro investory.
Proč se vyplatí podívat na akcie Keurig Dr Pepper?
Pochopte, že když je Dr Pepper jmenován držitelem 2. místa, týká se to objemu prodeje této značky. Společnost Keurig Dr Pepper však kromě značky Dr Pepper vlastní a licencuje mnoho dalších značek, včetně 7UP, Green Mountain Coffee, Canada Dry, Swiss Miss a mnoha dalších.
Díky těmto značkám má společnost Keurig Dr Pepper rozmanité portfolio napříč sycenými nápoji a kávou. V současné době prodeje značky Dr. Pepper rostou, protože zaujímá podíl na trhu. Ale zítřejší růst může přijít z jiných částí portfolia – proto je silné to, že má široké portfolio.
Za posledních pět let se zisk na akcii (EPS) společnosti Keurig Dr. Pepper více než zdvojnásobil. A společnost zvyšovala svou dividendu rychleji než mnoho jejích kolegů. Její ocenění v poměru cena/zisk (P/E) se však snížilo na polovinu, což znamená, že akcie šly do strany.
Dobrou zprávou pro investory je, že akcie společnosti Keurig Dr. Pepper jsou nyní levnější než před pěti lety a dividendový výnos je téměř stejně vysoký jako kdykoli předtím, tedy 2,5 %. Společnost navíc stále roste mírným tempem, což poskytuje příležitost pro budoucí růst zisků a odměňování akcionářů.
Proč se vyplatí držet akcie Pepsi
Stejně jako Keurig Dr. Pepper má silné portfolio značek, má je i Pepsi. Ve skutečnosti sice značka Pepsi klesla na třetí místo mezi sycenými nápoji, ale společnost stále vlastní další dva nápoje v první devítce – Mountain Dew a Diet Pepsi.
Akcie Keurig Dr Pepper jsou dnes možná výhodnější než akcie Pepsi. Přesto může mít Pepsi silnější pozici, protože nemá jen portfolio nápojů, ale také portfolio občerstvení. A portfolio občerstvení je hlavním zdrojem zisku.
V prvním čtvrtletí roku 2024 se společnost Frito-Lay North America podílela na provozním zisku společnosti Pepsi 57 %. Společnost nerozděluje prodej občerstvení na mezinárodních trzích. Zohlednění těchto mezinárodních prodejů však zisky společnosti Pepsi z prodeje snacků ještě zvyšuje.
Pepsi se možná propadla na třetí místo, pokud jde o sycené nápoje, a fanoušci Dr. Peppera by měli právem udělat vítězné kolečko. Akcionáři Pepsi by však neměli propadat panice, protože podnik je díky své rozmanitosti výrobků stále silný.
Navíc Pepsi stále roste zisk, a to zejména díky síle na mezinárodních trzích.
Co to všechno znamená
Druhé místo společnosti Dr. Pepper v roce 2023 je zábavný titulek. Samostatně však nepředstavuje dobrý důvod k nákupu akcií společnosti Keurig Dr Pepper. Ti, kdo dnes nakupují, musí věřit, že společnost dokáže rozvíjet své portfolio na domácím i mezinárodním trhu. A měli by věřit, že společnost může pokračovat v růstu zisků a zvyšování toho, co vrací akcionářům.
Ať už to stojí, co to stojí, věříme, že to jsou rozumné předpoklady.
Rovněž věřím, že je rozumné, aby investoři Pepsi nadále drželi své akcie. Ano, samotná Pepsi je nyní technicky na třetím místě. Ale nejedná se o upadající podnik. Je to jedna z největších a nejdůležitějších spotřebitelských společností na světě a může dlouhodobě pokračovat s dobrými výnosy pro akcionáře.
Již více než sto let spolu společnosti The Coca-Cola Company a Pepsico – nebo dříve Pepsi-Cola Company – svádějí boj o prvenství v oblasti sycení. Tomuto boji se někdy říká kolové války. Po 40 let se toho příliš nezměnilo. Tedy až do teď.Podle deníku The Wall Street Journal se Dr Pepper – od nápojové společnosti Keurig Dr Pepper – nyní vyrovnal Pepsi na druhém místě žebříčku sycených nápojů. A pokud se upraví počet desetinných míst, Dr. Pepper je technicky vzato o chloupek napřed.Podle časopisu Beverage Digest se Pepsi na krátkou dobu dostala na první místo v 80. letech 20. století během fiaska společnosti Coca-Cola s názvem New Coke. Pepsi se však vrátila na druhé místo a zůstala na něm téměř 40 let. Dr. Pepper však neustále snižuje náskok Pepsi.Podle údajů časopisu Beverage Digest, které analyzoval deník The Wall Street Journal, měla Pepsi ještě v roce 2000 13,5% podíl na trhu, zatímco Dr. Pepper jen 6,3%. V roce 2023 se však jak Pepsi, tak Dr. Pepper těšily 8,3% podílu na trhu. Coca-Cola je zase bezpečně v čele s 19,2% podílem na trhu.Zde je uvedeno, co to znamená a neznamená pro investory.Proč se vyplatí podívat na akcie Keurig Dr Pepper?Pochopte, že když je Dr Pepper jmenován držitelem 2. místa, týká se to objemu prodeje této značky. Společnost Keurig Dr Pepper však kromě značky Dr Pepper vlastní a licencuje mnoho dalších značek, včetně 7UP, Green Mountain Coffee, Canada Dry, Swiss Miss a mnoha dalších.Díky těmto značkám má společnost Keurig Dr Pepper rozmanité portfolio napříč sycenými nápoji a kávou. V současné době prodeje značky Dr. Pepper rostou, protože zaujímá podíl na trhu. Ale zítřejší růst může přijít z jiných částí portfolia – proto je silné to, že má široké portfolio.Za posledních pět let se zisk na akcii společnosti Keurig Dr. Pepper více než zdvojnásobil. A společnost zvyšovala svou dividendu rychleji než mnoho jejích kolegů. Její ocenění v poměru cena/zisk se však snížilo na polovinu, což znamená, že akcie šly do strany.Dobrou zprávou pro investory je, že akcie společnosti Keurig Dr. Pepper jsou nyní levnější než před pěti lety a dividendový výnos je téměř stejně vysoký jako kdykoli předtím, tedy 2,5 %. Společnost navíc stále roste mírným tempem, což poskytuje příležitost pro budoucí růst zisků a odměňování akcionářů.Proč se vyplatí držet akcie PepsiStejně jako Keurig Dr. Pepper má silné portfolio značek, má je i Pepsi. Ve skutečnosti sice značka Pepsi klesla na třetí místo mezi sycenými nápoji, ale společnost stále vlastní další dva nápoje v první devítce – Mountain Dew a Diet Pepsi.Akcie Keurig Dr Pepper jsou dnes možná výhodnější než akcie Pepsi. Přesto může mít Pepsi silnější pozici, protože nemá jen portfolio nápojů, ale také portfolio občerstvení. A portfolio občerstvení je hlavním zdrojem zisku.V prvním čtvrtletí roku 2024 se společnost Frito-Lay North America podílela na provozním zisku společnosti Pepsi 57 %. Společnost nerozděluje prodej občerstvení na mezinárodních trzích. Zohlednění těchto mezinárodních prodejů však zisky společnosti Pepsi z prodeje snacků ještě zvyšuje.Pepsi se možná propadla na třetí místo, pokud jde o sycené nápoje, a fanoušci Dr. Peppera by měli právem udělat vítězné kolečko. Akcionáři Pepsi by však neměli propadat panice, protože podnik je díky své rozmanitosti výrobků stále silný.Navíc Pepsi stále roste zisk, a to zejména díky síle na mezinárodních trzích.Co to všechno znamenáDruhé místo společnosti Dr. Pepper v roce 2023 je zábavný titulek. Samostatně však nepředstavuje dobrý důvod k nákupu akcií společnosti Keurig Dr Pepper. Ti, kdo dnes nakupují, musí věřit, že společnost dokáže rozvíjet své portfolio na domácím i mezinárodním trhu. A měli by věřit, že společnost může pokračovat v růstu zisků a zvyšování toho, co vrací akcionářům.Ať už to stojí, co to stojí, věříme, že to jsou rozumné předpoklady.Rovněž věřím, že je rozumné, aby investoři Pepsi nadále drželi své akcie. Ano, samotná Pepsi je nyní technicky na třetím místě. Ale nejedná se o upadající podnik. Je to jedna z největších a nejdůležitějších spotřebitelských společností na světě a může dlouhodobě pokračovat s dobrými výnosy pro akcionáře.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...