Dutch Bros expanduje rychlým tempem, plánuje otevřít 160 nových poboček v letošním roce a pokračuje v růstu tržeb
Lululemon zaznamenává silný mezinárodní růst, zejména v Číně, kde srovnatelné tržby vzrostly o 27 %
Akcie Lululemon se obchodují s rozumným oceněním a za posledních 10 let vzrostly o 500 %
Obě společnosti mají obrovský prostor pro expanzi a dlouhodobý růst v dalších desetiletích
Zbohatnutí na akciovém trhu je jednoduše otázkou trpělivého držení akcií rostoucích společností po mnoho let. Zde jsou dvě snadno pochopitelné společnosti, které můžete koupit již dnes a které mohou přinést obrovské výnosy v příštích 20 letech.
1. Dutch Bros
Restaurační průmysl je pro většinu investorů snadno pochopitelný a v posledním půlstoletí neustále přináší vítěze. Společnost Dutch Bros(BROS) byla založena v roce 1992 a rozrostla se na 982 provozoven s klouzavými tržbami ve výši 1,3 miliardy dolarů. A akcie společnosti stoupají na nová maxima. Společnost nadále vykazuje dobré finanční výsledky, protože expanduje po celých Spojených státech.
Zdroj: Getty Images
Zdá se, že pro specializované prodejny nápojů existuje značná příležitost. Starbucks zpopularizoval výběrovou kávu, ale nové značky, jako 7Brew a Dutch Bros, jdou ještě dál a kromě kávy nabízejí limonády, energetické nápoje, smoothies a další.
Důkazem jsou čísla. Dutch Bros loni vykázal pozitivní tržby ve stejném obchodě, a to i v době, kdy Starbucks zaznamenal znatelný pokles tržeb. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 35 %, a to díky 32 nově otevřeným prodejnám a 6,9% nárůstu tržeb ve stejných prodejnách. V letošním roce plánuje otevřít dalších 160 prodejen.
Zatímco Dutch Bros pokračuje v otevírání nových prodejen stabilním tempem, v posledním roce se v souvislosti s expanzí neustále zvyšují i jeho marže. Rok 2024 uzavřela s upraveným čistým ziskem ve výši 88 milionů USD, což je nárůst oproti 50 milionům USD v roce 2023.
Dalším důvodem, proč by společnost Dutch Bros měla být úspěšná, je skutečnost, že povyšuje nové manažery prodejen zevnitř společnosti. Někdo může začít jako „broista“ a nakonec otevřít a vést pobočku Dutch Bros. To pomáhá podporovat konzistentní služby a vzbuzuje nadšení pro značku v celé společnosti.
Akcie společnosti Dutch Bros jsou připraveny na velkolepý růst v příštích 20 letech. Zatím působí pouze v 18 státech, takže má velký potenciál otevřít v příštích letech tisíce provozoven.
2. Lululemon Athletica
Odvětví sportovního oblečení je dalším úrodným polem pro hledání jednoduchých podniků, které mohou přinést výnosy budující bohatství. Lídry jsou Nike a Adidas, ale v posledních zhruba 20 letech se objevilo několik nových značek, z nichž mnohé jsou v soukromém vlastnictví, což svědčí o rostoucí poptávce po aktivním oblečení.
Společnost Lululemon Athletica(LULU) vybudovala neuvěřitelně silnou značku, která vyrostla ze skromných začátků. V roce 1998 začínala jako maloobchodní prostor v jógovém studiu ve Vancouveru a v roce 2000 otevřela svůj první samostatný obchod. K 27. říjnu 2024 měla 749 firemních obchodů po celém světě, přičemž 39 % tržeb pocházelo z online prodeje.
Zdroj: Getty Images
Tržby společnosti Lululemon rostly v posledním desetiletí téměř o 20 % ročně, přičemž zisk rostl o něco rychleji. Společnost má stále dostatek prostoru pro expanzi po celém světě.
Tržby z amerického regionu tvořily ve třetím fiskálním čtvrtletí 74 %, což ponechává velký prostor pro růst v Evropě a Číně.
Společnost Lululemon zaznamenala obrovský růst v Číně, kde srovnatelné tržby za třetí fiskální čtvrtletí, které měří výkonnost v obchodech otevřených alespoň 12 měsíců, vzrostly o 27 %. Rostoucí čínská střední třída bude pro prémiovou značku Lululemon velkou příležitostí. Vedení společnosti vidí mezinárodní tržby v dlouhodobém horizontu v rovnováze 50:50 se severoamerickými trhy.
Lululemon má také obrovskou příležitost získat více zakázek od mužů. Ve třetím fiskálním čtvrtletí vygenerovaly dámské oděvy tržby přes 1,5 miliardy dolarů, což představuje 65 % celkových tržeb společnosti. Vysoké skóre spokojenosti zákazníků značky ve všech kategoriích však ukazuje velký potenciál pro vyvážení její atraktivity mezi muži a ženami.
Akcie se obchodují s přiměřeným oceněním kolem 26násobku odhadu letošních zisků. Za posledních 10 let akcie Lululemon stouply o 500 % a jejich hodnota by měla růst i v příštím desetiletí a dále.
Zbohatnutí na akciovém trhu je jednoduše otázkou trpělivého držení akcií rostoucích společností po mnoho let. Zde jsou dvě snadno pochopitelné společnosti, které můžete koupit již dnes a které mohou přinést obrovské výnosy v příštích 20 letech.1. Dutch BrosRestaurační průmysl je pro většinu investorů snadno pochopitelný a v posledním půlstoletí neustále přináší vítěze. Společnost Dutch Bros byla založena v roce 1992 a rozrostla se na 982 provozoven s klouzavými tržbami ve výši 1,3 miliardy dolarů. A akcie společnosti stoupají na nová maxima. Společnost nadále vykazuje dobré finanční výsledky, protože expanduje po celých Spojených státech.Zdá se, že pro specializované prodejny nápojů existuje značná příležitost. Starbucks zpopularizoval výběrovou kávu, ale nové značky, jako 7Brew a Dutch Bros, jdou ještě dál a kromě kávy nabízejí limonády, energetické nápoje, smoothies a další.Důkazem jsou čísla. Dutch Bros loni vykázal pozitivní tržby ve stejném obchodě, a to i v době, kdy Starbucks zaznamenal znatelný pokles tržeb. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 35 %, a to díky 32 nově otevřeným prodejnám a 6,9% nárůstu tržeb ve stejných prodejnách. V letošním roce plánuje otevřít dalších 160 prodejen.Zatímco Dutch Bros pokračuje v otevírání nových prodejen stabilním tempem, v posledním roce se v souvislosti s expanzí neustále zvyšují i jeho marže. Rok 2024 uzavřela s upraveným čistým ziskem ve výši 88 milionů USD, což je nárůst oproti 50 milionům USD v roce 2023.Dalším důvodem, proč by společnost Dutch Bros měla být úspěšná, je skutečnost, že povyšuje nové manažery prodejen zevnitř společnosti. Někdo může začít jako „broista“ a nakonec otevřít a vést pobočku Dutch Bros. To pomáhá podporovat konzistentní služby a vzbuzuje nadšení pro značku v celé společnosti. Akcie společnosti Dutch Bros jsou připraveny na velkolepý růst v příštích 20 letech. Zatím působí pouze v 18 státech, takže má velký potenciál otevřít v příštích letech tisíce provozoven.2. Lululemon AthleticaOdvětví sportovního oblečení je dalším úrodným polem pro hledání jednoduchých podniků, které mohou přinést výnosy budující bohatství. Lídry jsou Nike a Adidas, ale v posledních zhruba 20 letech se objevilo několik nových značek, z nichž mnohé jsou v soukromém vlastnictví, což svědčí o rostoucí poptávce po aktivním oblečení.Společnost Lululemon Athletica vybudovala neuvěřitelně silnou značku, která vyrostla ze skromných začátků. V roce 1998 začínala jako maloobchodní prostor v jógovém studiu ve Vancouveru a v roce 2000 otevřela svůj první samostatný obchod. K 27. říjnu 2024 měla 749 firemních obchodů po celém světě, přičemž 39 % tržeb pocházelo z online prodeje.Tržby společnosti Lululemon rostly v posledním desetiletí téměř o 20 % ročně, přičemž zisk rostl o něco rychleji. Společnost má stále dostatek prostoru pro expanzi po celém světě.Tržby z amerického regionu tvořily ve třetím fiskálním čtvrtletí 74 %, což ponechává velký prostor pro růst v Evropě a Číně.Společnost Lululemon zaznamenala obrovský růst v Číně, kde srovnatelné tržby za třetí fiskální čtvrtletí, které měří výkonnost v obchodech otevřených alespoň 12 měsíců, vzrostly o 27 %. Rostoucí čínská střední třída bude pro prémiovou značku Lululemon velkou příležitostí. Vedení společnosti vidí mezinárodní tržby v dlouhodobém horizontu v rovnováze 50:50 se severoamerickými trhy.Lululemon má také obrovskou příležitost získat více zakázek od mužů. Ve třetím fiskálním čtvrtletí vygenerovaly dámské oděvy tržby přes 1,5 miliardy dolarů, což představuje 65 % celkových tržeb společnosti. Vysoké skóre spokojenosti zákazníků značky ve všech kategoriích však ukazuje velký potenciál pro vyvážení její atraktivity mezi muži a ženami. Akcie se obchodují s přiměřeným oceněním kolem 26násobku odhadu letošních zisků. Za posledních 10 let akcie Lululemon stouply o 500 % a jejich hodnota by měla růst i v příštím desetiletí a dále.