Proč se akcie Tesly propadly v tak silný den pro Nasdaq
Akcie společnosti Tesla a několika dalších výrobců automobilů v pondělí utrpěly vážnou ztrátu kvůli neuspokojivé prognóze společnosti ON Semiconductor, výrobce čipů pro automobilový průmysl.
Nečekaný pokles v oboru, který se vyznačuje svými obvykle slibnými obchodními prognózami, investory zaskočil a způsobil značný pokles akcií několika automobilových společností.
Společnost ON Semiconductor Corp (ON) se sídlem ve Phoenixu oznámila, že její finanční výsledky za třetí čtvrtletí dosáhly výše 2,18 miliardy USD oproti analytikem očekávaným 2,15 miliardy USD. Za neuspokojivou prognózu však může vedení společnosti, které potvrdilo, že tržby za čtvrté čtvrtletí oslabí na zhruba 2 miliardy dolarů, což je pokles oproti 2,2 miliardy dolarů, které předpovídala Wall Street. Po tomto oznámení zaznamenaly akcie společnosti ON pokles o 22 %, což je v ostrém kontrastu s indexy S&P 500 a Nasdaq Composite, které zaznamenaly nárůst o 1,2 %.
Tento pokles měl přímý dopad na akcie automobilek, hlavní konkurenti jako Tesla (TSLA) zaznamenali pokles svých akcií o 4,8 % a uzavřeli pod hranicí 200 USD na ceně 197,36 USD za akcii. Rivian Automotive (RIVN) zaznamenal pokles o 1,8 %, Ford Motor (F) o 1,9 %, zatímco General Motors (GM) byl svědkem nepatrného růstu o 0,5 %. Růst GM byl přičítán předběžné pracovní dohodě, kterou GM v pondělí uzavřel s odborovou organizací United Auto Workers.
Výsledky společnosti ON silně ovlivnily akcie automobilek kvůli implicitní dedukci, že prodeje elektromobilů mají klesající tendenci. Výrobky společnosti ON, které jsou významné v každém automobilu poháněném bateriemi, přispívají k efektivnímu řízení spotřeby energie. Generální ředitel společnosti ON Hassane El-Khoury na zářijové konferenci pro investory zdůraznil, jak zásadní význam má jejich technologie v nových elektromobilech (EV).
Mnozí investoři se dostali do svízelné situace a uvažují, zda jsou předpovědi společnosti ON důsledkem toho, že výrobci automobilů předpovídají slabou poptávku po elektromobilech, nebo zda je předpověď výrobce čipů důsledkem klesající poptávky. V poslední době Ford i GM odložily investice ve výši desítek miliard dolarů do výroby elektromobilů kvůli ekonomické nestabilitě a mírnící se poptávce po elektromobilech. Také další přední výrobci automobilů, jako Volkswagen (VOW.Germany) a Tesla, zaznamenali zpomalení objednávek elektromobilů. Akcie společnosti Tesla zaznamenaly prudký pokles o 9,3 % poté, co tento negativní trend přiznal generální ředitel Elon Musk.
Ačkoli celosvětová čísla prodejů elektromobilů stále vykazují růst, který se oproti roku 2022 zvýšil přibližně o 30 % až 40 %, tempo růstu zaznamenalo zpomalení. Zdá se, že loňské tempo růstu ve výši téměř 50 % nyní směřuje k méně působivému nárůstu o 20 až 25 %.
Bez ohledu na to, zda je to zhoršenou prognózou společnosti ON v důsledku varování výrobců automobilů, nebo tím, že prognóza naznačuje, že prodeje elektromobilů čekají těžší časy, investoři projevují známky tísně. Analytik společnosti New Street Research Pierre Ferragu v návaznosti na výsledky společnosti ON předpověděl, že automobilový průmysl zažije v příštích šesti měsících turbulence.
K dalším obavám mezi akciemi elektromobilů přispěla i společnost Panasonic (6752.Japan), významný výrobce baterií pro elektromobily, která snížila svůj odhad tržeb na fiskální rok 2024 na přibližně 8,4 bilionu jenů, tedy asi 56 miliard USD, poté co dříve odhadovala tržby na úrovni zhruba 57 miliard USD. Tato prognóza vedla k 2% poklesu akcií při obchodování v zámoří.
Slábnoucí poptávka po špičkových elektromobilech a horší spotřebitelská a průmyslová poptávka vedly společnost Panasonic ke snížení předpokládaného prodeje své energetické divize, která zahrnuje baterie a další produkty, o zhruba 15 % na přibližně 5,9 miliardy dolarů. Energetická divize společnosti Panasonic se na celkových tržbách společnosti podílí přibližně 10 %.
V odvětví, kterým otřásají neustálé propady, se nabízí otázka – jaký potenciální obrat by mohl nastat? Ačkoli by nízká úroková sazba mohla pravděpodobně oživit toto odvětví tím, že by se všechny automobily staly dostupnějšími, nezdá se, že by Federální rezervní systém byl v dohledné době nakloněn snižování nákladů na půjčky.
Změna by však měla nastat příští rok, kdy dojde ke změně vládních pobídek zaměřených na pomoc tomuto odvětví. Od roku 2024 budou kupující získávat slevu na dani z nákupu ve výši 7 500 USD, která je v současné době k dispozici kupujícím způsobilých elektrických vozidel, přímo z ceny při nákupu, čímž se odstraní nutnost čekat na daňové přiznání, aby bylo možné tuto výhodu využít.
Po pondělním obchodování vykázaly akcie Tesly za poslední rok pokles o zhruba 13 %, zatímco akcie Rivianu se propadly o zhruba 55 %. Index S&P 500 však za stejné období vykázal nárůst o přibližně 8 %.
Nečekaný pokles v oboru, který se vyznačuje svými obvykle slibnými obchodními prognózami, investory zaskočil a způsobil značný pokles akcií několika automobilových společností.Společnost ON Semiconductor Corp se sídlem ve Phoenixu oznámila, že její finanční výsledky za třetí čtvrtletí dosáhly výše 2,18 miliardy USD oproti analytikem očekávaným 2,15 miliardy USD. Za neuspokojivou prognózu však může vedení společnosti, které potvrdilo, že tržby za čtvrté čtvrtletí oslabí na zhruba 2 miliardy dolarů, což je pokles oproti 2,2 miliardy dolarů, které předpovídala Wall Street. Po tomto oznámení zaznamenaly akcie společnosti ON pokles o 22 %, což je v ostrém kontrastu s indexy S&P 500 a Nasdaq Composite, které zaznamenaly nárůst o 1,2 %. Tento pokles měl přímý dopad na akcie automobilek, hlavní konkurenti jako Tesla zaznamenali pokles svých akcií o 4,8 % a uzavřeli pod hranicí 200 USD na ceně 197,36 USD za akcii. Rivian Automotive zaznamenal pokles o 1,8 %, Ford Motor o 1,9 %, zatímco General Motors byl svědkem nepatrného růstu o 0,5 %. Růst GM byl přičítán předběžné pracovní dohodě, kterou GM v pondělí uzavřel s odborovou organizací United Auto Workers. Výsledky společnosti ON silně ovlivnily akcie automobilek kvůli implicitní dedukci, že prodeje elektromobilů mají klesající tendenci. Výrobky společnosti ON, které jsou významné v každém automobilu poháněném bateriemi, přispívají k efektivnímu řízení spotřeby energie. Generální ředitel společnosti ON Hassane El-Khoury na zářijové konferenci pro investory zdůraznil, jak zásadní význam má jejich technologie v nových elektromobilech . Mnozí investoři se dostali do svízelné situace a uvažují, zda jsou předpovědi společnosti ON důsledkem toho, že výrobci automobilů předpovídají slabou poptávku po elektromobilech, nebo zda je předpověď výrobce čipů důsledkem klesající poptávky. V poslední době Ford i GM odložily investice ve výši desítek miliard dolarů do výroby elektromobilů kvůli ekonomické nestabilitě a mírnící se poptávce po elektromobilech. Také další přední výrobci automobilů, jako Volkswagen a Tesla, zaznamenali zpomalení objednávek elektromobilů. Akcie společnosti Tesla zaznamenaly prudký pokles o 9,3 % poté, co tento negativní trend přiznal generální ředitel Elon Musk.Ačkoli celosvětová čísla prodejů elektromobilů stále vykazují růst, který se oproti roku 2022 zvýšil přibližně o 30 % až 40 %, tempo růstu zaznamenalo zpomalení. Zdá se, že loňské tempo růstu ve výši téměř 50 % nyní směřuje k méně působivému nárůstu o 20 až 25 %.Bez ohledu na to, zda je to zhoršenou prognózou společnosti ON v důsledku varování výrobců automobilů, nebo tím, že prognóza naznačuje, že prodeje elektromobilů čekají těžší časy, investoři projevují známky tísně. Analytik společnosti New Street Research Pierre Ferragu v návaznosti na výsledky společnosti ON předpověděl, že automobilový průmysl zažije v příštích šesti měsících turbulence.K dalším obavám mezi akciemi elektromobilů přispěla i společnost Panasonic , významný výrobce baterií pro elektromobily, která snížila svůj odhad tržeb na fiskální rok 2024 na přibližně 8,4 bilionu jenů, tedy asi 56 miliard USD, poté co dříve odhadovala tržby na úrovni zhruba 57 miliard USD. Tato prognóza vedla k 2% poklesu akcií při obchodování v zámoří.Slábnoucí poptávka po špičkových elektromobilech a horší spotřebitelská a průmyslová poptávka vedly společnost Panasonic ke snížení předpokládaného prodeje své energetické divize, která zahrnuje baterie a další produkty, o zhruba 15 % na přibližně 5,9 miliardy dolarů. Energetická divize společnosti Panasonic se na celkových tržbách společnosti podílí přibližně 10 %.V odvětví, kterým otřásají neustálé propady, se nabízí otázka – jaký potenciální obrat by mohl nastat? Ačkoli by nízká úroková sazba mohla pravděpodobně oživit toto odvětví tím, že by se všechny automobily staly dostupnějšími, nezdá se, že by Federální rezervní systém byl v dohledné době nakloněn snižování nákladů na půjčky.Změna by však měla nastat příští rok, kdy dojde ke změně vládních pobídek zaměřených na pomoc tomuto odvětví. Od roku 2024 budou kupující získávat slevu na dani z nákupu ve výši 7 500 USD, která je v současné době k dispozici kupujícím způsobilých elektrických vozidel, přímo z ceny při nákupu, čímž se odstraní nutnost čekat na daňové přiznání, aby bylo možné tuto výhodu využít.Po pondělním obchodování vykázaly akcie Tesly za poslední rok pokles o zhruba 13 %, zatímco akcie Rivianu se propadly o zhruba 55 %. Index S&P 500 však za stejné období vykázal nárůst o přibližně 8 %.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...