Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Podle Ferrari plně elektrický model zachovává „emoce” slavných supersportů

Zatímco svět s napětím očekává první plně elektrický model Ferrari, generální ředitel Benedetto Vigna vyložil, co lze od elektrického počinu ikonického výrobce očekávat.

Jan Golda Autor: Jan Golda
29 června, 2024
4 min. čtení
Ferrari

Zdroj: Bloomberg

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Ferrari se zaměřuje na zachování autentického zvuku elektromotoru, odmítá umělý hluk napodobující spalovací motory
  • Ferrari nabídne zákazníkům výběr mezi spalovacími, hybridními a elektrickými modely, což umožňuje zachovat technologickou neutralitu značky
  • I plně elektrický model Ferrari si údajně zachová jízdní vlastnosti a emocionální zážitek charakteristický pro jeho spalovací protějšky
  • Nově otevřená budova E-Building zvyšuje efektivitu a flexibilitu výroby, umožňuje Ferrari vyrábět různé typy pohonných jednotek pod jednou střechou

 

Italská automobilka proslulá svými mohutnými a hlučnými spalovacími motory podnikla první kroky směrem k elektrické budoucnosti. Elektrický model Ferrari, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2025, si údajně zachová jízdní vlastnosti a emoce, které charakterizují jeho protějšky spalující palivo.

Během otevření nové budovy Ferrari E-Building v italském Maranellu hovořil generální ředitel Vigna pro CNBC o přitažlivosti elektrického modelu pro řízení. Ačkoli věří, že vůz nakonec posoudí zákazníci, první testy, které společnost provedla, přinesly pozitivní ohlasy. Řekl: “S naším elektrickým Ferrari začalo jezdit více lidí a mají z něj dobrý pocit. Jízdní vlastnosti jsou na stejném místě.”

Podle Vigny jsou charakteristickým znakem Ferrari emoce, které vyvolává. Potvrdil to tím, že se podělil o svou osobní zkušenost s řízením plně elektrického modelu a prohlásil: “Takové emoce jsem měl.”

Zdroj: Bloomberg

Odhodlání Ferrari postavit elektrický model představuje odvážný a finančně náročný krok v segmentu luxusních automobilů, který vyvolává živé debaty mezi automobilovými odborníky i potenciálními bonitními zákazníky. Tento krok symbolizuje významnou změnu pro značku, která byla historicky spojována s výkonnými spalovacími motory a závodním dědictvím. Zatímco někteří nadšenci a analytici vnímají přechod na elektrický pohon jako nezbytnou adaptaci na měnící se tržní a environmentální normy, jiní se obávají, že elektrifikace by mohla narušit exkluzivitu a jedinečný charakter, který Ferrari v automobilovém průmyslu tradičně zaujímá. Přes tyto obavy je zřejmé, že Ferrari směřuje k inovacím, které mohou předefinovat luxusní automobilový trh, a jejich elektrický model by mohl nastavit nové standardy pro výkon a udržitelnost v této prestižní kategorii. Jak se bude situace vyvíjet dál, zůstává předmětem zvědavosti a spekulací mezi fanoušky rychlých kol a zelenějších technologií.

Hlavním předmětem těchto debat je zvuk motoru Ferrari, symfonie řevu, dunění, praskání a vysokého kvílení. To, že jsou elektromotory převážně tiché, vyvolalo několik pochybností o zvukovém působení elektrického Ferrari. Zdá se však, že Ferrari dává u elektrického modelu přednost autenticitě před umělým hlukem. Podle Vigny je pravděpodobné, že společnost spíše vylepší nebo vymezí přirozený zvuk elektromotoru, než aby napodobovala zvuk spalovacího motoru.

“Elektromotor není tichý,” řekl Vigna. “Existuje způsob, jak ho nechat burácet svým jedinečným způsobem.”

Advertisement

Vigna navíc zdůraznil, že emocionální zážitek z jízdy ve Ferrari je vícerozměrný a zahrnuje nejen zvuk, ale i vizuální a tělesné interakce. Aspekty, jako je lineární zrychlení, boční zrychlení, zážitek z brzdění a změny převodovky, přispívají k jedinečným emocím pociťovaným ve Ferrari.

Chcete využít této příležitosti?

Generální ředitel však odmítl poskytnout jakékoli prognózy týkající se ceny nebo očekávaných celkových prodejů elektrického modelu. Společnost plánuje nabídnout zákazníkům možnost volby mezi spalovacími motory, hybridy a elektrickými modely, čímž chce zachovat to, co označil za “technologickou neutralitu” Ferrari.

Ferrari N.V. (RACE)

Díky nově otevřené budově E-Building, která se rozkládá na ploše 400 000 metrů čtverečních a jejíž výstavba stála přes 200 milionů eur (215 milionů dolarů), může Ferrari vyrábět vozy se všemi třemi pohonnými jednotkami pod jednou střechou s vyšší efektivitou a flexibilitou.

Vigna sice očekává, že někteří nadšenci Ferrari nikdy nepřejdou na elektrický model, ale věří, že jiní tuto změnu ocení a někteří nováčci budou uvažovat o koupi Ferrari pouze v případě, že bude elektrické. E-Building bude sloužit jako podstatný pilíř pro sladění výroby s takto se měnícími požadavky trhu.

Italská značka v loňském roce vyrobila necelých 14 000 vozů. Navzdory čekací lhůtě, která se u některých modelů prodlužuje až na tři roky, zůstává poptávka nebývale vysoká. Aniž by Vigna prozradil konkrétní čísla, zmínil, že nový E-Building pomůže automobilce uspokojit poptávku, přičemž se drží hesla: “Čekání je součástí zážitku” z vlastnictví vozu Ferrari. Jaký bude mít elektrický model ohlas u této komunity nadšenců do luxusních automobilů, se však teprve ukáže.

Italská automobilka proslulá svými mohutnými a hlučnými spalovacími motory podnikla první kroky směrem k elektrické budoucnosti. Elektrický model Ferrari, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2025, si údajně zachová jízdní vlastnosti a emoce, které charakterizují jeho protějšky spalující palivo.Během otevření nové budovy Ferrari E-Building v italském Maranellu hovořil generální ředitel Vigna pro CNBC o přitažlivosti elektrického modelu pro řízení. Ačkoli věří, že vůz nakonec posoudí zákazníci, první testy, které společnost provedla, přinesly pozitivní ohlasy. Řekl: “S naším elektrickým Ferrari začalo jezdit více lidí a mají z něj dobrý pocit. Jízdní vlastnosti jsou na stejném místě.”Podle Vigny jsou charakteristickým znakem Ferrari emoce, které vyvolává. Potvrdil to tím, že se podělil o svou osobní zkušenost s řízením plně elektrického modelu a prohlásil: “Takové emoce jsem měl.”Odhodlání Ferrari postavit elektrický model představuje odvážný a finančně náročný krok v segmentu luxusních automobilů, který vyvolává živé debaty mezi automobilovými odborníky i potenciálními bonitními zákazníky. Tento krok symbolizuje významnou změnu pro značku, která byla historicky spojována s výkonnými spalovacími motory a závodním dědictvím. Zatímco někteří nadšenci a analytici vnímají přechod na elektrický pohon jako nezbytnou adaptaci na měnící se tržní a environmentální normy, jiní se obávají, že elektrifikace by mohla narušit exkluzivitu a jedinečný charakter, který Ferrari v automobilovém průmyslu tradičně zaujímá. Přes tyto obavy je zřejmé, že Ferrari směřuje k inovacím, které mohou předefinovat luxusní automobilový trh, a jejich elektrický model by mohl nastavit nové standardy pro výkon a udržitelnost v této prestižní kategorii. Jak se bude situace vyvíjet dál, zůstává předmětem zvědavosti a spekulací mezi fanoušky rychlých kol a zelenějších technologií.Hlavním předmětem těchto debat je zvuk motoru Ferrari, symfonie řevu, dunění, praskání a vysokého kvílení. To, že jsou elektromotory převážně tiché, vyvolalo několik pochybností o zvukovém působení elektrického Ferrari. Zdá se však, že Ferrari dává u elektrického modelu přednost autenticitě před umělým hlukem. Podle Vigny je pravděpodobné, že společnost spíše vylepší nebo vymezí přirozený zvuk elektromotoru, než aby napodobovala zvuk spalovacího motoru.“Elektromotor není tichý,” řekl Vigna. “Existuje způsob, jak ho nechat burácet svým jedinečným způsobem.”Vigna navíc zdůraznil, že emocionální zážitek z jízdy ve Ferrari je vícerozměrný a zahrnuje nejen zvuk, ale i vizuální a tělesné interakce. Aspekty, jako je lineární zrychlení, boční zrychlení, zážitek z brzdění a změny převodovky, přispívají k jedinečným emocím pociťovaným ve Ferrari.Chcete využít této příležitosti?Generální ředitel však odmítl poskytnout jakékoli prognózy týkající se ceny nebo očekávaných celkových prodejů elektrického modelu. Společnost plánuje nabídnout zákazníkům možnost volby mezi spalovacími motory, hybridy a elektrickými modely, čímž chce zachovat to, co označil za “technologickou neutralitu” Ferrari.Ferrari N.V.  Díky nově otevřené budově E-Building, která se rozkládá na ploše 400 000 metrů čtverečních a jejíž výstavba stála přes 200 milionů eur , může Ferrari vyrábět vozy se všemi třemi pohonnými jednotkami pod jednou střechou s vyšší efektivitou a flexibilitou.Vigna sice očekává, že někteří nadšenci Ferrari nikdy nepřejdou na elektrický model, ale věří, že jiní tuto změnu ocení a někteří nováčci budou uvažovat o koupi Ferrari pouze v případě, že bude elektrické. E-Building bude sloužit jako podstatný pilíř pro sladění výroby s takto se měnícími požadavky trhu.Italská značka v loňském roce vyrobila necelých 14 000 vozů. Navzdory čekací lhůtě, která se u některých modelů prodlužuje až na tři roky, zůstává poptávka nebývale vysoká. Aniž by Vigna prozradil konkrétní čísla, zmínil, že nový E-Building pomůže automobilce uspokojit poptávku, přičemž se drží hesla: “Čekání je součástí zážitku” z vlastnictví vozu Ferrari. Jaký bude mít elektrický model ohlas u této komunity nadšenců do luxusních automobilů, se však teprve ukáže.
Tagy: AkcieautomotoburzyferrariitálieRACE


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. 6, září – Jak se psala historie luxusního gigantu Mercedes?
    2. 18. srpna – Jak Elon Musk změnil hru se svou automobilkou Tesla
    3. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
    4. 24. srpna – Gigant Volkswagen a jeho skandální aféra Dieselgate
    Advertisement

    Breaking.

    16:20

    Přehled nedávných změn ve vedení globálních firem se spotřebním zbožím

    16:16

    UBS doporučuje držet přední internetové SMid Cap akcie v roce 2025

    16:12

    Akcie Circle Internet Group rostou navzdory poklesu technologického sektoru po zvýšení hodnocení od Baird.

    16:08

    Zahájení programu Mini App Partner považováno za jednoznačnou výhodu pro Apple

    16:03

    Investoři Union Pacific schválili dohodu s Norfolkem

    15:58

    USA opouští Bidenův návrh na kompenzaci cestujících za zpožděné lety.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Reuters
    Akcie

    Jefferies vidí v maloobchodním řetězci Gap nový růst díky expanzi do kosmetiky

    14 listopadu, 2025

    Investiční společnost Jefferies výrazně zvyšuje svůj optimismus směrem ke společnosti Gap, jednomu z nejznámějších amerických módních řetězců.

    Zdroj: Getty Images

    Exxon Mobil získává technickou podporu a míří mezi nejlepší akcie

    14 listopadu, 2025
    Zdroj: BurzovniSvet.cz

    Oppenheimer věří v další růst Nvidie a zvyšuje cílovou cenu před výsledky

    14 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    JPMorgan zvyšuje důvěru v Circle – stablecoiny míří do finančního mainstreamu

    14 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Wells Fargo věří v obrat Nike a zvyšuje hodnocení, tlak na výrobce slábne

    13 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    CNGR Advanced Material Co., Ltd.

    Datum IPO: 17 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 4,81 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Evropská unie připravuje nové vyšetřování Google ohledně hodnocení

    13 listopadu, 2025

    Indie sází na globální hudební ekonomiku. Co to znamená pro trh?

    12 listopadu, 2025

    S&P 500 posiluje díky růstu technologických akcií a naději na konec shutdownu

    10 listopadu, 2025

    S&P 500 zaznamenal nárůst, investoři očekávají konec uzavření vlády

    12 listopadu, 2025

    Akcie Nvidia oslabily kvůli obavám z bubliny AI, ale optimismus zůstává

    10 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá s pravděpodobností snížení úrokových sazeb Fedu

    13 listopadu, 2025

    Jefferies vidí v maloobchodním řetězci Gap nový růst díky expanzi do kosmetiky

    14 listopadu, 2025

    S&P 500 uzavřel o poznání výše, pokles Nvidie vyvolává obavy

    11 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Akcie Cisco rostou díky prudké poptávce po infrastruktuře pro AI

    13 listopadu, 2025

    Akcie společnosti Cisco Systems zaznamenaly ve čtvrtek výrazný nárůst poté, co výrobce síťového vybavení zvýšil svou roční prognózu zisku i...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.