A v tomto případě pomůže zmenšení pohledu na věc. Růstovým akciím se v letech 2012 až 2021 dařilo až absurdně dobře, a přestože mnohé z nich loni padaly jako kámen, investoři s dlouhodobým smýšlením se budou chtít dívat dál.
Při zvažování, zda koupit akcie nějaké společnosti, by neměla být rozhodujícím faktorem její výkonnost za 12 měsíců, ale spíše vyhlídky dané společnosti. S ohledem na to se podívejme na jednu růstovou akcii, která byla v loňském roce sražena a nyní se pohybuje poblíž svého 52týdenního minima: Pinterest (NYSE:PINS). Zde je důvod, proč je tato technologická akcie stále výhodná k nákupu.
Pinterest nabízí jedinečnou nabídku
V oblasti elektronického obchodování působí velké množství společností, což z něj činí velmi konkurenční odvětví, ve kterém je obtížné uspět. Pinterestu se podařilo tento problém alespoň trochu obejít tím, že svým uživatelům nabídl jedinečnou hodnotu. Uživatelé Pinterestu jsou známí jako pinneři a to, co je na této platformě přitahuje, je její příchuť objevování obrázků.
Společnost se pyšní tím, že pomáhá připínáčkům objevovat vizuální inspiraci, která jim pomáhá realizovat nápady v mnoha uměleckých činnostech, při výzdobě a renovaci domů a při přípravě receptů a jídel. Důležité je, že se Pinterest snaží držet stranou od rozdělující oblasti politiky. Jak jednou řekl generální ředitel společnosti Ben Silbermann:
Pinterest není místem, kde byste si mohli číst zprávy, diskutovat o politice se svým bratrancem nebo se srovnávat s ostatními lidmi. Je to pozitivní místo, kde se můžete inspirovat a načerpat nápady do svého budoucího života.
Tato schopnost odlišit se od ostatních platforem sociálních médií je pro Pinterest zásadní, protože silně naznačuje, že může koexistovat se svými kolegy. Vzhledem k tomu, že Pinterest nabízí zásadně odlišný zážitek, nemusí krást uživatele Facebooku, Instagramu nebo Twitteru. Uživatelé mohou kromě Pinterestu využívat všechny tyto úspěšné sociální sítě.
Jedním z důvodů, proč investoři v loňském roce vyprodali akcie Pinterestu, byla skutečnost, že meziroční růst počtu uživatelů společnosti se ve srovnání s rokem 2020 výrazně zpomalil a v průběhu roku 2021 skutečně klesl. Měsíční počet aktivních uživatelů (MAU) Pinterestu dosáhl v prvním čtvrtletí vrcholu 478 milionů a poté ve druhém a třetím čtvrtletí postupně klesal. Na konci třetího čtvrtletí měl Pinterest 444 milionů MAU, což představuje 1% nárůst ve srovnání s předchozím rokem, ale 7% pokles ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2021.
Pinterest vydělává peníze díky reklamám, které firmy na jeho platformě provozují. Čím více uživatelů je na webových stránkách společnosti, tím je atraktivnější pro firmy, které chtějí oslovit široké publikum. Pokud však bude nadále ztrácet uživatele, mohou se tito potenciální inzerenti rozhodnout, že své peníze přesunou jinam.
Nezapomeňme však, že v době vrcholící pandemie výrazně vzrostla uživatelská základna Pinterestu, protože lidé museli dlouho zůstávat doma. Jakmile vypršely vládou nařízené výluky, došlo u mnoha tzv. pandemických zásob ke snížení aktivity. Tato dynamika se nevyhnula ani Pinterestu.
Dobrou zprávou je, že potenciálních přispěvatelů jsou stále stovky milionů. Vezměte si například, že jen Facebook měl na konci třetího čtvrtletí 2,9 miliardy uživatelů – a jejich počet stále roste. Příklad Facebooku ukazuje, že neexistuje žádná přísná horní hranice počtu lidí, kteří se mohou k Pinterestu připojit. V letech předcházejících pandemii se počet uživatelů této společnosti zvyšoval slušným tempem a v průběhu epidemie prudce vzrostl.
A přestože v poslední době postupně klesala, zůstává nad úrovní před pandemií. V prvním čtvrtletí roku 2020 měla společnost 367 MAU. Dynamika související s koronavirem vychýlila trajektorii růstu uživatelů Pinterestu, ale jakmile pandemie (doufejme) odezní, růst uživatelů Pinterestu se pravděpodobně zrychlí. Mezitím se očekává, že trh s digitální reklamou v příštích letech rychle poroste. Podle některých odhadů se bude do roku 2025 rozšiřovat složenou roční mírou růstu 15,3 %.
Tento vítr v odvětví pomůže společnosti Pinterest změnit situaci v budoucnu.
Atraktivní vstupní bod
I přes nedávné potíže společnost Pinterest nadále zaznamenává dobré finanční výsledky. Ve třetím čtvrtletí se tržby společnosti meziročně zvýšily o 43 % na 632,9 milionu dolarů, zatímco čistý zisk dosáhl téměř 94 milionů dolarů, zatímco v předchozím období vykázala společnost čistou ztrátu 94,2 milionu dolarů.
Schopnost společnosti Pinterest zaznamenat silný nárůst horní a dolní linie navzdory nedostatečnému růstu počtu uživatelů je dobrým příslibem pro budoucnost společnosti. A co víc, technologická společnost se v současné době obchoduje za přibližně 30 dolarů za akcii – což je nebezpečně blízko jejího 52týdenního minima.
Forwardová cena společnosti vůči zisku (P/E) ve výši 23,4 – ve srovnání s průměrnou forwardovou cenou vůči zisku v odvětví ve výši 20,2 – a forwardová cena vůči tržbám ve výši 6,5 jsou rovněž nejnižší za více než rok. Na současných úrovních by investoři udělali dobře, kdyby si akcie této atraktivní technologické společnosti pořídili dříve, než prudce vzrostou.
A v tomto případě pomůže zmenšení pohledu na věc. Růstovým akciím se v letech 2012 až 2021 dařilo až absurdně dobře, a přestože mnohé z nich loni padaly jako kámen, investoři s dlouhodobým smýšlením se budou chtít dívat dál.Při zvažování, zda koupit akcie nějaké společnosti, by neměla být rozhodujícím faktorem její výkonnost za 12 měsíců, ale spíše vyhlídky dané společnosti. S ohledem na to se podívejme na jednu růstovou akcii, která byla v loňském roce sražena a nyní se pohybuje poblíž svého 52týdenního minima: Pinterest . Zde je důvod, proč je tato technologická akcie stále výhodná k nákupu.Pinterest nabízí jedinečnou nabídkuV oblasti elektronického obchodování působí velké množství společností, což z něj činí velmi konkurenční odvětví, ve kterém je obtížné uspět. Pinterestu se podařilo tento problém alespoň trochu obejít tím, že svým uživatelům nabídl jedinečnou hodnotu. Uživatelé Pinterestu jsou známí jako pinneři a to, co je na této platformě přitahuje, je její příchuť objevování obrázků.Společnost se pyšní tím, že pomáhá připínáčkům objevovat vizuální inspiraci, která jim pomáhá realizovat nápady v mnoha uměleckých činnostech, při výzdobě a renovaci domů a při přípravě receptů a jídel. Důležité je, že se Pinterest snaží držet stranou od rozdělující oblasti politiky. Jak jednou řekl generální ředitel společnosti Ben Silbermann:Pinterest není místem, kde byste si mohli číst zprávy, diskutovat o politice se svým bratrancem nebo se srovnávat s ostatními lidmi. Je to pozitivní místo, kde se můžete inspirovat a načerpat nápady do svého budoucího života.Tato schopnost odlišit se od ostatních platforem sociálních médií je pro Pinterest zásadní, protože silně naznačuje, že může koexistovat se svými kolegy. Vzhledem k tomu, že Pinterest nabízí zásadně odlišný zážitek, nemusí krást uživatele Facebooku, Instagramu nebo Twitteru. Uživatelé mohou kromě Pinterestu využívat všechny tyto úspěšné sociální sítě.Chcete využít této příležitosti?Značný prostor pro růstJedním z důvodů, proč investoři v loňském roce vyprodali akcie Pinterestu, byla skutečnost, že meziroční růst počtu uživatelů společnosti se ve srovnání s rokem 2020 výrazně zpomalil a v průběhu roku 2021 skutečně klesl. Měsíční počet aktivních uživatelů Pinterestu dosáhl v prvním čtvrtletí vrcholu 478 milionů a poté ve druhém a třetím čtvrtletí postupně klesal. Na konci třetího čtvrtletí měl Pinterest 444 milionů MAU, což představuje 1% nárůst ve srovnání s předchozím rokem, ale 7% pokles ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2021.Pinterest vydělává peníze díky reklamám, které firmy na jeho platformě provozují. Čím více uživatelů je na webových stránkách společnosti, tím je atraktivnější pro firmy, které chtějí oslovit široké publikum. Pokud však bude nadále ztrácet uživatele, mohou se tito potenciální inzerenti rozhodnout, že své peníze přesunou jinam.Nezapomeňme však, že v době vrcholící pandemie výrazně vzrostla uživatelská základna Pinterestu, protože lidé museli dlouho zůstávat doma. Jakmile vypršely vládou nařízené výluky, došlo u mnoha tzv. pandemických zásob ke snížení aktivity. Tato dynamika se nevyhnula ani Pinterestu.Dobrou zprávou je, že potenciálních přispěvatelů jsou stále stovky milionů. Vezměte si například, že jen Facebook měl na konci třetího čtvrtletí 2,9 miliardy uživatelů – a jejich počet stále roste. Příklad Facebooku ukazuje, že neexistuje žádná přísná horní hranice počtu lidí, kteří se mohou k Pinterestu připojit. V letech předcházejících pandemii se počet uživatelů této společnosti zvyšoval slušným tempem a v průběhu epidemie prudce vzrostl.A přestože v poslední době postupně klesala, zůstává nad úrovní před pandemií. V prvním čtvrtletí roku 2020 měla společnost 367 MAU. Dynamika související s koronavirem vychýlila trajektorii růstu uživatelů Pinterestu, ale jakmile pandemie odezní, růst uživatelů Pinterestu se pravděpodobně zrychlí. Mezitím se očekává, že trh s digitální reklamou v příštích letech rychle poroste. Podle některých odhadů se bude do roku 2025 rozšiřovat složenou roční mírou růstu 15,3 %.Tento vítr v odvětví pomůže společnosti Pinterest změnit situaci v budoucnu.Atraktivní vstupní bodI přes nedávné potíže společnost Pinterest nadále zaznamenává dobré finanční výsledky. Ve třetím čtvrtletí se tržby společnosti meziročně zvýšily o 43 % na 632,9 milionu dolarů, zatímco čistý zisk dosáhl téměř 94 milionů dolarů, zatímco v předchozím období vykázala společnost čistou ztrátu 94,2 milionu dolarů.Schopnost společnosti Pinterest zaznamenat silný nárůst horní a dolní linie navzdory nedostatečnému růstu počtu uživatelů je dobrým příslibem pro budoucnost společnosti. A co víc, technologická společnost se v současné době obchoduje za přibližně 30 dolarů za akcii – což je nebezpečně blízko jejího 52týdenního minima.Forwardová cena společnosti vůči zisku ve výši 23,4 – ve srovnání s průměrnou forwardovou cenou vůči zisku v odvětví ve výši 20,2 – a forwardová cena vůči tržbám ve výši 6,5 jsou rovněž nejnižší za více než rok. Na současných úrovních by investoři udělali dobře, kdyby si akcie této atraktivní technologické společnosti pořídili dříve, než prudce vzrostou.