Můžete začít úspěšně podnikat, získat titul nebo certifikát, který zlepší vaše vyhlídky na výdělek, naučit se hrát na hudební nástroj a mnoho dalšího.
Ale je tu ještě jedna věc, kterou vám jedno desetiletí může přinést: Pokud investujete do správných akcií, může vám pomoci výrazně zvýšit váš kapitál. Podívejme se na dvě vynikající společnosti, které mohou v příštích deseti letech proměnit 250 000 dolarů na 1 000 000 dolarů – to je složená roční míra růstu 14,87 %: Zoetis (NYSE:ZTS) a Spotify (NYSE:SPOT).
1. Zoetis
Zoetis je jednou z předních světových společností v oblasti zdraví zvířat. Vlastní rozsáhlé portfolio téměř 300 produktových řad pro společenská zvířata a hospodářská zvířata, které zahrnuje vakcíny, léčiva, paraziticidy a další. Společnost Zoetis se může pochlubit 13 produkty, které generují roční tržby ve výši 100 milionů dolarů nebo více, a její finanční výsledky jsou stále působivé. Ve třetím čtvrtletí vzrostly tržby společnosti ve výši 2 miliard dolarů oproti předchozímu roku o 11 %.
Míra růstu tržeb v nízkém dvouciferném procentuálním rozmezí je pro společnost této velikosti v tomto odvětví dobrá. Společnost Zoetis rovněž zaznamenala meziroční nárůst upraveného čistého zisku o 14 % na 597 milionů USD. Růst společnosti Zoetis bude v budoucnu i nadále podporovat několik zadních větrů, které jí pomohou dosahovat výnosů překonávajících tržní hodnoty. Růst populace spolu se zvyšující se životní úrovní bude podněcovat vyšší poptávku po různých zdrojích potravy a lékařských znalostech pro řádnou péči o hospodářská zvířata.
Výdaje na domácí zvířata, které v posledních deseti letech výrazně vzrostly, budou pravděpodobně také pokračovat ve svém vzestupném trendu. Podle některých odhadů bude odvětví zdraví zvířat do roku 2028 vykazovat složenou roční míru růstu (CAGR) ve výši 9 %. Společnost Zoetis nesedí na vavřínech a neočekává, že se tento vítr v zádech zázračně promítne do vynikajících finančních výsledků. Společnost se aktivně snaží inovovat, aby si udržela náskok před konkurencí.
Přestože společnost Zoetis veřejně nezveřejňuje informace o vnitřním chodu svého výrobního programu, můžeme získat vodítka při pohledu na různá regulační schválení, která získala v posledních několika letech.
V únoru 2020 získala společnost v USA povolení pro přípravek Simparica Trio, který chrání psy proti různým parazitům. V listopadu téhož roku získala společnost Zoetis regulační schválení pro přípravek Librela v Evropě. Librela je přípravek, který pomáhá zmírnit bolest při osteoartróze (OA) u psů.
V únoru 2021 pak získala povolení k uvedení přípravku Solensia na evropský trh. Zatímco Librela léčí bolest při OA u psů, Solensia tak činí u koček. Přípravky Librela a Solensia získaly od veterinárních lékařů velmi pozitivní zpětnou vazbu a podle vedení společnosti od svého uvedení na trh předčily očekávání.
Nedávno společnost oznámila, že regulační orgány rozšířily označení přípravku Simparica Trio, což rozšířilo použití tohoto paraziticidu a povede k vyšším prodejům. Vzhledem k dosavadním výsledkům společnosti Zoetis je její schopnost inovovat naprosto jasná. A to, spolu s obecným nárůstem výdajů na produkty pro zdraví zvířat, pomůže této zdravotnické akciové společnosti v příštím desetiletí rozdrtit trh.
2. Spotify
Spotify je přední světová platforma pro streamování hudby. V prvním čtvrtletí roku 2021 měla 32% podíl na trhu, což je dvakrát více než její nejbližší konkurent. Společnost i nadále ukazuje, že v tomto odvětví zbývá ještě hodně růstu, a to navzdory zdánlivé všudypřítomnosti streamování hudby. Společnost Spotify zvýšila ve třetím čtvrtletí počet svých měsíčních aktivních uživatelů na 381 milionů, což je o 19 % více než v předchozím roce.
Počet prémiových předplatitelů Spotify se meziročně zvýšil o 19 % na 172 milionů. Tržby společnosti se mezitím zvýšily na 2,5 miliardy eur (zhruba 2,9 miliardy USD), což je o 27 % více než v předchozím čtvrtletí. A co se týče hospodářského výsledku, společnost Spotify tentokrát změnila čistou ztrátu ve výši 20 milionů eur (22,8 milionu USD), kterou zaznamenala ve třetím čtvrtletí roku 2020, na čistý zisk ve výši 2 milionů eur (2,3 milionu USD).
Společnost Spotify se v posledních letech zaměřila z oblasti streamování hudby na streamování všech typů audia, zejména podcastů. Do této strategie hodně investovala a tento krok se jí vyplatil. Během pouhých tří let se Spotify změnilo z bezvýznamného hráče v oblasti streamování podcastů na největší platformu ve více než 60 zemích – včetně USA – s knihovnou čítající 3,2 milionu podcastů.
Společnost je však pravděpodobně stále v počátcích své strategie podcastů a pokračuje ve snaze zlepšit svou pozici. V prosinci společnost Spotify koupila společnost Whooshkaa, která nabízí nástroje umožňující provozovatelům rozhlasového vysílání přeměnit jejich stávající obsah na zpeněžitelný obsah podcastů. Finanční podrobnosti transakce společnost nezveřejnila.
Tato akvizice byla jen posledním z řady kroků, které společnost Spotify učinila, aby podpořila své ambice v oblasti podcastů. Podívejme se na jeden důvod, proč bude tato strategie pro dlouhodobý úspěch společnosti rozhodující. Společnost Spotify musí platit licenční poplatky nahrávacím společnostem a dalším tvůrcům hudebního obsahu, aby mohla hostovat, udržovat a rozšiřovat svou hudební knihovnu.
Tyto licenční poplatky nejsou levné a snižují marže společnosti. Společnost Spotify však tento problém u svých podcastů nemá a může je zpeněžit s nižšími náklady, čímž zvyšuje své marže. Když bude na svou platformu přitahovat stále více podcasterů, budou ji následovat i spotřebitelé, což přinese další podcastery, což je tak trochu setrvačníkový efekt – silná konkurenční výhoda.
Společnost Spotify v uplynulém roce výrazně zaostávala za trhem, protože trh se odklonil od rychle rostoucích akcií. Avšak podnikání společnosti v oblasti podcastů v kombinaci s rostoucí konkurenční výhodou pomůže společnosti Spotify v příštím desetiletí i v dalších letech zvýšit tržby, zisky a marže, a proto je to vynikající akcie, jejíž nákup je dnes vhodné zvážit.
Můžete začít úspěšně podnikat, získat titul nebo certifikát, který zlepší vaše vyhlídky na výdělek, naučit se hrát na hudební nástroj a mnoho dalšího.Ale je tu ještě jedna věc, kterou vám jedno desetiletí může přinést: Pokud investujete do správných akcií, může vám pomoci výrazně zvýšit váš kapitál. Podívejme se na dvě vynikající společnosti, které mohou v příštích deseti letech proměnit 250 000 dolarů na 1 000 000 dolarů – to je složená roční míra růstu 14,87 %: Zoetis a Spotify .1. ZoetisZoetis je jednou z předních světových společností v oblasti zdraví zvířat. Vlastní rozsáhlé portfolio téměř 300 produktových řad pro společenská zvířata a hospodářská zvířata, které zahrnuje vakcíny, léčiva, paraziticidy a další. Společnost Zoetis se může pochlubit 13 produkty, které generují roční tržby ve výši 100 milionů dolarů nebo více, a její finanční výsledky jsou stále působivé. Ve třetím čtvrtletí vzrostly tržby společnosti ve výši 2 miliard dolarů oproti předchozímu roku o 11 %.Míra růstu tržeb v nízkém dvouciferném procentuálním rozmezí je pro společnost této velikosti v tomto odvětví dobrá. Společnost Zoetis rovněž zaznamenala meziroční nárůst upraveného čistého zisku o 14 % na 597 milionů USD. Růst společnosti Zoetis bude v budoucnu i nadále podporovat několik zadních větrů, které jí pomohou dosahovat výnosů překonávajících tržní hodnoty. Růst populace spolu se zvyšující se životní úrovní bude podněcovat vyšší poptávku po různých zdrojích potravy a lékařských znalostech pro řádnou péči o hospodářská zvířata.Výdaje na domácí zvířata, které v posledních deseti letech výrazně vzrostly, budou pravděpodobně také pokračovat ve svém vzestupném trendu. Podle některých odhadů bude odvětví zdraví zvířat do roku 2028 vykazovat složenou roční míru růstu ve výši 9 %. Společnost Zoetis nesedí na vavřínech a neočekává, že se tento vítr v zádech zázračně promítne do vynikajících finančních výsledků. Společnost se aktivně snaží inovovat, aby si udržela náskok před konkurencí.Přestože společnost Zoetis veřejně nezveřejňuje informace o vnitřním chodu svého výrobního programu, můžeme získat vodítka při pohledu na různá regulační schválení, která získala v posledních několika letech.Chcete využít této příležitosti?V únoru 2020 získala společnost v USA povolení pro přípravek Simparica Trio, který chrání psy proti různým parazitům. V listopadu téhož roku získala společnost Zoetis regulační schválení pro přípravek Librela v Evropě. Librela je přípravek, který pomáhá zmírnit bolest při osteoartróze u psů.V únoru 2021 pak získala povolení k uvedení přípravku Solensia na evropský trh. Zatímco Librela léčí bolest při OA u psů, Solensia tak činí u koček. Přípravky Librela a Solensia získaly od veterinárních lékařů velmi pozitivní zpětnou vazbu a podle vedení společnosti od svého uvedení na trh předčily očekávání.Nedávno společnost oznámila, že regulační orgány rozšířily označení přípravku Simparica Trio, což rozšířilo použití tohoto paraziticidu a povede k vyšším prodejům. Vzhledem k dosavadním výsledkům společnosti Zoetis je její schopnost inovovat naprosto jasná. A to, spolu s obecným nárůstem výdajů na produkty pro zdraví zvířat, pomůže této zdravotnické akciové společnosti v příštím desetiletí rozdrtit trh.2. SpotifySpotify je přední světová platforma pro streamování hudby. V prvním čtvrtletí roku 2021 měla 32% podíl na trhu, což je dvakrát více než její nejbližší konkurent. Společnost i nadále ukazuje, že v tomto odvětví zbývá ještě hodně růstu, a to navzdory zdánlivé všudypřítomnosti streamování hudby. Společnost Spotify zvýšila ve třetím čtvrtletí počet svých měsíčních aktivních uživatelů na 381 milionů, což je o 19 % více než v předchozím roce.Počet prémiových předplatitelů Spotify se meziročně zvýšil o 19 % na 172 milionů. Tržby společnosti se mezitím zvýšily na 2,5 miliardy eur , což je o 27 % více než v předchozím čtvrtletí. A co se týče hospodářského výsledku, společnost Spotify tentokrát změnila čistou ztrátu ve výši 20 milionů eur , kterou zaznamenala ve třetím čtvrtletí roku 2020, na čistý zisk ve výši 2 milionů eur .Společnost Spotify se v posledních letech zaměřila z oblasti streamování hudby na streamování všech typů audia, zejména podcastů. Do této strategie hodně investovala a tento krok se jí vyplatil. Během pouhých tří let se Spotify změnilo z bezvýznamného hráče v oblasti streamování podcastů na největší platformu ve více než 60 zemích – včetně USA – s knihovnou čítající 3,2 milionu podcastů.Společnost je však pravděpodobně stále v počátcích své strategie podcastů a pokračuje ve snaze zlepšit svou pozici. V prosinci společnost Spotify koupila společnost Whooshkaa, která nabízí nástroje umožňující provozovatelům rozhlasového vysílání přeměnit jejich stávající obsah na zpeněžitelný obsah podcastů. Finanční podrobnosti transakce společnost nezveřejnila.Tato akvizice byla jen posledním z řady kroků, které společnost Spotify učinila, aby podpořila své ambice v oblasti podcastů. Podívejme se na jeden důvod, proč bude tato strategie pro dlouhodobý úspěch společnosti rozhodující. Společnost Spotify musí platit licenční poplatky nahrávacím společnostem a dalším tvůrcům hudebního obsahu, aby mohla hostovat, udržovat a rozšiřovat svou hudební knihovnu.Tyto licenční poplatky nejsou levné a snižují marže společnosti. Společnost Spotify však tento problém u svých podcastů nemá a může je zpeněžit s nižšími náklady, čímž zvyšuje své marže. Když bude na svou platformu přitahovat stále více podcasterů, budou ji následovat i spotřebitelé, což přinese další podcastery, což je tak trochu setrvačníkový efekt – silná konkurenční výhoda.Společnost Spotify v uplynulém roce výrazně zaostávala za trhem, protože trh se odklonil od rychle rostoucích akcií. Avšak podnikání společnosti v oblasti podcastů v kombinaci s rostoucí konkurenční výhodou pomůže společnosti Spotify v příštím desetiletí i v dalších letech zvýšit tržby, zisky a marže, a proto je to vynikající akcie, jejíž nákup je dnes vhodné zvážit.