Tato část ekonomiky je na vzestupu, a tak není divu, že poptávka po těchto měnách stále roste.
V loňském roce jsem si koupil několik bitcoinů, ale jedna věc mi vadí, a to je volatilita. Růstové akcie mohou být také volatilní, ale když cena akcií dobrého podniku prudce klesne, mohu se alespoň podívat na tržby a potenciál zisku společnosti, abych si udělal představu, kam se akcie v dlouhodobém horizontu ubírají. Na druhou stranu, analyzovat kryptoměny po prudkém poklesu ceny může být jako snažit se najít baterku, když vypadne proud.
Pro rok 2022 jsem identifikoval dvě poražené růstové akcie, které jsem připraven koupit. Zde je to, co se mi líbí na společnostech DocuSign
DocuSign
DocuSign je populární služba, která pomáhá podnikům elektronicky připravovat, podepisovat a spravovat smlouvy a další dohody. Má více než 1 miliardu uživatelů, kteří se spoléhají na její cloudová řešení pro práci s dokumenty, a roste rychlým tempem. Tržby se za poslední tři roky zvýšily o 179 % a dosáhly 1,9 miliardy dolarů, ale akcie společnosti se nedávno po neuspokojivé zprávě o výsledcích propadly.

Investory vyděsilo zpomalení růstu tržeb a účtů. Jak uvedl generální ředitel Dan Springer ve svém prohlášení: „Po šesti čtvrtletích zrychleného růstu jsme zaznamenali návrat zákazníků k normálnějším nákupním zvyklostem.“
Musíme si však uvědomit, jak vypadá „normalizovaný nákupní model“ společnosti DocuSign. Před pandemií, ve fiskálním roce 2020, společnost vykázala robustní tempo růstu tržeb ve výši 39 %. To neznamená, že budoucí růst bude odpovídat tempu fiskálního roku 2020, ale během pandemie zjevně došlo k výkyvu, protože podniky spěchaly s digitálním provozem. Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí roku 2021 se růst společnosti DocuSign meziročně zrychlil na 57 %. I kdyby si společnost neudržela toto závratné tempo i po skončení pandemie, dlouhodobá příležitost, že stále více organizací přechází na digitální služby, poskytuje ceně akcií dostatek příležitostí k růstu.

Jak Springer poznamenal na posledním hovoru k výsledkům, „i když pandemie ustupuje a lidé se začínají vracet do kanceláří, nevracejí se k papíru“. Vedení společnosti odhaduje dlouhodobě oslovitelný trh svých služeb na 50 miliard dolarů, takže může růst ještě dlouho. Navíc v minulém čtvrtletí činila míra udržení dolarů 121 %, což ukazuje, že stávající zákazníci utrácejí za další služby.
V nejbližší době DocuSign zvýší výdaje na prodejní kapacity, školení a podporu v terénu, aby urychlil rozšiřování své zákaznické základny. Neměla by s tím mít problém vzhledem k úspoře času a vyšší efektivitě, kterou podniky získají díky cloudové platformě DocuSign pro správu otravných dokumentů.
Vzhledem k tomu, že akcie za poslední tři měsíce od zprávy o výsledcích klesly o 45 %, byla z vysokého ocenění akcií vypuštěna velká část vzduchu. Vzhledem k možnostem růstu, které DocuSign v budoucnu nabízí, však akcie nezůstanou dole navždy.

The Trade Desk
The Trade Desk je platforma pro správu reklamy, která zaznamenává explozivní růst s tím, jak se média stále více stávají digitálními. Za poslední tři roky akcie vynesly 539 %, ale v posledním roce se jim příliš nedařilo – v době psaní tohoto článku vzrostly o 5,8 %. Zrychlení na trhu digitální reklamy, zejména s rostoucím zájmem inzerentů dostat reklamu před diváky streamovaného videa, by mohlo být pro The Trade Desk v příštích několika letech přínosem, vzhledem k tomu, že společnost má přístup k širokému portfoliu prémiového inventáře připojené televizní reklamy.
Platforma byla spuštěna v roce 2011 poté, co její zakladatel a generální ředitel Jeff Green rozpoznal velkou neefektivitu internetové reklamy. Green dříve pracoval ve společnosti Microsoft, kde dohlížel na online reklamní burzu AdECN tohoto softwarového giganta. Trade Desk v podstatě pomáhá velkým reklamním agenturám a technologickým společnostem zjistit, co nakupují, a poskytuje platformu založenou na datech, která inzerentům pomáhá řídit jejich kampaně.

Vzhledem k tomu, že výdaje na reklamu v loňském roce rostly, zrychlil se růst příjmů v prvních třech čtvrtletích roku na 55 % meziročně. Trade Desk uvedl silné postavení propojených televizních platforem. Společnost nedávno rozšířila partnerství se společností NBCUniversal patřící společnosti Comcast, což inzerentům umožní přístup k inventáři videa na vyžádání společnosti Peacock na platformě The Trade Desk.
Podle IDC se odhaduje, že celkový reklamní trh vzroste v příštích třech letech ze 750 miliard dolarů na více než 1 bilion dolarů. Green věří, že veškerá reklama bude jednou digitální. Jeho společnost má obrovský růstový potenciál, přičemž její příjmy za posledních 12 měsíců činí pouhých 1,1 miliardy dolarů.

Akcie společnosti The Trade Desk jsou samozřejmě drahé a obchodují se s poměrem ceny k zisku 93 na základě upraveného zisku za poslední čtyři čtvrtletí. Pokud by se však akciový trh v nejbližší době propadl, raději bych si koupil akcie rychle rostoucího podniku, který produkuje zisk, než digitální měnu, která nic neprodukuje a jejíž hodnotu je obtížné s jistotou určit.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























