Možná je těžké uvěřit, že kalifornská společnost má při těchto hodnotách ještě značný prostor k růstu.
Spousta věcí, kterým je těžké uvěřit, je však pravdivá, a přestože Apple v uplynulém desetiletí porazil širší trh, v jeho motoru růstu zbývá ještě spousta paliva. Podívejme se na tři důvody, proč se vyplatí tento technologický juggernaut koupit a držet ho ještě hodně dlouho.
1. Prodej iPhonů je stále silný
Zařízení iPhone, které je pro Apple typické, bylo poprvé uvedeno na trh v roce 2007. A přestože se stal jedním z předních chytrých telefonů na trhu, nové verze iPhonu stále vzbuzují značný rozruch – více než 14 let po jeho prvním představení. A co je možná ještě důležitější, modely iPhone stále přinášejí technologické společnosti vysoké prodeje.
Ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2021, které skončilo 25. září 2021, dosáhl Apple v segmentu iPhonů tržeb ve výši 38,9 miliardy dolarů, což představuje 47% nárůst oproti předchozímu roku. Někteří analytici předpovídali, že vzrušení kolem nových verzí iPhonů nakonec opadne a prodeje těchto produktů v důsledku toho prudce klesnou.
Je pravda, že nové verze produktu už nevyvolávají takové nadšení jako na konci roku 2000, ale i po tolika letech iPhone žije dál, a to ve velkém stylu.
2. Rozvíjející se segment služeb společnosti Apple
V posledních pěti letech nabývá oddělení služeb společnosti Apple stále většího významu. Společnost v tomto segmentu vykazuje příjmy spojené s předplatným (a dalšími) službami. Patří sem příjmy z Apple TV+, služeb souvisejících s iCloudem, Apple Pay a mnoha dalších věcí. Během fiskálního roku 2021 byla tato činnost společnosti druhou největší v tržbách, hned za segmentem iPhonů.
Tržby společnosti Apple za služby dosáhly 68,4 miliardy dolarů za rok a ve srovnání s fiskálním rokem 2020 vzrostly o 27,3 %. Jednou z hlavních výhod této jednotky je, že se může pochlubit šťavnatějšími maržemi než zbytek podnikání společnosti Apple. Ve fiskálním roce 2021 činila hrubá marže společnosti 41,8 %. Hrubá marže produktů společnosti Apple dosáhla 35,3 % ve srovnání s 69,7 % u její jednotky služeb.
Vzhledem k tomu, že technologický gigant pokračuje v růstu tohoto segmentu, bude to mít stále pozitivnější dopad na jeho hospodářský výsledek. A to je dobré znamení pro budoucnost společnosti.
3. Na názvech značek záleží
Společnosti, které přežijí zkoušku časem, mají obvykle jedno společné: konkurenční výhodu. Ta může mít samozřejmě různé podoby, ať už jde o vysoké náklady na změnu dodavatele, síťový efekt nebo nehmotný majetek, jako jsou patenty a autorská práva. Apple má také solidní konkurenční výhodu, a to svou značku (nehmotné aktivum).
Podniky s dobrou pověstí a vlivnou značkou přitahují zákazníky i v případě, že čelí silné konkurenci s podobnými nebo zaměnitelnými produkty. Společnost Apple se běžně umisťuje na předních místech (nebo na předních příčkách) v žebříčcích firem s nejhodnotnějšími značkami. Například v iteraci výročního žebříčku časopisu Forbes pro rok 2020 se Apple umístil na prvním místě.
V této chvíli by společnost mohla prodávat téměř cokoli s vyšší cenou pouze tím, že by to označila svým ceněným logem. To je něco, co jí pomůže udržet si náskok před ostatními společnostmi, zatímco bude svým akcionářům přinášet solidní výnosy.
Neskákejte z této lodi
Každá společnost se potýká s překážkami a společnost Apple se v poslední době potýká s protivětrem. Především problémy s dodavatelským řetězcem společnosti ztěžují její schopnost uspokojit poptávku po některých produktech. I přes tyto potíže se společnosti Apple daří dosahovat dobrých výsledků, ale konkurenční tlaky a problémy s regulací v zemích, jako je Čína, by mohly společnost v budoucnu zatížit.
Investoři by neměli tyto a další problémy, které by mohly nastat, ignorovat. Nicméně i po zohlednění těchto výhrad vypadá celkové hospodaření společnosti Apple solidně. Vzhledem k tomu, že společnost má na trhu tak silnou pozici, vypadá její poměr ceny k tržbám (P/S) 7,6 ve srovnání s poměrem P/S širšího technologického sektoru 30,8 více než rozumně. Spolu s oceněním blížícím se 3 bilionům dolarů je tato technologická společnost vynikající akcií typu „kup a drž“.
Možná je těžké uvěřit, že kalifornská společnost má při těchto hodnotách ještě značný prostor k růstu.Spousta věcí, kterým je těžké uvěřit, je však pravdivá, a přestože Apple v uplynulém desetiletí porazil širší trh, v jeho motoru růstu zbývá ještě spousta paliva. Podívejme se na tři důvody, proč se vyplatí tento technologický juggernaut koupit a držet ho ještě hodně dlouho.1. Prodej iPhonů je stále silnýZařízení iPhone, které je pro Apple typické, bylo poprvé uvedeno na trh v roce 2007. A přestože se stal jedním z předních chytrých telefonů na trhu, nové verze iPhonu stále vzbuzují značný rozruch – více než 14 let po jeho prvním představení. A co je možná ještě důležitější, modely iPhone stále přinášejí technologické společnosti vysoké prodeje.Ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2021, které skončilo 25. září 2021, dosáhl Apple v segmentu iPhonů tržeb ve výši 38,9 miliardy dolarů, což představuje 47% nárůst oproti předchozímu roku. Někteří analytici předpovídali, že vzrušení kolem nových verzí iPhonů nakonec opadne a prodeje těchto produktů v důsledku toho prudce klesnou.Je pravda, že nové verze produktu už nevyvolávají takové nadšení jako na konci roku 2000, ale i po tolika letech iPhone žije dál, a to ve velkém stylu.2. Rozvíjející se segment služeb společnosti AppleChcete využít této příležitosti?V posledních pěti letech nabývá oddělení služeb společnosti Apple stále většího významu. Společnost v tomto segmentu vykazuje příjmy spojené s předplatným službami. Patří sem příjmy z Apple TV+, služeb souvisejících s iCloudem, Apple Pay a mnoha dalších věcí. Během fiskálního roku 2021 byla tato činnost společnosti druhou největší v tržbách, hned za segmentem iPhonů.Tržby společnosti Apple za služby dosáhly 68,4 miliardy dolarů za rok a ve srovnání s fiskálním rokem 2020 vzrostly o 27,3 %. Jednou z hlavních výhod této jednotky je, že se může pochlubit šťavnatějšími maržemi než zbytek podnikání společnosti Apple. Ve fiskálním roce 2021 činila hrubá marže společnosti 41,8 %. Hrubá marže produktů společnosti Apple dosáhla 35,3 % ve srovnání s 69,7 % u její jednotky služeb.Vzhledem k tomu, že technologický gigant pokračuje v růstu tohoto segmentu, bude to mít stále pozitivnější dopad na jeho hospodářský výsledek. A to je dobré znamení pro budoucnost společnosti.3. Na názvech značek záležíSpolečnosti, které přežijí zkoušku časem, mají obvykle jedno společné: konkurenční výhodu. Ta může mít samozřejmě různé podoby, ať už jde o vysoké náklady na změnu dodavatele, síťový efekt nebo nehmotný majetek, jako jsou patenty a autorská práva. Apple má také solidní konkurenční výhodu, a to svou značku .Podniky s dobrou pověstí a vlivnou značkou přitahují zákazníky i v případě, že čelí silné konkurenci s podobnými nebo zaměnitelnými produkty. Společnost Apple se běžně umisťuje na předních místech v žebříčcích firem s nejhodnotnějšími značkami. Například v iteraci výročního žebříčku časopisu Forbes pro rok 2020 se Apple umístil na prvním místě.V této chvíli by společnost mohla prodávat téměř cokoli s vyšší cenou pouze tím, že by to označila svým ceněným logem. To je něco, co jí pomůže udržet si náskok před ostatními společnostmi, zatímco bude svým akcionářům přinášet solidní výnosy.Neskákejte z této lodiKaždá společnost se potýká s překážkami a společnost Apple se v poslední době potýká s protivětrem. Především problémy s dodavatelským řetězcem společnosti ztěžují její schopnost uspokojit poptávku po některých produktech. I přes tyto potíže se společnosti Apple daří dosahovat dobrých výsledků, ale konkurenční tlaky a problémy s regulací v zemích, jako je Čína, by mohly společnost v budoucnu zatížit.Investoři by neměli tyto a další problémy, které by mohly nastat, ignorovat. Nicméně i po zohlednění těchto výhrad vypadá celkové hospodaření společnosti Apple solidně. Vzhledem k tomu, že společnost má na trhu tak silnou pozici, vypadá její poměr ceny k tržbám 7,6 ve srovnání s poměrem P/S širšího technologického sektoru 30,8 více než rozumně. Spolu s oceněním blížícím se 3 bilionům dolarů je tato technologická společnost vynikající akcií typu „kup a drž“.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...