Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi plánuje rozsáhlé investice do elektromobility
Aliance automobilek Renault, Nissan a Mitsubishi hodlá během příštích pěti let investovat 23 miliard eur (přes 560 miliard Kč) do elektrifikace svých vozidel.
Automobilky to dnes oznámily ve společném tiskovém sdělení. Dodaly, že do roku 2030 plánují uvést na trh 35 nových modelů s elektrickým pohonem.
Aliance rovněž plánuje posílit využívání společných platforem. V roce 2026 by tak na společných platformách mělo být založeno přes 80 procent modelů, zatímco v současnosti je to 60 procent. „To umožní každému z podniků více se zaměřit na potřeby svých zákazníků, své nejlepší modely a klíčové trhy. Zároveň to posílí inovace v alianci, a to při nižších nákladech,“ píše se v oznámení.
Elektromobily stále tvoří pouze malou část světového automobilového trhu, jejich prodej však rychle roste. Automobilky tlačí k rozšiřování nabídky elektromobilů přísnější pravidla pro emise. Plány rozsáhlých investic do elektromobility nedávno představil také například německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je mimo jiné česká automobilka Škoda Auto.
Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur (téměř čtyři biliony Kč). Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a digitalizace. Koncern ve své transformační strategii nazvané New Auto plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.
Automobilky to dnes oznámily ve společném tiskovém sdělení. Dodaly, že do roku 2030 plánují uvést na trh 35 nových modelů s elektrickým pohonem.Aliance rovněž plánuje posílit využívání společných platforem. V roce 2026 by tak na společných platformách mělo být založeno přes 80 procent modelů, zatímco v současnosti je to 60 procent. „To umožní každému z podniků více se zaměřit na potřeby svých zákazníků, své nejlepší modely a klíčové trhy. Zároveň to posílí inovace v alianci, a to při nižších nákladech,“ píše se v oznámení.Elektromobily stále tvoří pouze malou část světového automobilového trhu, jejich prodej však rychle roste. Automobilky tlačí k rozšiřování nabídky elektromobilů přísnější pravidla pro emise. Plány rozsáhlých investic do elektromobility nedávno představil také například německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je mimo jiné česká automobilka Škoda Auto.Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur . Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a digitalizace. Koncern ve své transformační strategii nazvané New Auto plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.