Generální ředitel společnosti Tesla Musk a vláda premiéra Naréndry Módího jednají již několik let, ale neshody ohledně místní továrny a dovozních cel v zemi ve výši až 100 % vedly k patové situaci. Vláda požádala výrobce elektromobilů, aby zvýšil místní nákupy a sdílel podrobné výrobní plány; Musk požadoval nižší daně, aby Tesla mohla začít prodávat dovážená vozidla za nižší cenu na trhu, který je náročný na rozpočet.
V říjnu indický ministr uvedl, že požádal společnost Tesla, aby v zemi neprodávala vozy vyrobené v Číně, a vyzval automobilku, aby vyráběla, prodávala a vyvážela vozidla z místní továrny. Indie, jejíž počet obyvatel je srovnatelný s Čínou, je pro výrobce elektromobilů velmi perspektivním trhem, ale na tamních silnicích stále převažují levné automobily bez příplatků vyráběné místními pobočkami společností Suzuki Motor Corp. a Hyundai Motor Co.

Tesla bude také čelit konkurenci dalších zahraničních hráčů, včetně společnosti Mercedes-Benz, která ve středu oznámila, že do čtvrtého čtvrtletí uvede v Indii na trh lokálně montovaný model EQS – elektrickou verzi svého vlajkového sedanu třídy S.
Ačkoli Indie slíbila, že do roku 2070 bude mít nulové emise oxidu uhličitého, a vláda se snaží podpořit prodej elektromobilů, její ekologický přechod je stále v počáteční fázi.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky