Hongkongský fond prodá japonský a jihokorejský podnik Burger King v hodnotě přesahující 1 miliardu dolarů
Soukromá kapitálová společnost Affinity Equity Partners tento týden zahájí prodej svých podniků rychlého občerstvení Burger King v Jižní Koreji a Japonsku v rámci transakce, která by mohla vynést více než 1 miliardu USD, uvedla pro agenturu Reuters osoba, která je s touto záležitostí obeznámena.
Společnost Affinity se sídlem v Hongkongu pověřila společnost Goldman Sachs vedením prodeje, který se zaměřuje jak na soukromé kapitálové investory, tak na strategické kupce, uvedla osoba, která si nepřála být jmenována, protože informace jsou důvěrné.
Banka se k tomu odmítla vyjádřit.
Společnost Affinity koupila plnou kontrolu nad jihokorejským Burger Kingem v roce 2016 za zhruba 170 milionů dolarů a o rok později získala japonskou franšízu této americké značky rychlého občerstvení.
Jihokorejský podnik vykázal v roce 2021 tržby ve výši 680 miliard wonů (572 milionů USD), přičemž upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) činil 80 miliard wonů (67 milionů USD), uvedla tato osoba a dodala, že upravený zisk EBITDA v roce 2022 by měl dosáhnout 100 miliard wonů.
Upravený zisk EBITDA společnosti Burger King Japan v roce 2021 činil 700 milionů jenů (6 milionů dolarů), uvedla tato osoba. Globální řetězce rychlého občerstvení, jako jsou McDonald’s a Yum! Brands se obchodují za 20 až 30násobek jejich EBITDA, ukázaly údaje společnosti Refinitiv Eikon. Burger King India se obchoduje za zhruba 25násobek svého zisku EBITDA.
Affinity a Burger King Japan na žádost o komentář bezprostředně nereagovaly. Zástupce společnosti BKR Corporation, provozovatele Burger King v Jižní Koreji, se odmítl vyjádřit.
O prodeji jako první informoval v pondělí hospodářský deník Nikkei.
Došlo k němu v době, kdy spotřebitelský a maloobchodní sektor čelí obrovským problémům a narušením způsobeným pandemií koronaviru.
V Jižní Koreji se podniky přizpůsobily tím, že se více spoléhají na dodávky, což vyvolalo exponenciální růst jejich aplikací pro rozvoz jídla.
Společnost Burger King Korea v pondělí uvedla, že počet měsíčně aktivních uživatelů její mobilní aplikace v prosinci překročil 1,4 milionu, což je nejvíce od spuštění aplikace v květnu 2016.
Od akvizice společnosti Affinity je Burger King v režimu expanze v Jižní Koreji a Japonsku. Společnost Burger King provozuje v Jižní Koreji 440 prodejen, což je více než její konkurent McDonald’s.
Japonská franšíza v pondělí uvedla, že v lednu otevře tři nové provozovny, čímž se celkový počet tamních provozoven zvýší na 149, a v roce 2022 plánuje otevřít další provozovny.
Společnost Affinity se sídlem v Hongkongu pověřila společnost Goldman Sachs vedením prodeje, který se zaměřuje jak na soukromé kapitálové investory, tak na strategické kupce, uvedla osoba, která si nepřála být jmenována, protože informace jsou důvěrné.Banka se k tomu odmítla vyjádřit.Společnost Affinity koupila plnou kontrolu nad jihokorejským Burger Kingem v roce 2016 za zhruba 170 milionů dolarů a o rok později získala japonskou franšízu této americké značky rychlého občerstvení.Jihokorejský podnik vykázal v roce 2021 tržby ve výši 680 miliard wonů , přičemž upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací činil 80 miliard wonů , uvedla tato osoba a dodala, že upravený zisk EBITDA v roce 2022 by měl dosáhnout 100 miliard wonů.Upravený zisk EBITDA společnosti Burger King Japan v roce 2021 činil 700 milionů jenů , uvedla tato osoba. Globální řetězce rychlého občerstvení, jako jsou McDonald’s a Yum! Brands se obchodují za 20 až 30násobek jejich EBITDA, ukázaly údaje společnosti Refinitiv Eikon. Burger King India se obchoduje za zhruba 25násobek svého zisku EBITDA.Affinity a Burger King Japan na žádost o komentář bezprostředně nereagovaly. Zástupce společnosti BKR Corporation, provozovatele Burger King v Jižní Koreji, se odmítl vyjádřit.Chcete využít této příležitosti?O prodeji jako první informoval v pondělí hospodářský deník Nikkei.Došlo k němu v době, kdy spotřebitelský a maloobchodní sektor čelí obrovským problémům a narušením způsobeným pandemií koronaviru.V Jižní Koreji se podniky přizpůsobily tím, že se více spoléhají na dodávky, což vyvolalo exponenciální růst jejich aplikací pro rozvoz jídla.Společnost Burger King Korea v pondělí uvedla, že počet měsíčně aktivních uživatelů její mobilní aplikace v prosinci překročil 1,4 milionu, což je nejvíce od spuštění aplikace v květnu 2016.Od akvizice společnosti Affinity je Burger King v režimu expanze v Jižní Koreji a Japonsku. Společnost Burger King provozuje v Jižní Koreji 440 prodejen, což je více než její konkurent McDonald’s.Japonská franšíza v pondělí uvedla, že v lednu otevře tři nové provozovny, čímž se celkový počet tamních provozoven zvýší na 149, a v roce 2022 plánuje otevřít další provozovny.