Když se akcie této latinskoamerické fintech společnosti začaly 9. prosince 2021 obchodovat, otevřely na úrovni 25 % nad cenou IPO, která činila 9 USD. Od té doby však klesly pod 8 USD.
Společnost Nu Holdings upoutala pozornost mnoha vysoce ceněných investičních firem. Společnost Berkshire Hathaway (NYSE:BRK.A)(NYSE:BRK.B) Warrena Buffetta investovala 500 milionů dolarů ještě před vstupem na burzu, stejně jako rizikové firmy jako Sequoia Capital a čínský gigant Tencent. Je tato podpora velkých jmen známkou toho, že se vyplatí zařadit společnost Nu Holdings do svého portfolia? Pojďme to zjistit.
Latinskoamerický fintech
Nu Holdings je holdingovou společností Nubank – přední fintech platformy, která chce v Latinské Americe přinést revoluci v oblasti osobních financí. Společnost se rychle stává přední digitální bankou v Brazílii, Kolumbii a Mexiku, protože poskytuje téměř všechny služby, které může spotřebitel potřebovat: mobilní peněženku, kreditní karty, investiční účty, půjčky a dokonce i pojištění. Díky široké nabídce a inovativnímu přístupu k bankovnictví Nu přilákala více než 48 milionů uživatelů a využívá ji 28 % Brazilců starších 15 let.
V Latinské Americe je bankovní sektor řízen oligopolem pěti bank, které kontrolují 70 až 85 % úvěrů, vkladů a celkových bankovních příjmů. To znamená, že v tomto regionu téměř nedochází k inovacím, což vede ke špatným službám a frustraci spotřebitelů.
Průměrný počet stížností na sedm největších bankovních subjektů na 1 milion zákazníků činil v první polovině roku 2020 zhruba 1 420, ale Nu se to snaží změnit. Ve stejném období měla jen 269 stížností na 1 milion zákazníků a skóre Net Promoter Score společnosti Nu – skóre od -100 do 100 na základě spokojenosti zákazníků, přičemž skóre 70 je považováno za „prvotřídní“ – bylo 90. Společnost ušetřila zákazníkům 4,8 miliardy dolarů na bankovních poplatcích a 113 milionů hodin čekání.
Bankovnictví je stále službou, kterou v Latinské Americe nemají všichni lidé, ale Nubank to mění: 5,1 milionu zákazníků si u Nubank zřídilo svůj první bankovní účet nebo kreditní kartu. Díky svému neúnavnému zaměření na digitální přístup a spokojenost zákazníků se Nu konečně podařilo prorazit a získat významný podíl na trhu od zavedených společností. Počet zákazníků společnosti rostl v posledních třech letech v průměru o 110 % ročně.
Nubank má před sebou ještě obrovský růstový potenciál. Se 48 miliony zákazníků má Nu na své platformě pouze 7 % z 652 milionů obyvatel Latinské Ameriky – což signalizuje silný potenciál i přes její stávající růst. Adresovatelný trh společnosti Nu dosahuje téměř 1 bilionu USD, což je mnohem více než 1 miliarda USD, které dosáhla v příjmech za prvních devět měsíců roku 2021.
Latinská Amerika je také jednou z nejrychleji rostoucích ekonomik na světě, která si rychle osvojuje technologie. Očekává se, že jen v Brazílii zaujmou fintech a digitální banky do roku 2025 13% podíl na trhu, a vzhledem k tomu, že Nu je jednou z předních digitálních bank v regionu, má velkou šanci získat většinu tohoto podílu.
S Nu jsou však spojena určitá rizika. V prvních devíti měsících roku 2021 měla společnost čistou ztrátu 99 milionů dolarů a volný peněžní tok zápornou hodnotu 1 miliardy dolarů. Čistá ztráta nepředstavuje zásadní problém, protože díky rostoucí horní linii se stává menším procentem příjmů. Znepokojující je však úbytek hotovosti, protože na konci třetího čtvrtletí měla společnost na účtech celkem 2 miliardy dolarů.
Neexistují také žádné záruky, že Nu bude pokračovat v tomto přijímání. Společnost se snaží překonat finanční oligopol, který zde panoval po desetiletí. Navíc většina příjmů společnosti Nu pochází z půjček a kreditních karet, což ji činí zranitelnou vůči neúspěchu během ekonomických otřesů nebo recese.
Je to výhodná koupě?
Nubank funguje bezchybně a zaznamenává úspěch v odvětví, které potřebuje zásadní narušení. A co je ještě důležitější, daří se jí dělat své zákazníky spokojené a finančně lépe zajištěné, což pravděpodobně povede k nižšímu odlivu klientů. Společnost má také dostatek prostoru pro růst – což je skvělé znamení pro budoucí úspěch. Tato společnost je však riziková. Jelikož je tak závislá na půjčkách a kreditních kartách, mohla by být poškozena během recese, a Latinská Amerika je notoricky známé nestabilní ekonomické prostředí. A akcie jsou drahé – při posledních cenách se obchodují za více než padesátinásobek klouzavých dvanáctiměsíčních tržeb.
Několik čtvrtletí budu společnost Nu pozorně sledovat, abych zjistil, zda si dokáže udržet růst jako veřejná společnost. Lepší finanční obraz o Nu bych si také mohl udělat, až by byla déle veřejně obchodovatelná, ale tato společnost je určitě slibná. Ačkoli dnes není tato společnost vhodná ke koupi, do konce roku 2022 by se do ní snadno dalo investovat.
Když se akcie této latinskoamerické fintech společnosti začaly 9. prosince 2021 obchodovat, otevřely na úrovni 25 % nad cenou IPO, která činila 9 USD. Od té doby však klesly pod 8 USD.Společnost Nu Holdings upoutala pozornost mnoha vysoce ceněných investičních firem. Společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffetta investovala 500 milionů dolarů ještě před vstupem na burzu, stejně jako rizikové firmy jako Sequoia Capital a čínský gigant Tencent. Je tato podpora velkých jmen známkou toho, že se vyplatí zařadit společnost Nu Holdings do svého portfolia? Pojďme to zjistit.Latinskoamerický fintechNu Holdings je holdingovou společností Nubank – přední fintech platformy, která chce v Latinské Americe přinést revoluci v oblasti osobních financí. Společnost se rychle stává přední digitální bankou v Brazílii, Kolumbii a Mexiku, protože poskytuje téměř všechny služby, které může spotřebitel potřebovat: mobilní peněženku, kreditní karty, investiční účty, půjčky a dokonce i pojištění. Díky široké nabídce a inovativnímu přístupu k bankovnictví Nu přilákala více než 48 milionů uživatelů a využívá ji 28 % Brazilců starších 15 let.V Latinské Americe je bankovní sektor řízen oligopolem pěti bank, které kontrolují 70 až 85 % úvěrů, vkladů a celkových bankovních příjmů. To znamená, že v tomto regionu téměř nedochází k inovacím, což vede ke špatným službám a frustraci spotřebitelů.Průměrný počet stížností na sedm největších bankovních subjektů na 1 milion zákazníků činil v první polovině roku 2020 zhruba 1 420, ale Nu se to snaží změnit. Ve stejném období měla jen 269 stížností na 1 milion zákazníků a skóre Net Promoter Score společnosti Nu – skóre od -100 do 100 na základě spokojenosti zákazníků, přičemž skóre 70 je považováno za „prvotřídní“ – bylo 90. Společnost ušetřila zákazníkům 4,8 miliardy dolarů na bankovních poplatcích a 113 milionů hodin čekání.Bankovnictví je stále službou, kterou v Latinské Americe nemají všichni lidé, ale Nubank to mění: 5,1 milionu zákazníků si u Nubank zřídilo svůj první bankovní účet nebo kreditní kartu. Díky svému neúnavnému zaměření na digitální přístup a spokojenost zákazníků se Nu konečně podařilo prorazit a získat významný podíl na trhu od zavedených společností. Počet zákazníků společnosti rostl v posledních třech letech v průměru o 110 % ročně.Chcete využít této příležitosti?Příležitosti a rizikaNubank má před sebou ještě obrovský růstový potenciál. Se 48 miliony zákazníků má Nu na své platformě pouze 7 % z 652 milionů obyvatel Latinské Ameriky – což signalizuje silný potenciál i přes její stávající růst. Adresovatelný trh společnosti Nu dosahuje téměř 1 bilionu USD, což je mnohem více než 1 miliarda USD, které dosáhla v příjmech za prvních devět měsíců roku 2021.Latinská Amerika je také jednou z nejrychleji rostoucích ekonomik na světě, která si rychle osvojuje technologie. Očekává se, že jen v Brazílii zaujmou fintech a digitální banky do roku 2025 13% podíl na trhu, a vzhledem k tomu, že Nu je jednou z předních digitálních bank v regionu, má velkou šanci získat většinu tohoto podílu.S Nu jsou však spojena určitá rizika. V prvních devíti měsících roku 2021 měla společnost čistou ztrátu 99 milionů dolarů a volný peněžní tok zápornou hodnotu 1 miliardy dolarů. Čistá ztráta nepředstavuje zásadní problém, protože díky rostoucí horní linii se stává menším procentem příjmů. Znepokojující je však úbytek hotovosti, protože na konci třetího čtvrtletí měla společnost na účtech celkem 2 miliardy dolarů.Neexistují také žádné záruky, že Nu bude pokračovat v tomto přijímání. Společnost se snaží překonat finanční oligopol, který zde panoval po desetiletí. Navíc většina příjmů společnosti Nu pochází z půjček a kreditních karet, což ji činí zranitelnou vůči neúspěchu během ekonomických otřesů nebo recese.Je to výhodná koupě?Nubank funguje bezchybně a zaznamenává úspěch v odvětví, které potřebuje zásadní narušení. A co je ještě důležitější, daří se jí dělat své zákazníky spokojené a finančně lépe zajištěné, což pravděpodobně povede k nižšímu odlivu klientů. Společnost má také dostatek prostoru pro růst – což je skvělé znamení pro budoucí úspěch. Tato společnost je však riziková. Jelikož je tak závislá na půjčkách a kreditních kartách, mohla by být poškozena během recese, a Latinská Amerika je notoricky známé nestabilní ekonomické prostředí. A akcie jsou drahé – při posledních cenách se obchodují za více než padesátinásobek klouzavých dvanáctiměsíčních tržeb.Několik čtvrtletí budu společnost Nu pozorně sledovat, abych zjistil, zda si dokáže udržet růst jako veřejná společnost. Lepší finanční obraz o Nu bych si také mohl udělat, až by byla déle veřejně obchodovatelná, ale tato společnost je určitě slibná. Ačkoli dnes není tato společnost vhodná ke koupi, do konce roku 2022 by se do ní snadno dalo investovat.