Od začátku roku již akcie klesly o téměř 30 %. Sociální síť založená na obrázcích těžila z toho, když lidé v počátečních fázích pandemie trávili více času doma.
S oživením ekonomiky klesá poptávka po domácí zábavě a Pinterest je jednou z firem, které zaznamenávají pokles zájmu spotřebitelů. Následují tři důvody, které podporují nákup akcií Pinterestu právě teď, a jeden důvod, proč váhat.
1. Obrovský celkový oslovitelný trh
Pinterest se zabývá reklamou. Jeho aplikace je zdarma. Společnost vybízí k tomu, aby se lidé na stránku připojili, často ji navštěvovali a při každé návštěvě strávili dostatek času. Tyto činnosti umožňují Pinterestu zobrazovat uživatelům reklamu – a je zde spousta prostoru pro její výrazné rozšíření.
Zdroj: Unsplash.com
Možná vás překvapí, že reklamní průmysl bude v roce 2021 podle odhadů tvořit 763 miliard dolarů. Pro představu, Pinterest v roce 2021 vygeneroval příjmy ve výši 2,6 miliardy dolarů. To je tedy obrovská příležitost před Pinterestem. Od roku 2017 společnost zvýšila své příjmy více než pětinásobně; s obrovským oslovitelným trhem může potenciálně ještě nějakou dobu zvyšovat příjmy.
2. Jeho uživatelé mají na mysli nakupování
Pinterest je jedinečná sociální síť, protože na ni lidé přicházejí s komerčním záměrem. Lidé na ni nechodí komunikovat s přáteli, zveřejňovat fotografie nebo sledovat nejnovější zprávy. Příležitosti, které lidi přimějí navštívit Pinterest, jsou spíše spojené s nějakou činností.
Například matka čtyř dětí může na Pinterestu hledat recept na jídlo po škole – a nebyla by to pro společnost Kraft Heinz skvělá příležitost k zobrazení reklamy na makaróny se sýrem?
Za tímto účelem Pinterest vytváří více reklamních míst pro obchodníky, aby oslovil zákazníky, kteří hledají inspiraci. Reklamy na Pinterestu se tak zdají být méně obtěžující. Nabídka jídla v době, kdy ho hledáte, méně snižuje kvalitu vašeho zážitku na Pinterestu než reklama na auto během míčového zápasu.
Zdroj: Unsplash.com
Přizpůsobení reklamy tomu, co lidé hledají, může být jednou z výhod Pinterestu v jeho snaze získat větší podíl na reklamním trhu.
3. Akcie společnosti Pinterest jsou levné
Akcie Pinterestu jsou mnohem levnější, než bývaly – v roce 2022 klesly o 30 % a o více než 70 % ze svého 52týdenního maxima. Takový prudký výprodej by mohl být příležitostí pro dlouhodobé investory.
Ocenění je nyní také mnohem atraktivnější. Pinterest se obchoduje za 23násobek volného peněžního toku a 25násobek budoucích zisků, což je téměř nejnižší hodnota, za kterou se Pinterest ve své historii prodával.
Pro společnost, která od roku 2017 zvýšila tržby pětinásobně a má před sebou obrovskou tržní příležitost, se tato cena zdá být nízká.
Zdroj: Unsplash.com
Důvod k pozastavení nákupu akcií
Přesto může existovat důvod, proč se před nákupem akcií Pinterestu pozastavit. Společnost ztrácí měsíční aktivní uživatele (MAU) již tři po sobě jdoucí čtvrtletí a k 31. prosinci 2021 klesla ze 478 milionů MAU na 431 milionů.
Nejméně dva trendy by mohly způsobit, že Pinterest bude v nejbližší době pokračovat v úbytku uživatelů. Zaprvé, ekonomické znovuotevření nabírá na síle a čím méně času lidé tráví doma, tím více klesá angažovanost v Pinterestu. Za druhé, Pinterest čelí rostoucí konkurenci krátkých videí, konkrétně TikToku.
Vedení společnosti vyčleňuje prostředky na vytvoření většího počtu krátkých videí na Pinterestu, ale jejich vývoj bude trvat delší dobu. Mezitím může Pinterest pokračovat v úbytku uživatelů, kteří jsou pro něj životodárnou silou. Pro dlouhodobé investory vypadá Pinterest při současných cenách skutečně atraktivně, ale diskontovaná hodnota se zdá být oprávněná i s ohledem na riziko.
Od začátku roku již akcie klesly o téměř 30 %. Sociální síť založená na obrázcích těžila z toho, když lidé v počátečních fázích pandemie trávili více času doma.S oživením ekonomiky klesá poptávka po domácí zábavě a Pinterest je jednou z firem, které zaznamenávají pokles zájmu spotřebitelů. Následují tři důvody, které podporují nákup akcií Pinterestu právě teď, a jeden důvod, proč váhat.1. Obrovský celkový oslovitelný trhPinterest se zabývá reklamou. Jeho aplikace je zdarma. Společnost vybízí k tomu, aby se lidé na stránku připojili, často ji navštěvovali a při každé návštěvě strávili dostatek času. Tyto činnosti umožňují Pinterestu zobrazovat uživatelům reklamu – a je zde spousta prostoru pro její výrazné rozšíření.Zdroj: Unsplash.comMožná vás překvapí, že reklamní průmysl bude v roce 2021 podle odhadů tvořit 763 miliard dolarů. Pro představu, Pinterest v roce 2021 vygeneroval příjmy ve výši 2,6 miliardy dolarů. To je tedy obrovská příležitost před Pinterestem. Od roku 2017 společnost zvýšila své příjmy více než pětinásobně; s obrovským oslovitelným trhem může potenciálně ještě nějakou dobu zvyšovat příjmy.2. Jeho uživatelé mají na mysli nakupováníPinterest je jedinečná sociální síť, protože na ni lidé přicházejí s komerčním záměrem. Lidé na ni nechodí komunikovat s přáteli, zveřejňovat fotografie nebo sledovat nejnovější zprávy. Příležitosti, které lidi přimějí navštívit Pinterest, jsou spíše spojené s nějakou činností.Chcete využít této příležitosti?Například matka čtyř dětí může na Pinterestu hledat recept na jídlo po škole – a nebyla by to pro společnost Kraft Heinz skvělá příležitost k zobrazení reklamy na makaróny se sýrem?Za tímto účelem Pinterest vytváří více reklamních míst pro obchodníky, aby oslovil zákazníky, kteří hledají inspiraci. Reklamy na Pinterestu se tak zdají být méně obtěžující. Nabídka jídla v době, kdy ho hledáte, méně snižuje kvalitu vašeho zážitku na Pinterestu než reklama na auto během míčového zápasu.Zdroj: Unsplash.comPřizpůsobení reklamy tomu, co lidé hledají, může být jednou z výhod Pinterestu v jeho snaze získat větší podíl na reklamním trhu.3. Akcie společnosti Pinterest jsou levnéAkcie Pinterestu jsou mnohem levnější, než bývaly – v roce 2022 klesly o 30 % a o více než 70 % ze svého 52týdenního maxima. Takový prudký výprodej by mohl být příležitostí pro dlouhodobé investory.Ocenění je nyní také mnohem atraktivnější. Pinterest se obchoduje za 23násobek volného peněžního toku a 25násobek budoucích zisků, což je téměř nejnižší hodnota, za kterou se Pinterest ve své historii prodával.Pro společnost, která od roku 2017 zvýšila tržby pětinásobně a má před sebou obrovskou tržní příležitost, se tato cena zdá být nízká.Zdroj: Unsplash.comDůvod k pozastavení nákupu akciíPřesto může existovat důvod, proč se před nákupem akcií Pinterestu pozastavit. Společnost ztrácí měsíční aktivní uživatele již tři po sobě jdoucí čtvrtletí a k 31. prosinci 2021 klesla ze 478 milionů MAU na 431 milionů.Nejméně dva trendy by mohly způsobit, že Pinterest bude v nejbližší době pokračovat v úbytku uživatelů. Zaprvé, ekonomické znovuotevření nabírá na síle a čím méně času lidé tráví doma, tím více klesá angažovanost v Pinterestu. Za druhé, Pinterest čelí rostoucí konkurenci krátkých videí, konkrétně TikToku.Vedení společnosti vyčleňuje prostředky na vytvoření většího počtu krátkých videí na Pinterestu, ale jejich vývoj bude trvat delší dobu. Mezitím může Pinterest pokračovat v úbytku uživatelů, kteří jsou pro něj životodárnou silou. Pro dlouhodobé investory vypadá Pinterest při současných cenách skutečně atraktivně, ale diskontovaná hodnota se zdá být oprávněná i s ohledem na riziko.