Čísla většinou překonala očekávání, ale prognózy růstu počtu uživatelů v 1. čtvrtletí byly sotva v souladu s odhady analytiků. Po zvonění došlo také k širšímu výprodeji technologických akcií poté, co společnost Facebook
Zde jsou klíčová čísla:
Ztráta na akcii: 0,21 EUR oproti očekávaným 0,43 EUR, podle Refinitivu
Tržby: 2,69 mld. eur oproti 2,65 mld. eur, které očekávala společnost Refinitiv.

V tomto čtvrtletí měla streamovací společnost 406 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je nárůst z 381 milionů. To je v souladu s výhledem 400 až 407 milionů a mírně překonalo očekávání analytiků, uvádí server StreetAccount. Počet prémiových neboli placených předplatitelů Spotify se ve čtvrtletí meziročně zvýšil o 16 % na 180 milionů, uvedla společnost. Společnost Spotify uvedla dobré výsledky propagačních kampaní.
V prvním čtvrtletí roku 2022 Spotify očekává, že vykáže 418 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Analytici podle StreetAccount očekávali výhled 417,8 milionu. Očekává, že vykáže 183 milionů celkových prémiových předplatitelů.
Společnost dodala, že „vzhledem k tomu, že naprostá většina našich iniciativ je víceletého charakteru a jako takové jsou měřeny, neplánujeme již vydávat roční výhled“. Pro čtvrtletní výhled společnost uvedla, že bude poskytovat „jeden odhad pro každou metriku namísto rozpětí výsledků“.
Tržby společnosti podporované reklamou těžily ze silné poptávky. Společnost Spotify uvedla, že příjmy z reklamy dosáhly v tomto čtvrtletí rekordních 15 % celkových příjmů.
Společnost Spotify vykázala dvouciferný nárůst počtu měsíčně aktivních uživatelů, kteří se ve čtvrtletí věnovali podcastům.

Generální ředitel Daniel Ek zahájil hovor společnosti s investory tím, že se ve své zprávě vyjádřil k probíhající kontroverzi ohledně podcastera Joea Rogana, která vedla hudebníky ke stažení jejich hudby z platformy. Rogan byl obviněn odborníky z řad lékařů, že ve svém pořadu opakovaně šíří konspirační teorie o Covid-19. Společnost Spotify se mezitím ocitla pod palbou kritiky za to, že tyto epizody pořádá. Ta koupila exkluzivní práva na streamování pořadu „The Joe Rogan Experience“ v rámci dohody, která údajně měla hodnotu více než 100 milionů dolarů.
Tyto snahy způsobily, že společnost Spotify přidala k jakémukoli materiálu zmiňujícímu Covid-19 doporučení týkající se obsahu. Své uživatele také odkáže na stránky o veřejném zdraví, kde najdou další informace. Ek však uvedl, že stále existuje prostor pro růst.
„Stále je na čem pracovat,“ řekl Ek.
Podcasty jsou pro Spotify klíčovou oblastí růstu. Na konci čtvrtletí měla na platformě 3,6 milionu podcastů, zatímco v předchozím čtvrtletí to bylo 3,2 milionu. Podíl podcastů na celkovém počtu hodin konzumace na Spotify také dosáhl historického maxima.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























