Další důkaz toho, jak masivní vliv má Amazon na online transakce, je nová zpráva, podle které Amazon Marketplace představuje přibližně 25 % všech online výdajů v Americe.
Jinými slovy, čtvrtina z každého dolaru utraceného na internetu připadá na Marketplace, což je dominance, kterou se nemůže pochlubit žádná jiná společnost, dokonce ani tradiční maloobchodní platforma Amazon. I když tato maloobchodní platforma si stále vede lépe než kdokoli jiný.
Z trhu na trh
Služba Amazon Marketplace, která byla spuštěna v roce 2000, umožňuje transakce třetích stran mezi kupujícími a prodávajícími, takže pokud jste prostřednictvím této služby koupili nebo prodali použité DVD, zúčastnili jste se Amazon Marketplace. Tato platforma je natolik populární, že ve třetím čtvrtletí roku 2021 bylo podle společnosti Statista 56 % placených jednotek na Amazonu prodáno prodejci třetích stran.
Od svého zavedení se však Amazon Marketplace rozrostl z toho, co někteří zpočátku považovali za odpověď služby na podobné webové stránky pro prodejce, jako jsou eBay a Craigslist, které díky zabudované hodnotě jména a zákaznické základně Amazonu daleko převyšuje, na celý vlastní online ekosystém.
Pro představu, kdyby se jednalo o zcela samostatnou společnost, Amazon Marketplace by se stále počítal za největšího online prodejce v USA.
Přes Amazon Marketplace prodává více než 300 milionů lidí a malých a středních podniků, nebo podniky budou kromě přímého prodeje přes svou webovou platformu prodávat i přes Marketplace.

Mezi oběma pobočkami Amazonu však existuje těsná vazba. Když společnost Amazon mění různé poplatky, ovlivní to i tržiště, a když Amazon zavedl reklamu pro své prodejce z řad třetích stran, Marketplace Pulse poznamenává, že „se z ní časem stal požadavek, protože jakmile se někteří prodejci rozhodli, ostatním nezbylo než je následovat“.
Amazon dominuje elektronickému obchodu
Na Amazon Marketplace připadá 25 % veškerého online prodeje. I kdybychom jej z rovnice zcela vyřadili, běžný obchod Amazon by stále dominoval online trhu, na který připadá 17 % všech prodejů. Jeho dalším nejbližším konkurentem by byl Walmart, který má méně než poloviční velikost než Amazon.
Amazon je natolik dominantní, že by podle serveru Marketplace Pulse bylo potřeba spojit dalších pět masových prodejců, Walmart, eBay, Apple, The Home Depot a Target, aby se jeho velikost vyrovnala.
Shopify na třetím místě, tak trochu
Seznam Marketplace Pulse nezohledňuje obchody provozované na Shopify, online službě, která pomáhá lidem vytvářet a udržovat online obchody.
Pokud by se však všichni obchodníci Shopify počítali jako jeden prodejce, tvořili by zhruba 10% podíl na trhu, což z něj činí třetího největšího v USA. To sice nestačí na to, aby zpochybnil dominanci Amazonu, a mnoho obchodů s online platformou využívá také Amazon Marketplace, ale pro všechny, kteří si stěžují, že Amazon má nad online prodejem příliš velkou kontrolu, je to alespoň malá alternativa.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























