Mladí spotřebitelé v Číně a Indii více dbají na životní prostředí než v bohatých zemích
Podle zveřejněné zprávy Credit Suisse Research Institute jsou spotřebitelé generace Z a mileniálové v Číně, Indii a dalších rozvíjejících se ekonomikách více uvědomělí v oblasti životního prostředí, častěji kupují udržitelné výrobky a jsou nedůvěřivější k tvrzením o udržitelnosti firem než jejich protějšky ve vyspělých zemích.
Průzkum provedený mezi 10 000 mladými spotřebiteli v 10 zemích naznačuje významné příležitosti v oblasti potravinářství, módy, cestování, cestovního ruchu a bydlení pro společnosti, které nabízejí produkty odpovídající jejich hodnotám, a rizika pro ty, které je nenabízejí.
Podle zprávy tvoří generace Z a mileniálové 54 % světové populace a 48 % spotřebitelských výdajů, přičemž do roku 2040 se jejich podíl zvýší na 68 %.
„Zvláště důležitá je v tomto ohledu role mladých rozvíjejících se spotřebitelů vzhledem k potenciálnímu nárůstu kupní síly v celém rozvíjejícím se světě a skutečnosti, že z demografického hlediska jsou rozvojové země více nakloněny mladším spotřebitelům,“ napsali autoři zprávy.
Průzkum také zjistil, že generace Z a mileniálové v rozvíjejících se ekonomikách více podporují vládní regulaci neudržitelných výrobků nebo jejich úplný zákaz na trhu.
Eugène Klerk, vedoucí globálního ESG & tematického výzkumu Credit Suisse, v e-mailu uvedl, že průzkum přímo neodpovídá na otázku, proč jsou spotřebitelé generace Z a mileniálové v rozvíjejících se ekonomikách udržitelněji smýšlející než spotřebitelé v rozvinutých zemích. Uvedl však, že rozdíl v postojích mohou vysvětlovat klimatické změny.
„Zaprvé, spotřebitelé napříč rozvíjejícími se trhy mohli být více vystaveni dopadům globálního oteplování než ti, kteří žijí na rozvinutých trzích, což může vysvětlovat, proč se více angažují v hledání řešení,“ napsal. „Dalším důvodem může být to, že mladší spotřebitelé v rozvinutých zemích mají méně udržitelný životní styl než spotřebitelé v rozvojových ekonomikách.“
Výzkumná společnost Nielsen provedla průzkum mezi mladými spotřebiteli v pěti rozvíjejících se ekonomikách (Brazílie, Čína, Indie, Mexiko a Jihoafrická republika) a v pěti rozvinutých zemích (Francie, Německo, Švýcarsko, Spojené království a USA).
Jedná se o skupinu, která se obává ochrany životního prostředí. Průzkum zjistil, že 65 % až 90 % respondentů v těchto 10 zemích má „vysokou míru obav“ z otázek souvisejících s udržitelností. Tři čtvrtiny z těch, kteří se obávají o životní prostředí, uvedly, že hodlají žít udržitelněji tím, že budou více utrácet za věci, jako jsou solární panely a elektromobily, a zároveň se budou vyhýbat rychlému občerstvení a masu.
Průzkum zjistil, že 80 % mladých spotřebitelů hodlá v co největší míře nakupovat udržitelné výrobky, zatímco v Číně a Indii více než 15 % respondentů uvedlo, že všechny jejich nákupy nyní směřují k udržitelně vyrobenému zboží.
Dobrou zprávou pro výrobce automobilů, kteří se postupně zbavují vozidel poháněných fosilními palivy, je, že 63 % příslušníků generace Z a mileniálů očekává, že bude vlastnit elektrický nebo hybridní elektromobil. V Číně více než polovina respondentů uvedla, že již taková vozidla vlastní.
Většina mladých spotřebitelů v rozvinutých zemích však uvedla, že neplánuje omezit létání, zatímco většina v rozvíjejících se ekonomikách očekává, že minimalizuje čas strávený v letadlech.
Vzdát se rychlé módy, která ničí životní prostředí, je pro mladé spotřebitele těžší. Zatímco 41 % dotázaných uvedlo, že se domnívají, že módní průmysl je vzhledem k emisím skleníkových plynů a spotřebě vody a plastů neudržitelný, pouze 20-40 % z nich hodlá omezit nákupy rychlé módy. Odlišným případem byla Čína, kde více než polovina respondentů uvedla, že bude nakupovat méně rychlé módy.
Průzkum zjistil, že generace Z a mileniálové pohlížejí na proklamace firem o udržitelnosti s nedůvěrou, přičemž 63 % z nich uvedlo, že takovým tvrzením nevěří. Přibližně 60 % respondentů v Indii, Brazílii, Jihoafrické republice, Mexiku a USA se domnívá, že odměňování managementu by mělo být vázáno na udržitelnost výrobků společnosti.
Průzkum provedený mezi 10 000 mladými spotřebiteli v 10 zemích naznačuje významné příležitosti v oblasti potravinářství, módy, cestování, cestovního ruchu a bydlení pro společnosti, které nabízejí produkty odpovídající jejich hodnotám, a rizika pro ty, které je nenabízejí.Podle zprávy tvoří generace Z a mileniálové 54 % světové populace a 48 % spotřebitelských výdajů, přičemž do roku 2040 se jejich podíl zvýší na 68 %.„Zvláště důležitá je v tomto ohledu role mladých rozvíjejících se spotřebitelů vzhledem k potenciálnímu nárůstu kupní síly v celém rozvíjejícím se světě a skutečnosti, že z demografického hlediska jsou rozvojové země více nakloněny mladším spotřebitelům,“ napsali autoři zprávy.Průzkum také zjistil, že generace Z a mileniálové v rozvíjejících se ekonomikách více podporují vládní regulaci neudržitelných výrobků nebo jejich úplný zákaz na trhu.Zdroj: Unsplash Eugène Klerk, vedoucí globálního ESG & tematického výzkumu Credit Suisse, v e-mailu uvedl, že průzkum přímo neodpovídá na otázku, proč jsou spotřebitelé generace Z a mileniálové v rozvíjejících se ekonomikách udržitelněji smýšlející než spotřebitelé v rozvinutých zemích. Uvedl však, že rozdíl v postojích mohou vysvětlovat klimatické změny.„Zaprvé, spotřebitelé napříč rozvíjejícími se trhy mohli být více vystaveni dopadům globálního oteplování než ti, kteří žijí na rozvinutých trzích, což může vysvětlovat, proč se více angažují v hledání řešení,“ napsal. „Dalším důvodem může být to, že mladší spotřebitelé v rozvinutých zemích mají méně udržitelný životní styl než spotřebitelé v rozvojových ekonomikách.“Chcete využít této příležitosti?Výzkumná společnost Nielsen provedla průzkum mezi mladými spotřebiteli v pěti rozvíjejících se ekonomikách a v pěti rozvinutých zemích .Jedná se o skupinu, která se obává ochrany životního prostředí. Průzkum zjistil, že 65 % až 90 % respondentů v těchto 10 zemích má „vysokou míru obav“ z otázek souvisejících s udržitelností. Tři čtvrtiny z těch, kteří se obávají o životní prostředí, uvedly, že hodlají žít udržitelněji tím, že budou více utrácet za věci, jako jsou solární panely a elektromobily, a zároveň se budou vyhýbat rychlému občerstvení a masu.Průzkum zjistil, že 80 % mladých spotřebitelů hodlá v co největší míře nakupovat udržitelné výrobky, zatímco v Číně a Indii více než 15 % respondentů uvedlo, že všechny jejich nákupy nyní směřují k udržitelně vyrobenému zboží.Zdroj: Pexels.comDobrou zprávou pro výrobce automobilů, kteří se postupně zbavují vozidel poháněných fosilními palivy, je, že 63 % příslušníků generace Z a mileniálů očekává, že bude vlastnit elektrický nebo hybridní elektromobil. V Číně více než polovina respondentů uvedla, že již taková vozidla vlastní.Většina mladých spotřebitelů v rozvinutých zemích však uvedla, že neplánuje omezit létání, zatímco většina v rozvíjejících se ekonomikách očekává, že minimalizuje čas strávený v letadlech.Vzdát se rychlé módy, která ničí životní prostředí, je pro mladé spotřebitele těžší. Zatímco 41 % dotázaných uvedlo, že se domnívají, že módní průmysl je vzhledem k emisím skleníkových plynů a spotřebě vody a plastů neudržitelný, pouze 20-40 % z nich hodlá omezit nákupy rychlé módy. Odlišným případem byla Čína, kde více než polovina respondentů uvedla, že bude nakupovat méně rychlé módy.Průzkum zjistil, že generace Z a mileniálové pohlížejí na proklamace firem o udržitelnosti s nedůvěrou, přičemž 63 % z nich uvedlo, že takovým tvrzením nevěří. Přibližně 60 % respondentů v Indii, Brazílii, Jihoafrické republice, Mexiku a USA se domnívá, že odměňování managementu by mělo být vázáno na udržitelnost výrobků společnosti.