Plán Elona Muska vytvořit ze SpaceX společnost schopnou dopravovat lidi na Měsíc a Mars spočívá v ziskovosti produktu Starlink, který ve středu udělal obrovský krok k vydělávání peněz.
Společnost debutovala se službou Starlink Premium, širokopásmovým internetovým připojením, které stojí pětkrát více než standardní služba.
Víceúrovňová předplacená služba je osvědčeným obchodním modelem mnoha podniků a Starlink se nyní stal jedním z nich.
Služba Starlink Premium, která bude zahrnovat anténu, WiFi router a stativ, bude uživatele stát celkem 2 500 dolarů za hardware a dalších 500 dolarů měsíčně za službu. Standardní služba stojí 499 dolarů za hardware a 99 dolarů měsíčně. Služba Premium nabídne rychlost stahování v rozmezí 150 až 500 megabitů.
Starlink také uvádí, že jeho služba Premium bude lépe fungovat v „extrémních povětrnostních podmínkách“ a bude mít prioritní nepřetržitou technickou podporu.
SpaceX na Měsíc

Musk jasně vyložil plán svého civilního vesmírného podniku. Vybudovat ze Starlinku firmu, která do roku 2025 vygeneruje roční tržby ve výši přibližně 30 miliard dolarů, a poté ji buď prodat, nebo nechat vstoupit na burzu. Tyto prostředky pak SpaceX použije na financování systému SpaceX Starship. SpaceX pak bude dopravovat lidi na Měsíc a nakonec i na Mars, kde stále doufá ve vybudování kolonií.
V rámci financování těchto vznešených plánů chce společnost Starlink přinést širokopásmové připojení do venkovských komunit, které jsou často zanedbávány, pokud jde o internetové služby.
Nízkooběžná satelitní síť, která tuto službu zajišťuje, však má za sebou těžký start. Při testování základní vrstvy služby, které loni v květnu provedl server The Verge, bylo zjištěno, že rychlost někdy přesahuje 100 Mb/s, ale připojení se „často zpomaluje a vypadává“.
Současná situace v oblasti širokopásmového připojení

Minulý týden, když společnost Comcast oznámila své výsledky za čtvrté čtvrtletí, odhalila zajímavá čísla týkající se její širokopásmové služby.
Společnost Comcast v tomto čtvrtletí přidala 212 000 předplatitelů, což je o více než 60 % méně než ve stejném čtvrtletí předchozího roku. V roce 2021 společnost přidala celkem 1,33 milionu širokopásmových účastníků, což je meziroční pokles o 33 %.
„Naše čisté přírůstky v tomto čtvrtletí odrážejí pokračující nižší celkovou aktivitu na trhu, zejména aktivitu stěhování, ve srovnání s historickými trendy,“ uvedl finanční ředitel společnosti Comcast Mike Cavanagh během konferenčního hovoru společnosti.
„To sice vedlo k nižším objemům připojení, ale zároveň přispělo k vysoké úrovni udržení zákazníků, kdy se míra odlivu širokopásmového připojení zlepšila na nejnižší úroveň v historii čtvrtého čtvrtletí.“
Předseda představenstva Brian Roberts dále uvedl, že konkurence společností Starlink a AT&T, jednoho z hlavních rivalů, byla zanedbatelná.
„Takže pokud jde o konkurenci, skutečně nedošlo k výraznému posunu v konkurenčním prostředí ani ze strany optických vláken, ani pevného bezdrátového připojení,“ řekl Roberts.
Mezitím rozhodnutí společností AT&T a Verizon odložit spuštění svých 5G v blízkosti letišť by mohlo být také příležitostí pro Starlink, který by pravděpodobně neměl stejné problémy s provozem v blízkosti letišť jako služba 5G nabízená těmito dvěma širokopásmovými giganty na mobilních věžích.
I přes ústupek ze strany telekomunikačních společností by podle federálních úředníků mohlo dojít k určitým zrušením a zpožděním kvůli omezením vybavení některých letadel, zejména těch vyrobených společností Boeing
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























