Vlastník Facebooku, společnost Meta, zvedá oponu svého podnikání v oblasti metaverza
Od října Facebook (NASDAQ:FB) přejmenoval společnost, formuloval vizi internetu, kde se lidé mohou digitálně spojit prostřednictvím avatarů ve virtuální realitě nebo se teleportovat na místa jako starověký Řím, a pomohl vyvolat investiční šílenství do metaverza.
Až společnost, nyní Meta Platforms Inc, ve středu oznámí výsledky za čtvrté čtvrtletí, investoři získají nový pohled na finanční dopad současné vášně generálního ředitele Marka Zuckerberga.
Meta plánuje poprvé zveřejnit výsledky své hardwarové jednotky pro rozšířenou a virtuální realitu, Reality Labs, což je investice, o níž společnost již dříve varovala, že způsobí zásah do zisku v roce 2021 ve výši 10 miliard dolarů a že nebude zisková „v žádné blízké budoucnosti“.
Společnost najímá inženýry a skupuje několik herních studií pro virtuální realitu, aby mohla budovat směrem k metaverzu, což je široká futuristická myšlenka sdílených virtuálních sfér, k nimž lze přistupovat prostřednictvím různých zařízení a na něž Zuckerberg sází jako na nástupce mobilního internetu.
Analytici uvedli, že by rádi viděli ukazatele o ziskovosti divize Reality Labs, o tom, jak dlouho by mohla být brzdou na straně reklamy, a důkazy o síle prodeje náhlavních souprav VR.
„Pro mě jako analytika to bude obrovský přínos, když se nebudu muset chirurgicky prohrabávat výdělky Facebooku… a prostě uvidím jen pohled do Reality Labs,“ řekla Stephanie Llamasová, analytička trhu VR ze společnosti VoxPop.
Společnost Meta uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí očekává meziroční pokles příjmů z nereklamní činnosti, protože je to nepříznivé ve srovnání se „silným uvedením“ jejích náhlavních souprav VR Quest 2 během loňské sváteční nákupní sezóny.
Společnost nezveřejnila údaje o prodejích náhlavních souprav Quest, ale v červencovém oznámení o stažení náhlavních souprav Quest 2 z trhu se uvádí, že se týkalo přibližně 4 milionů kusů ve Spojených státech. Na znamení silného prodeje náhlavních souprav během nedávných svátků se její aplikace Oculus dostala na první místo v americkém App Store mezi bezplatnými aplikacemi pro iPhone na Štědrý den.
„ZNAČNÁ NEJISTOTA“
V popředí zájmu investorů však bude to, jak se daří hlavnímu podnikání společnosti Meta v oblasti digitální reklamy poté, co technologický gigant v říjnu uvedl, že ve čtvrtém čtvrtletí čelil „značné nejistotě“.
Společnost, která má po Googlu druhou největší digitální reklamní platformu na světě, varovala, že by mohla čelit pokračujícím zásahům ze strany Apple Inc (NASDAQ:AAPL) kvůli změnám v ochraně osobních údajů, které ztížily značkám cílení a měření reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram společnosti Meta. Analytici uvedli, že společnost Meta nastavila laťku pro své nadcházející příjmy nízko, ale otázky ohledně těchto dopadů a ohledně problémů souvisejících s pandemií COVID-19 zůstávají.
„Změna sledování společnosti Apple měla na Facebook v zářijovém čtvrtletí jednoznačně negativní dopad,“ uvedl analytik společnosti Evercore ISI Mark Mahaney. „Otázkou je, zda se jim podařilo toto riziko dále zmírnit… nebo se ještě zvětšilo.“
Pedro Palandrani, analytik společnosti Global X, uvedl, že metaverze je „dlouhodobým příběhem“, ale v nejbližší době budou investoři sledovat, jak Meta zvládá politiku společnosti Apple, stejně jako aktualizace elektronického obchodu a způsoby monetizace zpráv nebo funkce, jako je nabídka krátkých videí Reels.
Společnost Meta, která v roce 2020 vykázala tržby ve výši přibližně 86 miliard USD, zatím podrobně nevysvětlila, jak bude v metaverzi vydělávat peníze. V listopadu poukázala na potenciální příležitosti pro značky, od imerzivních obchodů po provozování placených akcí ve smíšené realitě. Společnost pozvala skupinu reklamních manažerů, aby příští měsíc u virtuálního kulatého stolu diskutovali o změně značky a jejích plánech pro metaverzi.
Podle odhadů Wall Street by Meta měla vykázat tržby ve výši 33,38 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 18,9 %, a očekává se, že vykáže čtvrtletní zisk na akcii ve výši 3,84 dolaru, což představuje mírný pokles. Společnost uvedla, že očekává celkové náklady na rok 2021 ve výši 70-71 miliard USD a celoroční náklady na rok 2022 ve výši 91-97 miliard USD.
Až společnost, nyní Meta Platforms Inc, ve středu oznámí výsledky za čtvrté čtvrtletí, investoři získají nový pohled na finanční dopad současné vášně generálního ředitele Marka Zuckerberga.Meta plánuje poprvé zveřejnit výsledky své hardwarové jednotky pro rozšířenou a virtuální realitu, Reality Labs, což je investice, o níž společnost již dříve varovala, že způsobí zásah do zisku v roce 2021 ve výši 10 miliard dolarů a že nebude zisková „v žádné blízké budoucnosti“.Společnost najímá inženýry a skupuje několik herních studií pro virtuální realitu, aby mohla budovat směrem k metaverzu, což je široká futuristická myšlenka sdílených virtuálních sfér, k nimž lze přistupovat prostřednictvím různých zařízení a na něž Zuckerberg sází jako na nástupce mobilního internetu.Analytici uvedli, že by rádi viděli ukazatele o ziskovosti divize Reality Labs, o tom, jak dlouho by mohla být brzdou na straně reklamy, a důkazy o síle prodeje náhlavních souprav VR.„Pro mě jako analytika to bude obrovský přínos, když se nebudu muset chirurgicky prohrabávat výdělky Facebooku… a prostě uvidím jen pohled do Reality Labs,“ řekla Stephanie Llamasová, analytička trhu VR ze společnosti VoxPop.Společnost Meta uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí očekává meziroční pokles příjmů z nereklamní činnosti, protože je to nepříznivé ve srovnání se „silným uvedením“ jejích náhlavních souprav VR Quest 2 během loňské sváteční nákupní sezóny.Chcete využít této příležitosti?Společnost nezveřejnila údaje o prodejích náhlavních souprav Quest, ale v červencovém oznámení o stažení náhlavních souprav Quest 2 z trhu se uvádí, že se týkalo přibližně 4 milionů kusů ve Spojených státech. Na znamení silného prodeje náhlavních souprav během nedávných svátků se její aplikace Oculus dostala na první místo v americkém App Store mezi bezplatnými aplikacemi pro iPhone na Štědrý den.„ZNAČNÁ NEJISTOTA“V popředí zájmu investorů však bude to, jak se daří hlavnímu podnikání společnosti Meta v oblasti digitální reklamy poté, co technologický gigant v říjnu uvedl, že ve čtvrtém čtvrtletí čelil „značné nejistotě“.Společnost, která má po Googlu druhou největší digitální reklamní platformu na světě, varovala, že by mohla čelit pokračujícím zásahům ze strany Apple Inc kvůli změnám v ochraně osobních údajů, které ztížily značkám cílení a měření reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram společnosti Meta. Analytici uvedli, že společnost Meta nastavila laťku pro své nadcházející příjmy nízko, ale otázky ohledně těchto dopadů a ohledně problémů souvisejících s pandemií COVID-19 zůstávají.„Změna sledování společnosti Apple měla na Facebook v zářijovém čtvrtletí jednoznačně negativní dopad,“ uvedl analytik společnosti Evercore ISI Mark Mahaney. „Otázkou je, zda se jim podařilo toto riziko dále zmírnit… nebo se ještě zvětšilo.“Pedro Palandrani, analytik společnosti Global X, uvedl, že metaverze je „dlouhodobým příběhem“, ale v nejbližší době budou investoři sledovat, jak Meta zvládá politiku společnosti Apple, stejně jako aktualizace elektronického obchodu a způsoby monetizace zpráv nebo funkce, jako je nabídka krátkých videí Reels.Společnost Meta, která v roce 2020 vykázala tržby ve výši přibližně 86 miliard USD, zatím podrobně nevysvětlila, jak bude v metaverzi vydělávat peníze. V listopadu poukázala na potenciální příležitosti pro značky, od imerzivních obchodů po provozování placených akcí ve smíšené realitě. Společnost pozvala skupinu reklamních manažerů, aby příští měsíc u virtuálního kulatého stolu diskutovali o změně značky a jejích plánech pro metaverzi.Podle odhadů Wall Street by Meta měla vykázat tržby ve výši 33,38 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 18,9 %, a očekává se, že vykáže čtvrtletní zisk na akcii ve výši 3,84 dolaru, což představuje mírný pokles. Společnost uvedla, že očekává celkové náklady na rok 2021 ve výši 70-71 miliard USD a celoroční náklady na rok 2022 ve výši 91-97 miliard USD.