Výrobce konzolí Nintendo zvýšil provozní zisk o deset procent, zlepšil i výhled
Japonský výrobce herních konzolí a videoher Nintendo zvýšil ve třetím čtvrtletí svého finančního roku provozní zisk o deset procent na 252,5 miliardy jenů (47,2 miliardy Kč).
Firma dnes ve své výsledkové zprávě také uvedla, že zvýšila celoroční odhad zisku o osm procent na 560 miliard jenů. Za devět měsíců do konce prosince prodala bezmála 19 milionů konzolí Switch, jejich celkový prodej tak přesáhl 100 milionů a překonal i prodej předchozí konzole Wii.
Výrobce her se snaží prodloužit životnost stárnoucího systému a loni v říjnu uvedl na trh model OLED, kterého se do konce roku prodaly téměř čtyři milionu kusů. Firma nicméně snížila celoroční odhad prodeje konzole z předchozích 24 milionů na 23 milionů kusů. Tento krok následuje po snížení výhledu konkurenční společnosti Sony. Výrobci se potýkají s nedostatkem součástek.
„Nebylo by přínosem, kdybychom najednou přibrali lidi, kteří nemají způsob myšlení společnosti Nintendo,“ řekl prezident společnosti Šuntaro Furukawa k případným akvizicím. Nevyloučil, že se firma zaměří na oblast metaverza.
Myšlenka metaverza, tedy on-line světa, v němž uživatelé hrají hry, nakupují a pracují, je hnacím motorem investic mimo jiné v případě společnosti Meta Platforms, která je mateřskou společností Facebooku, připomíná agentura Reuters. Nintendo se metaverzu bude věnovat, pouze pokud zajistí „překvapení a zábavu“, na které se firma zaměřuje, řekl Furukawa.
Firma dnes ve své výsledkové zprávě také uvedla, že zvýšila celoroční odhad zisku o osm procent na 560 miliard jenů. Za devět měsíců do konce prosince prodala bezmála 19 milionů konzolí Switch, jejich celkový prodej tak přesáhl 100 milionů a překonal i prodej předchozí konzole Wii.Výrobce her se snaží prodloužit životnost stárnoucího systému a loni v říjnu uvedl na trh model OLED, kterého se do konce roku prodaly téměř čtyři milionu kusů. Firma nicméně snížila celoroční odhad prodeje konzole z předchozích 24 milionů na 23 milionů kusů. Tento krok následuje po snížení výhledu konkurenční společnosti Sony. Výrobci se potýkají s nedostatkem součástek.„Nebylo by přínosem, kdybychom najednou přibrali lidi, kteří nemají způsob myšlení společnosti Nintendo,“ řekl prezident společnosti Šuntaro Furukawa k případným akvizicím. Nevyloučil, že se firma zaměří na oblast metaverza.Zdroj: Pexels.comMyšlenka metaverza, tedy on-line světa, v němž uživatelé hrají hry, nakupují a pracují, je hnacím motorem investic mimo jiné v případě společnosti Meta Platforms, která je mateřskou společností Facebooku, připomíná agentura Reuters. Nintendo se metaverzu bude věnovat, pouze pokud zajistí „překvapení a zábavu“, na které se firma zaměřuje, řekl Furukawa.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...