Akcie, která ztratí více než 90 % své hodnoty, je ze své podstaty riziková. Takovýto pokles totiž obvykle znamená, že společnost pravděpodobně zkrachuje, a to je osud, který dokáže zvrátit jen velmi málo subjektů.
Společnost GoPro ( GPRO -1,47 % ), která je lídrem v oblasti akčních kamer, však překonává šance a díky inovativním zdrojům příjmů, které obracejí její osud k lepšímu, vstává z popela s novým optimismem.
Po vstupu na burzu v roce 2014 dosáhly akcie společnosti GoPro historického maxima 93,85 USD, ale postupně klesaly až na cenu zhruba 8 USD, za kterou se obchodují dnes. Zde je důvod, proč je právě teď ten správný čas přidat ji do svého portfolia.
Zdroj: Unsplash
Společnost GoPro byla vždy na špičce v oboru akčních kamer díky svému neustálému zaměření na inovace. V letech následujících po roce 2014 však růst jejího podnikání začal stagnovat, což snížilo počet zdrojů, které měla k dispozici na investice do svých produktů. Jednoduše řečeno, jednorozměrnému obchodnímu modelu společnosti GoPro, který spočíval v prodeji kamer a v ničem jiném, vypršela platnost.
Kromě toho se společnost při prodeji svých výrobků spotřebitelům vždy spoléhala na velké maloobchodní prodejce. Pro značku se 46 miliony sledujících na všech platformách sociálních médií, která našla úspěch v cílení na relativně úzkou skupinu nadšenců do extrémních sportů, bylo podivné rozhodnutí nezapojit zákazníky přímo po prodejní stránce.
V roce 2021 však došlo v této oblasti k určitému zlepšení. Webové stránky GoPro.com se na celkových tržbách společnosti za rok podílely 34 %, což dokazuje, že alespoň část zákazníků dává přednost nákupu přímo u značky. Je to výhodné hned z několika důvodů. Zaprvé, prodej výrobků přímo spotřebiteli znamená, že si společnost GoPro ponechává veškerý zisk, místo aby obětovala podíl maloobchodníkům. Za druhé, návštěvnost webových stránek GoPro.com umožňuje společnosti zvyšovat prodej, křížit prodej a obecně budovat hlubší vztah s každým zákazníkem.
Zdá se, že se tak děje, protože společnost GoPro odemkla zcela nový zdroj příjmů v podobě předplatného.
U všech těchto provozních zlepšení je však třeba sledovat především konečný výsledek. V září 2021 společnost uvedla na trh akční kameru HERO10 Black, která dokáže natáčet ve vysokém rozlišení 5,3K a disponuje převratnou technologií stabilizace videa. Znamená to další pokrok v inovacích společnosti GoPro, zejména proto, že prodává kameru za 499 dolarů, čímž drtí nejbližšího konkurenta, jehož cena je 3 500 dolarů.
Revoluce v předplatném
Pro každou společnost je na předplatném nejlepší jeho opakující se charakter, což znamená, že zákazník platí měsíčně nebo ročně, stále dokola, dokud se nerozhodne přestat. Příjmy z předplatného mají navíc obvykle vysokou hrubou ziskovou marži, která v případě společnosti GoPro může dosahovat až 80 %.
Zdroj: Unsplash
Věrní příznivci značky se předhánějí v pořizování předplatného na GoPro.com za 49,99 dolaru ročně, které jim odemyká exkluzivní slevy, možnost živého streamování a neomezené cloudové úložiště. Tento zdroj příjmů ve výši 53 milionů dolarů představoval 5 % příjmů společnosti GoPro v roce 2021, ale s tím, jak se bude základna předplatitelů dále rozšiřovat, bude stále důležitější součástí celé společnosti – zejména z hlediska ziskovosti.
Součástí každého předplatného je také nová aplikace Quik pro fotoaparát a editaci pro chytré telefony, která je však k dispozici i samostatně. Společnost GoPro získala 221 000 předplatitelů jen pro tuto aplikaci, což je odděleno od počtu předplatitelů webu GoPro.com. Aplikace Quik za pouhých 9,99 USD ročně negeneruje velké příjmy, ale pomáhá společnosti získávat nové zákazníky, kteří ještě nevlastní kamery GoPro.
Kromě toho je to první krok v plánu společnosti GoPro nabízet více samostatného softwaru, včetně aplikace pro stolní počítače, jejíž vydání je naplánováno na rok 2022, což otevře ještě více zdrojů příjmů.
Zdroj: Unsplash
Wall Street je na palubě
Analytici přirozeně neměli akcie GoPro v posledních sedmi letech v lásce, protože jejich pokles zlikvidoval horu hodnoty pro akcionáře. Ale příliv se obrací.
Analytici investiční banky JPMorgan Chase na Wall Street se domnívají, že akcie by mohly vzrůst až na 15 dolarů za akcii, což by představovalo 87% nárůst oproti současné ceně. A přestože banka JPMorgan drží nejvyšší cílovou cenu, rozhodně není ve svém nově nabytém býčím sentimentu osamocena – konkurenční titáni z Wall Street Morgan Stanley a Wedbush Securities rovněž předpovídají růst od tohoto bodu.
Je to zasloužená pochvala, protože společnost se nejen vzpamatovala z neutěšené situace, ale dokonce se opět dostala do zisku, když v roce 2021 dosáhla zisku na akcii ve výši 0,90 USD. To staví akcie GoPro na násobek ceny k zisku pouhých 8,8, což znamená, že by se musely ztrojnásobit, jen aby se obchodovaly v souladu s širším technologickým sektorem, reprezentovaným indexem Nasdaq 100, který se obchoduje s násobkem 30.
Zdroj: Unsplash
Ať už se však podíváte na současné ocenění společnosti GoPro nebo na analýzy na Wall Street, jedna věc je jasná: existuje velká šance, že tato akcie zamíří mnohem výše.
Akcie, která ztratí více než 90 % své hodnoty, je ze své podstaty riziková. Takovýto pokles totiž obvykle znamená, že společnost pravděpodobně zkrachuje, a to je osud, který dokáže zvrátit jen velmi málo subjektů.Společnost GoPro , která je lídrem v oblasti akčních kamer, však překonává šance a díky inovativním zdrojům příjmů, které obracejí její osud k lepšímu, vstává z popela s novým optimismem.Po vstupu na burzu v roce 2014 dosáhly akcie společnosti GoPro historického maxima 93,85 USD, ale postupně klesaly až na cenu zhruba 8 USD, za kterou se obchodují dnes. Zde je důvod, proč je právě teď ten správný čas přidat ji do svého portfolia.Zdroj: UnsplashSpolečnost GoPro byla vždy na špičce v oboru akčních kamer díky svému neustálému zaměření na inovace. V letech následujících po roce 2014 však růst jejího podnikání začal stagnovat, což snížilo počet zdrojů, které měla k dispozici na investice do svých produktů. Jednoduše řečeno, jednorozměrnému obchodnímu modelu společnosti GoPro, který spočíval v prodeji kamer a v ničem jiném, vypršela platnost.Kromě toho se společnost při prodeji svých výrobků spotřebitelům vždy spoléhala na velké maloobchodní prodejce. Pro značku se 46 miliony sledujících na všech platformách sociálních médií, která našla úspěch v cílení na relativně úzkou skupinu nadšenců do extrémních sportů, bylo podivné rozhodnutí nezapojit zákazníky přímo po prodejní stránce.V roce 2021 však došlo v této oblasti k určitému zlepšení. Webové stránky GoPro.com se na celkových tržbách společnosti za rok podílely 34 %, což dokazuje, že alespoň část zákazníků dává přednost nákupu přímo u značky. Je to výhodné hned z několika důvodů. Zaprvé, prodej výrobků přímo spotřebiteli znamená, že si společnost GoPro ponechává veškerý zisk, místo aby obětovala podíl maloobchodníkům. Za druhé, návštěvnost webových stránek GoPro.com umožňuje společnosti zvyšovat prodej, křížit prodej a obecně budovat hlubší vztah s každým zákazníkem.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashZdá se, že se tak děje, protože společnost GoPro odemkla zcela nový zdroj příjmů v podobě předplatného.U všech těchto provozních zlepšení je však třeba sledovat především konečný výsledek. V září 2021 společnost uvedla na trh akční kameru HERO10 Black, která dokáže natáčet ve vysokém rozlišení 5,3K a disponuje převratnou technologií stabilizace videa. Znamená to další pokrok v inovacích společnosti GoPro, zejména proto, že prodává kameru za 499 dolarů, čímž drtí nejbližšího konkurenta, jehož cena je 3 500 dolarů.Revoluce v předplatnémPro každou společnost je na předplatném nejlepší jeho opakující se charakter, což znamená, že zákazník platí měsíčně nebo ročně, stále dokola, dokud se nerozhodne přestat. Příjmy z předplatného mají navíc obvykle vysokou hrubou ziskovou marži, která v případě společnosti GoPro může dosahovat až 80 %.Zdroj: UnsplashVěrní příznivci značky se předhánějí v pořizování předplatného na GoPro.com za 49,99 dolaru ročně, které jim odemyká exkluzivní slevy, možnost živého streamování a neomezené cloudové úložiště. Tento zdroj příjmů ve výši 53 milionů dolarů představoval 5 % příjmů společnosti GoPro v roce 2021, ale s tím, jak se bude základna předplatitelů dále rozšiřovat, bude stále důležitější součástí celé společnosti – zejména z hlediska ziskovosti.Součástí každého předplatného je také nová aplikace Quik pro fotoaparát a editaci pro chytré telefony, která je však k dispozici i samostatně. Společnost GoPro získala 221 000 předplatitelů jen pro tuto aplikaci, což je odděleno od počtu předplatitelů webu GoPro.com. Aplikace Quik za pouhých 9,99 USD ročně negeneruje velké příjmy, ale pomáhá společnosti získávat nové zákazníky, kteří ještě nevlastní kamery GoPro.Kromě toho je to první krok v plánu společnosti GoPro nabízet více samostatného softwaru, včetně aplikace pro stolní počítače, jejíž vydání je naplánováno na rok 2022, což otevře ještě více zdrojů příjmů.Zdroj: UnsplashWall Street je na paluběAnalytici přirozeně neměli akcie GoPro v posledních sedmi letech v lásce, protože jejich pokles zlikvidoval horu hodnoty pro akcionáře. Ale příliv se obrací.Analytici investiční banky JPMorgan Chase na Wall Street se domnívají, že akcie by mohly vzrůst až na 15 dolarů za akcii, což by představovalo 87% nárůst oproti současné ceně. A přestože banka JPMorgan drží nejvyšší cílovou cenu, rozhodně není ve svém nově nabytém býčím sentimentu osamocena – konkurenční titáni z Wall Street Morgan Stanley a Wedbush Securities rovněž předpovídají růst od tohoto bodu.Je to zasloužená pochvala, protože společnost se nejen vzpamatovala z neutěšené situace, ale dokonce se opět dostala do zisku, když v roce 2021 dosáhla zisku na akcii ve výši 0,90 USD. To staví akcie GoPro na násobek ceny k zisku pouhých 8,8, což znamená, že by se musely ztrojnásobit, jen aby se obchodovaly v souladu s širším technologickým sektorem, reprezentovaným indexem Nasdaq 100, který se obchoduje s násobkem 30.Zdroj: UnsplashAť už se však podíváte na současné ocenění společnosti GoPro nebo na analýzy na Wall Street, jedna věc je jasná: existuje velká šance, že tato akcie zamíří mnohem výše.