Předtím jsem pracovala ve společnosti Amazon jako výkonná obchodní partnerka Jeffa Bezose, říká Ann Hiattová.
Poté, co jsem strávila tolik času s nejúspěšnějšími a nejvlivnějšími lídry na světě, jsem se naučila, na co se u nových kandidátů zaměřit. Ve skutečnosti mě Bezos po mém prvním pohovoru s ním v roce 2002 na místě zaměstnal.
Na základě stovek pohovorů, které jsem během své desetileté kariéry vedla, vám přináším své nejlepší tipy, jak na personalistu během pracovního pohovoru okamžitě zapůsobit:
1. Vyprávějte nezapomenutelné příběhy o svých koníčcích a zájmech
Lidé, které jsem přijímala nebo s nimiž jsem pracovala ve společnosti Google, byli hrdě svérázní. Měli zajímavé koníčky, hluboké znalosti a vášně mimo svou práci.

Dělali však víc, než jen říkali „rád zahradničím“ nebo „rád stavím nábytek“. Místo toho promyšleným a poutavým způsobem představovali, jak k lásce nebo zájmu o něco přišli.
Například kandidátka, která byla vášnivou horolezkyní, mluvila o tom, že je to smysluplná činnost, protože její otec vždy snil o tom, že vyleze na Mount Everest, ale nikdy k tomu nedostal příležitost – takže je to nyní jeden z jejích životních cílů.
Ať už jsou vaše koníčky nebo zájmy jakékoli, vyprávějte o nich příběh nebo zážitek, na který váš tazatel jen tak nezapomene.
2. Mluvte o tom, co nevíte, ale rádi se to naučíte
Nikdo nechce zaměstnat všeználka.
Jednou z nejčastějších chyb, kterých se kandidáti dopouštějí, je přílišné zdůrazňování všech věcí, ve kterých jsou dobří. Pro mě je to červený praporek, který mi říká, že rádi zůstávají ve svém ranku a hrají na jistotu, místo aby hledali nové výzvy a zkušenosti.

Mluvte o tom, v jakých oblastech máte zájem se zlepšovat, jaké dovednosti chcete rozvíjet a jaké ambiciózní cíle byste jednou chtěli uskutečnit.
3. Používejte slova pro týmovou práci, jako je „my“ a „můj tým“
Je snadné říci, že se vám dobře spolupracuje s ostatními. Náborový manažer nemá možnost zjistit, zda skutečně máte schopnosti týmové práce a spolupráce.
Když však příliš často říkáte „já“, okamžitě to naznačuje, že se můžete snadno nechat rozptýlit snahou udržet si skóre vlastních vítězství a získat individuální zásluhy.
Vyzdvihování týmových úspěchů, a ne jen těch osobních, je mnohem sofistikovanější a vzácnější dovednost. Snažte se říkat „dosáhli jsme [X]“ nebo „můj tým odvedl skvělou práci při [X]“.
4. Mluvte o nápadech, které se nepovedly

Společnost Google je známá tím, že projekty, které nefungují, brzy zruší. Své neúspěchy jsme oslavovali, protože to byla příležitost učit se a být lepší.
Místo toho, aby se ti nejlepší zaměstnanci cítili znechuceni, jsou svými neúspěchy nabiti energií a motivováni. Podělte se tedy o příklady, kdy jste museli změnit vášnivý projekt a použít to, co jste se naučili, na nový projekt.
Bude to vnímáno jako přínos, nikoli jako selhání.
5. Jděte nad rámec popisu práce a mějte vizi budoucnosti
Poslední věc, kterou chce manažer slyšet, je opakování popisu práce, který sepsal.
Ve společnosti Google jsem pracovala tři roky, když jsem vstoupila do kanceláře bývalého generálního ředitele Erica Schmidta s cílem udělat další krok ve své kariéře. Řekla jsem mu, že jsem připravena stát se šéfkou personálního oddělení. Sestavila jsem si plán, jak by tato funkce mohla vypadat a jak bych mohla rozvíjet schopnosti, které by společnost posunuly na další úroveň.
Neříkám, že byste měli jít na pohovor s nadhozením úplně jiné pracovní pozice. Jde o to ukázat, že máte vizi, jak by vaše role mohla vypadat za rok nebo dva.




























