čtvrtletí a zvýšení výhledu výdajů na obsah výrazně propadly.
Akcie Paramountu po zveřejnění výsledků za 4. čtvrtletí a zvýšení výhledu výdajů na obsah výrazně poklesly. Přesto si zachovávám svůj pozitivní pohled na akcie společnosti. Pojďme si prohlédnout výkazy, abychom pochopili, proč považuji pokles za neopodstatněný. Nejprve si projděme ukazatele na nejvyšší úrovni a poté přejděme na úroveň segmentů.
Čtvrtletní tržby dosáhly 8 miliard USD (meziročně +16 %). Upravená OIBDA činila 557 milionů USD (-53 % meziročně). Upravený zisk na akcii činil 0,26 USD (-75 % meziročně). Počet placených uživatelů streamovacích služeb společnosti se zvýšil o 9,4 milionu (na 56,1 milionu). Počet uživatelů služby Pluto TV se zvýšil o 10 milionů na 65 milionů. Vyzdvihuji velmi silný nárůst počtu předplatitelů a solidní skutečné výsledky společnosti.
Zdroj: Unsplash
TV (včetně Paramount+)
Tržby tohoto segmentu dosáhly 3,7 miliardy dolarů (meziročně +18 %). Příjmy z reklamy vzrostly o 2 % na 1,54 mld. dolarů. Příjmy z partnerské reklamy vzrostly o 5 % na 0,72 miliardy USD. Příjmy ze streamingu vzrostly o 64 % na 489 milionů dolarů. Příjmy z licencování obsahu dosáhly 938 milionů dolarů (+51 %). Upravená OIBDA v tomto segmentu činila 147 milionů USD (-73 % meziročně). Očekává se, že po úpravě o příjmy z titulu Super Bowl (1. čtvrtletí 2021) bude OIBDA očištěná o segment v roce 2022 na úrovni roku 2021.
Paramount+: V roce 2015 se v rámci projektu Paramount+ podařilo získat více než 1,5 mld. Během čtvrtletí přibylo 9,4 milionu nových předplatitelů, z toho 80 % tvořili předplatitelé služby Paramount+. Počet předplatitelů všech placených streamů činil 56,1 mil. Paramount+ má 32,8 milionu předplatitelů (+26,2 milionu za rok). Příjmy z Paramount+ meziročně vzrostly o 115 % na 1,3 miliardy dolarů. Domácí ARPU dosáhl 9 USD. V roce 2022 se očekává růst ARPU z důvodu ukončení promo akcí a zvýšení podílu monetizace reklamou. Mezinárodní ARPU poroste díky vstupu na trhy s vyšším ARPU. Společnost nyní očekává 100 milionů předplatitelů do konce roku 2024 namísto 65-75 milionů v rámci předchozí prognózy. Nová prognóza 100 milionů nezahrnuje příliv uživatelů z partnerství se SkyShowtime.
V loňském roce vedení očekávalo v roce 2024 příjmy ze streamingu ve výši 7 miliard dolarů. Podle nové segmentační struktury tato prognóza předpokládala příjmy z DTC ve výši 6 miliard USD. Nyní společnost očekává tržby ve výši 9 miliard USD, což je o 3 miliardy USD více než v předchozí prognóze. Vyšší prognóza se očekává jednak kvůli růstu počtu uživatelů nad minulá očekávání, jednak kvůli růstu ARPU, reklamy a předplatného.
V loňském roce vedení společnosti očekávalo výdaje za obsah ve výši 5 miliard USD (4 miliardy USD v současném segmentu DTC). Nyní společnost očekává výdaje ve výši 6 miliard dolarů v roce 2024. Z tohoto důvodu se marže OIBDA v roce 2023 zhorší a k růstu se vrátí až v roce 2024. V dlouhodobém horizontu vedení společnosti očekává, že marže OIBDA vzroste na současnou úroveň segmentu TV Entertainment (přibližně 25 %). To je podobné mému předpokladu modelu DCF.
Pro rok 2022 vedení očekává 60% růst tržeb ze streamingu. Rostoucí náklady budou mít za následek pokles OIBDA segmentu v roce 2022 o 500 milionů USD. V první polovině roku se očekává zhoršení kombinované OIBDA společnosti. Od loňského roku se ve stejném období neobjevila žádná část nákladů na obsah. Ve druhé polovině roku však dojde k nárůstu celkové OIBDA. Zhoršení FCF v roce 2022 bude menší než EBITDA, protože díky optimalizaci ve 2. pololetí 2021 dojde ke zlepšení řízení pracovního kapitálu.
Několik slov o vyhlídkách streamingu
Ne všechny investiční banky hodnotí vyhlídky společnosti na rozvoj streamingu pozitivně. Přesto se domníváme, že streaming umožní společnosti rozšířit oslovitelný trh. Náš názor potvrdilo i vedení společnosti Paramount. Podle nich streamování zvýší velikost oslovitelného trhu ze současných 300 milionů domácností na 600 milionů domácností po celém světě (bez Číny a Indie). Toto číslo neustále roste díky většímu rozšíření mobilního internetu a penetraci chytrých telefonů. Také kombinované předplatné (předplatné + reklama) umožní společnosti získat další příjmy prostřednictvím reklamy. Inzerenti mají o reklamu na streamování zájem. Podle mého názoru je k tomu dalším hnacím motorem změna politiky IDFA, která bude znamenat přechod několika inzerentů ze sociálních sítí na streamovanou reklamu, kde nejsou problémy s cílením reklamy a měřením její účinnosti. Zdůrazňuji také, že diverzifikovaný model umožňuje společnosti získat větší návratnost investic do obsahu. Diverzifikovaný model má možnost vydělávat na uvedení v kinech, streamování, televizním vysílání a kabelovém vysílání, přičemž na každé platformě se postupně uvolňuje stejný obsah.
Zdroj: Unsplash
Obsahová strategie
Společnost plánuje rozšiřovat obsah v rámci stávajících franšíz a přidávat nové franšízy do své knihovny. Vzhledem k rozsáhlé obsahové knihovně společnosti existuje mnoho příležitostí k vývoji nového obsahu, který by přilákal diváky. Silnou výhodou společnosti je věková a tematická diverzifikace obsahu. Pro nejmenší jsou k dispozici franšízy jako PAW Patrol. Pro starší děti – Transformers, Teenage Mutant Ninja Turtles, Sonic a tak dále. Výběr obsahu je velký i pro dospělé publikum. Mezi nejoblíbenější patří seriál Yellowstone a jeho prequel 1883 a také seriál Miliardy. Pro fanoušky videohry Halo bude brzy vydán seriál podle této hry. Z filmových studiových franšíz pro dospělé publikum vyzdvihuji sérii Mission Impossible, Tiché místo a mnoho dalších. Nechybí ani zpravodajský a sportovní obsah, který společnost vysílá. Pojednání o celé knihovně obsahu by vydalo na samostatný článek, proto se omezím pouze na to, co jsem citoval výše. Zájemcům doporučuji, aby se v přepisu seznámili s plány společnosti na tvorbu obsahu. Když to shrnu, společnost má dostatek obsahu, aby přilákala diváky. Obsah je nyní králem.
čtvrtletí a zvýšení výhledu výdajů na obsah výrazně propadly.Akcie Paramountu po zveřejnění výsledků za 4. čtvrtletí a zvýšení výhledu výdajů na obsah výrazně poklesly. Přesto si zachovávám svůj pozitivní pohled na akcie společnosti. Pojďme si prohlédnout výkazy, abychom pochopili, proč považuji pokles za neopodstatněný. Nejprve si projděme ukazatele na nejvyšší úrovni a poté přejděme na úroveň segmentů.Čtvrtletní tržby dosáhly 8 miliard USD . Upravená OIBDA činila 557 milionů USD . Upravený zisk na akcii činil 0,26 USD . Počet placených uživatelů streamovacích služeb společnosti se zvýšil o 9,4 milionu . Počet uživatelů služby Pluto TV se zvýšil o 10 milionů na 65 milionů. Vyzdvihuji velmi silný nárůst počtu předplatitelů a solidní skutečné výsledky společnosti.Zdroj: UnsplashTV Tržby tohoto segmentu dosáhly 3,7 miliardy dolarů . Příjmy z reklamy vzrostly o 2 % na 1,54 mld. dolarů. Příjmy z partnerské reklamy vzrostly o 5 % na 0,72 miliardy USD. Příjmy ze streamingu vzrostly o 64 % na 489 milionů dolarů. Příjmy z licencování obsahu dosáhly 938 milionů dolarů . Upravená OIBDA v tomto segmentu činila 147 milionů USD . Očekává se, že po úpravě o příjmy z titulu Super Bowl bude OIBDA očištěná o segment v roce 2022 na úrovni roku 2021.Paramount+: V roce 2015 se v rámci projektu Paramount+ podařilo získat více než 1,5 mld. Během čtvrtletí přibylo 9,4 milionu nových předplatitelů, z toho 80 % tvořili předplatitelé služby Paramount+. Počet předplatitelů všech placených streamů činil 56,1 mil. Paramount+ má 32,8 milionu předplatitelů . Příjmy z Paramount+ meziročně vzrostly o 115 % na 1,3 miliardy dolarů. Domácí ARPU dosáhl 9 USD. V roce 2022 se očekává růst ARPU z důvodu ukončení promo akcí a zvýšení podílu monetizace reklamou. Mezinárodní ARPU poroste díky vstupu na trhy s vyšším ARPU. Společnost nyní očekává 100 milionů předplatitelů do konce roku 2024 namísto 65-75 milionů v rámci předchozí prognózy. Nová prognóza 100 milionů nezahrnuje příliv uživatelů z partnerství se SkyShowtime.Zdroj: UnsplashRůst vyžaduje zvýšené výdaje na obsahChcete využít této příležitosti?V loňském roce vedení očekávalo v roce 2024 příjmy ze streamingu ve výši 7 miliard dolarů. Podle nové segmentační struktury tato prognóza předpokládala příjmy z DTC ve výši 6 miliard USD. Nyní společnost očekává tržby ve výši 9 miliard USD, což je o 3 miliardy USD více než v předchozí prognóze. Vyšší prognóza se očekává jednak kvůli růstu počtu uživatelů nad minulá očekávání, jednak kvůli růstu ARPU, reklamy a předplatného.V loňském roce vedení společnosti očekávalo výdaje za obsah ve výši 5 miliard USD . Nyní společnost očekává výdaje ve výši 6 miliard dolarů v roce 2024. Z tohoto důvodu se marže OIBDA v roce 2023 zhorší a k růstu se vrátí až v roce 2024. V dlouhodobém horizontu vedení společnosti očekává, že marže OIBDA vzroste na současnou úroveň segmentu TV Entertainment . To je podobné mému předpokladu modelu DCF.Pro rok 2022 vedení očekává 60% růst tržeb ze streamingu. Rostoucí náklady budou mít za následek pokles OIBDA segmentu v roce 2022 o 500 milionů USD. V první polovině roku se očekává zhoršení kombinované OIBDA společnosti. Od loňského roku se ve stejném období neobjevila žádná část nákladů na obsah. Ve druhé polovině roku však dojde k nárůstu celkové OIBDA. Zhoršení FCF v roce 2022 bude menší než EBITDA, protože díky optimalizaci ve 2. pololetí 2021 dojde ke zlepšení řízení pracovního kapitálu.Několik slov o vyhlídkách streaminguNe všechny investiční banky hodnotí vyhlídky společnosti na rozvoj streamingu pozitivně. Přesto se domníváme, že streaming umožní společnosti rozšířit oslovitelný trh. Náš názor potvrdilo i vedení společnosti Paramount. Podle nich streamování zvýší velikost oslovitelného trhu ze současných 300 milionů domácností na 600 milionů domácností po celém světě . Toto číslo neustále roste díky většímu rozšíření mobilního internetu a penetraci chytrých telefonů. Také kombinované předplatné umožní společnosti získat další příjmy prostřednictvím reklamy. Inzerenti mají o reklamu na streamování zájem. Podle mého názoru je k tomu dalším hnacím motorem změna politiky IDFA, která bude znamenat přechod několika inzerentů ze sociálních sítí na streamovanou reklamu, kde nejsou problémy s cílením reklamy a měřením její účinnosti. Zdůrazňuji také, že diverzifikovaný model umožňuje společnosti získat větší návratnost investic do obsahu. Diverzifikovaný model má možnost vydělávat na uvedení v kinech, streamování, televizním vysílání a kabelovém vysílání, přičemž na každé platformě se postupně uvolňuje stejný obsah.Zdroj: UnsplashObsahová strategieSpolečnost plánuje rozšiřovat obsah v rámci stávajících franšíz a přidávat nové franšízy do své knihovny. Vzhledem k rozsáhlé obsahové knihovně společnosti existuje mnoho příležitostí k vývoji nového obsahu, který by přilákal diváky. Silnou výhodou společnosti je věková a tematická diverzifikace obsahu. Pro nejmenší jsou k dispozici franšízy jako PAW Patrol. Pro starší děti – Transformers, Teenage Mutant Ninja Turtles, Sonic a tak dále. Výběr obsahu je velký i pro dospělé publikum. Mezi nejoblíbenější patří seriál Yellowstone a jeho prequel 1883 a také seriál Miliardy. Pro fanoušky videohry Halo bude brzy vydán seriál podle této hry. Z filmových studiových franšíz pro dospělé publikum vyzdvihuji sérii Mission Impossible, Tiché místo a mnoho dalších. Nechybí ani zpravodajský a sportovní obsah, který společnost vysílá. Pojednání o celé knihovně obsahu by vydalo na samostatný článek, proto se omezím pouze na to, co jsem citoval výše. Zájemcům doporučuji, aby se v přepisu seznámili s plány společnosti na tvorbu obsahu. Když to shrnu, společnost má dostatek obsahu, aby přilákala diváky. Obsah je nyní králem.