Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka zaměřená na půjčky, kreditní karty a spoření

    TBA Bude oznámeno

    Americká technologická společnost zaměřená na cloudovou datovou platformu

    TBA Bude oznámeno

    Největší indický telekomunikační operátor a digitální ekosystém

    TBA Bude oznámeno

    Indický výrobce elektromobilů a řešení pro elektrickou mobilitu

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka zaměřená na půjčky, kreditní karty a spoření

    TBA Bude oznámeno

    Americká technologická společnost zaměřená na cloudovou datovou platformu

    TBA Bude oznámeno

    Největší indický telekomunikační operátor a digitální ekosystém

    TBA Bude oznámeno

    Indický výrobce elektromobilů a řešení pro elektrickou mobilitu

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Robotičtí řidiči kamionů by mohli nahradit 500 tisíc pracovních míst v USA

Nová studie uvádí, že v situaci vážného nedostatku řidičů by 90 % dálkové nákladní dopravy mohla nahradit technologie samořízené dopravy.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
20 března, 2022
4 min. čtení
truck on highway during daytime

Zdroj: unsplash.com

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Roboti ve většině případů převezmou nejprve ty nejnamáhavější a nejnebezpečnější práce. Nákladní doprava není výjimkou.

Inženýři autonomního řízení se přímo soustředí na dálkovou nákladní dopravu, mezistátní tratě téměř bez složitostí s výjimkou pomalé zatáčky nebo pruhu E-ZPass. Tyto trasy jako takové patří k jednodušším výzvám ve spektru samořízených vozidel.

Největší překážkou může být infrastruktura. Krátká cesta z továrny nebo distribučního centra na mezistátní silnici je obvykle mnohem složitější než dalších několik set kilometrů. Totéž platí, jakmile stroj opustí mezistátní silnici. Jedním z řešení je, že přepravní společnosti zřídí na obou koncích překladiště, kde lidští řidiči zvládnou složitý první úsek cesty a pak svůj náklad zapřáhnou za robotické soupravy pro únavnou střední část. Další stanice na výjezdu by náklad překlopila zpět na analogový kamion, který by ho doručil.

Podle nové studie Michiganské univerzity by takový systém mohl nahradit přibližně 90 % lidských řidičů v americké dálkové nákladní dopravě, což odpovídá zhruba 500 000 pracovních míst.

person driving
Zdroj: unsplash.com

„Když jsme mluvili s řidiči kamionů, doslova každý z nich řekl: ‚Ano, tato část práce může být automatizována,'“ vysvětlil Aniruddh Mohan, doktorand v oboru inženýrství a veřejné politiky na Carnegie Mellon University a spoluautor studie. „Mysleli jsme si, že budou trochu více pochybovat.“

Advertisement

Existuje však několik velkých kdyby. Za prvé, autonomní systémy by musely přijít na to, jak se orientovat v mizerném počasí mnohem lépe než nyní. Zadruhé, regulační orgány v mnoha státech stále ještě neumožnily robotickým plošinám využívat jejich služeb. A konečně je třeba vzít v úvahu infrastrukturu. Všechny překládací stanice, kde by náklad přecházel z analogu poháněného kofeinem do algoritmů.

Chcete využít této příležitosti?

Přesto, pokud by se přepravní společnosti zaměřily pouze na americký sluneční pás, mohly by poměrně snadno nahradit 10 % lidských řidičů, ukazuje studie. Pokud by nasadily roboty po celé zemi, ale pouze v teplejších měsících, mohla by polovina hodin nákladní dopravy v zemi přejít na autonomní řízení.

„Už se to děje, ale v poměrně omezené míře,“ řekl Parth Vaishnav, odborný asistent pro klima a energetiku v Michiganu a spoluautor studie. V Americe je asi 3,3 milionu řidičů kamionů, i když mnozí z nich v oboru dlouho nezůstávají. Zejména práce na dálkových trasách patří k nejhorším. Nejenže jsou zdlouhavé a únavné, ale patří také k nejhůře placeným pracím. Řidiči dálkové dopravy jsou na cestách přibližně 300 dní v roce a vydělávají kolem 47 000 dolarů; trasy na krátké vzdálenosti mohou být složitější, a proto jsou lépe placené a přitahují zkušenější řidiče.

red truck on road during daytime
Zdroj: unsplash.com

Není překvapením, že pracovní síla dálkových řidičů má tendenci se každých přibližně 12 měsíců zcela obměnit. V současné době chybí v odvětví asi 61 000 řidičů, jak uvádí Americká asociace autodopravců (American Trucking Associations). „V našich představách je vnímáme jako pracovní místa střední třídy,“ řekl Vaishnav, „ale to už nějakou dobu neplatí.“

Nedostatek řidičů je tak vážný, že se americké dopravní společnosti snaží řidiče dovážet, aby zmírnily to, co se stalo jedním z nejpalčivějších úzkých míst krize dodavatelského řetězce. Lobbisté kamionové dopravy také usilují o snížení minimálního věku řidičů mezistátních vozidel z 21 na 18 let. Když tedy dojde na řízení 36 000 kilogramů vážícího stroje, který jede rychlostí 110 kilometrů v hodině, může se stát, že na výběr bude robot nebo teenager.

Na roboty sází několik začínajících firem, včetně společnosti TuSimple z kalifornského San Diega, která tvrdí, že její samořídicí systémy snižují spotřebu paliva až o 10 %. V prosinci společnost odstranila své lidské doprovody na 120kilometrovém úseku silnice mezi Phoenixem a Tucsonem. ( Do konce příštího roku plánuje zahájit dodávky na rozsáhlých úsecích země bez lidských řidičů.

„Dostáváme se na skutečnou úroveň komerční životaschopnosti,“ řekl finanční ředitel TuSimple Pat Dillon, „což je podle mě docela vzrušující.“

red and white truck on road during daytime
Zdroj: unsplash.com
Roboti ve většině případů převezmou nejprve ty nejnamáhavější a nejnebezpečnější práce. Nákladní doprava není výjimkou.Inženýři autonomního řízení se přímo soustředí na dálkovou nákladní dopravu, mezistátní tratě téměř bez složitostí s výjimkou pomalé zatáčky nebo pruhu E-ZPass. Tyto trasy jako takové patří k jednodušším výzvám ve spektru samořízených vozidel.Největší překážkou může být infrastruktura. Krátká cesta z továrny nebo distribučního centra na mezistátní silnici je obvykle mnohem složitější než dalších několik set kilometrů. Totéž platí, jakmile stroj opustí mezistátní silnici. Jedním z řešení je, že přepravní společnosti zřídí na obou koncích překladiště, kde lidští řidiči zvládnou složitý první úsek cesty a pak svůj náklad zapřáhnou za robotické soupravy pro únavnou střední část. Další stanice na výjezdu by náklad překlopila zpět na analogový kamion, který by ho doručil.Podle nové studie Michiganské univerzity by takový systém mohl nahradit přibližně 90 % lidských řidičů v americké dálkové nákladní dopravě, což odpovídá zhruba 500 000 pracovních míst.Zdroj: unsplash.com„Když jsme mluvili s řidiči kamionů, doslova každý z nich řekl: ‚Ano, tato část práce může být automatizována,'“ vysvětlil Aniruddh Mohan, doktorand v oboru inženýrství a veřejné politiky na Carnegie Mellon University a spoluautor studie. „Mysleli jsme si, že budou trochu více pochybovat.“Existuje však několik velkých kdyby. Za prvé, autonomní systémy by musely přijít na to, jak se orientovat v mizerném počasí mnohem lépe než nyní. Zadruhé, regulační orgány v mnoha státech stále ještě neumožnily robotickým plošinám využívat jejich služeb. A konečně je třeba vzít v úvahu infrastrukturu. Všechny překládací stanice, kde by náklad přecházel z analogu poháněného kofeinem do algoritmů.Chcete využít této příležitosti?Přesto, pokud by se přepravní společnosti zaměřily pouze na americký sluneční pás, mohly by poměrně snadno nahradit 10 % lidských řidičů, ukazuje studie. Pokud by nasadily roboty po celé zemi, ale pouze v teplejších měsících, mohla by polovina hodin nákladní dopravy v zemi přejít na autonomní řízení.„Už se to děje, ale v poměrně omezené míře,“ řekl Parth Vaishnav, odborný asistent pro klima a energetiku v Michiganu a spoluautor studie. V Americe je asi 3,3 milionu řidičů kamionů, i když mnozí z nich v oboru dlouho nezůstávají. Zejména práce na dálkových trasách patří k nejhorším. Nejenže jsou zdlouhavé a únavné, ale patří také k nejhůře placeným pracím. Řidiči dálkové dopravy jsou na cestách přibližně 300 dní v roce a vydělávají kolem 47 000 dolarů; trasy na krátké vzdálenosti mohou být složitější, a proto jsou lépe placené a přitahují zkušenější řidiče.Zdroj: unsplash.comNení překvapením, že pracovní síla dálkových řidičů má tendenci se každých přibližně 12 měsíců zcela obměnit. V současné době chybí v odvětví asi 61 000 řidičů, jak uvádí Americká asociace autodopravců . „V našich představách je vnímáme jako pracovní místa střední třídy,“ řekl Vaishnav, „ale to už nějakou dobu neplatí.“Nedostatek řidičů je tak vážný, že se americké dopravní společnosti snaží řidiče dovážet, aby zmírnily to, co se stalo jedním z nejpalčivějších úzkých míst krize dodavatelského řetězce. Lobbisté kamionové dopravy také usilují o snížení minimálního věku řidičů mezistátních vozidel z 21 na 18 let. Když tedy dojde na řízení 36 000 kilogramů vážícího stroje, který jede rychlostí 110 kilometrů v hodině, může se stát, že na výběr bude robot nebo teenager.Na roboty sází několik začínajících firem, včetně společnosti TuSimple z kalifornského San Diega, která tvrdí, že její samořídicí systémy snižují spotřebu paliva až o 10 %. V prosinci společnost odstranila své lidské doprovody na 120kilometrovém úseku silnice mezi Phoenixem a Tucsonem. ( Do konce příštího roku plánuje zahájit dodávky na rozsáhlých úsecích země bez lidských řidičů.„Dostáváme se na skutečnou úroveň komerční životaschopnosti,“ řekl finanční ředitel TuSimple Pat Dillon, „což je podle mě docela vzrušující.“Zdroj: unsplash.com
Tagy: businessdopravakariérapráceUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Konec uzavření vlády v USA závisí na dohodě o financování Obamacare
      2. Americké dluhopisy ztrácejí lesk, rostoucí dluh USA zvyšuje náklady
      3. Proměna stresu v palivo, které vás posune k profesnímu úspěchu
      4. Akcie Viking Therapeutics klesly po výsledcích testů léku na hubnutí
      5. Výše mzdy už není pro Čechy jediným kritériem při výběru práce
      6. AI přetváří svět práce a posouvá hranice tradiční kanceláře
      7. 18. září — George Washington pokládá základní kámen Kapitolu
      8. Sociální média vytvářejí iluzi znalostí a vedou k horším investičním výsledkům
      9. Proč mohou být akcie Nvidia, Broadcom a dalších lídrů rizikové
      10. Očekávání od umělé inteligence slábnou, investoři zůstávají opatrní
      Advertisement

      Breaking.

      12:31

      Inovace triumfovaly: Nobelova cena putuje k ekonomickým průkopníkům

      12:26

      Trumpův smířlivý tón zvedá akciové trhy v USA

      12:22

      JPMorgan investuje biliony do posílení americké ekonomické obranyschopnosti

      12:17

      Porsche: Stabilní výhled zvyšuje důvěru investorů

      12:12

      Macron: Odmítnutí rezignace uprostřed největší politické krize

      12:01

      Obchodní válka USA-Čína hýbe trhy: Investoři utíkají k bezpečí

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Goldman Sachs věří v další růst akcií společnosti Aura Minerals

      13 října, 2025

      Investiční banka Goldman Sachs zahájila pokrytí akcií společnosti Aura Minerals s doporučením „koupit“ a stanovila cílovou cenu 46,60 USD za...

      Zdroj: Getty Images

      Které akcie mohou v nové výsledkové sezóně překvapit růstem?

      13 října, 2025
      Zdroj: Canva

      CyberSolutions míří na burzu. Proč tohle IPO může být zlatý důl?

      13 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Řekla Advanced Micro Devices právě šachmat společnosti Nvidia?

      12 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Oracle: Nový kandidát na bilionový klub technologických gigantů

      12 října, 2025

      IPO Radar.

      ALEC Holdings PJSC

      Datum IPO: 15 října, 2025
      Potenciální ocenění: 7 miliard AED (asi 1,91 miliardy USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Oracle: Nový kandidát na bilionový klub technologických gigantů

      12 října, 2025

      Cena stříbra směřuje k historickému průlomu po 45 letech čekání

      11 října, 2025

      S&P 500 uzavírá níže, investoři vstřebávají prohlášení Fedu

      9 října, 2025

      AstraZeneca uzavírá strategickou dohodu s Trumpem o cenách léků

      11 října, 2025

      Velké banky se ocitají pod tlakem: Trump mění pravidla hry ve Washingtonu

      9 října, 2025

      Embraer předpovídá přicházející výzvu pro duopol Boeing a Airbus

      12 října, 2025

      Goldman Sachs věří v další růst akcií společnosti Aura Minerals

      13 října, 2025

      Donald Trump roznítil obavy z obchodní války mezi USA a Čínou

      10 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: BS
      IPO

      Klarna, Gemini Trust a Netskope přepsaly pravidla na burze

      7 října, 2025

      Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.