Spotify (NYSE:SPOT) je růstová akcie a ty s sebou bohužel často přinášejí volatilitu. Investoři musí při jejím zařazení do portfolia počítat s cenovými výkyvy. Vezměme v úvahu, že akcie SPOT mají od svého přímého uvedení na newyorskou burzu v roce 2018 celkový výnos pouhých 0,25 %. Domníváme se však, že má potenciál k výrazným ziskům v příštích několika letech.
Zdroj: Unsplash
Společnost bez dividend se v současnosti obchoduje poblíž 147 dolarů za akcii a její tržní kapitalizace se pohybuje kolem 28 miliard dolarů. To je méně než polovina z 69 miliard dolarů z února 2021. Beta je na úrovni 1,63, což signalizuje významnou volatilitu pro investory do akcií SPOT, jak již bylo zmíněno. Ulice očekává meziroční nárůst tržeb (YoY) kolem 20 % pro letošní rok a 17 % pro příští rok.
Rozdělení činnosti společnosti SPOT
Gigant v oblasti streamování audia si vybudoval své postavení díky distribuci audia, konkrétně hudby a podcastů. V současné době má Spotify k dispozici 82 milionů skladeb a 3,6 milionu podcastů. Přírůstek podcastu Joe Rogan Experience byl pro podcastovou stránku podnikání monumentální. Akcie SPOT po oznámení Rogana prudce vzrostly o téměř 4 miliardy dolarů.
Spotify na své platformě umisťuje hudbu a šíří zvuk mezi své uživatele. Hudba pochází od předních hudebních producentů, včetně společností Sony (NYSE:SONY), Universal a Warner (NASDAQ:WMG). Společnost se sídlem ve Stockholmu je schopna vydělávat dvěma hlavními způsoby: prostřednictvím prémiových předplatných a reklamy.
Zdroj: Unsplash
Většina příjmů společnosti SPOT pochází z poplatků za prémiové předplatné (85 %) a zbytek tvoří příjmy z reklamy (15 %). V předchozích čtvrtletích tyto poměry činily 90 % a 10 %. Zpravidla platí, že delší doba vysílání vede k většímu zapojení a větší zapojení vede k většímu počtu prémiových předplatitelů a příjmů z reklamy. Příjmy společnosti Spotify z reklamy pocházejí z audio, video nebo podcastových reklam. Mezi konkurenty v oblasti audia a podcastů patří společnosti Apple (NASDAQ:AAPL), YouTube společnosti Alphabet (NASDAQ:GOOG, NASDAQ:GOOGL) a SoundCloud.
V posledním čtvrtletí společnost Spotify zvýšila počet placených prémiových předplatitelů meziročně o 16 % na 180 milionů – to je o 8 milionů více než v předchozím čtvrtletí. Počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) se meziročně zvýšil o 18 %, z 345 milionů na 406 milionů uživatelů. Průměrný příjem na uživatele (ARPU) meziročně vzrostl o 3 %.
Společnost Spotify má třetinový podíl na trhu streamování audia a je jedním z lídrů v rostoucím odvětví podcastingu. Prognóza MAU, míry růstu a hybnosti je klíčovým ukazatelem budoucí výkonnosti akcií SPOT.
Akcie SPOT se obchodují na úrovni zhruba 3x hodnota podniku/tržby, což je pro růstovou akcii rozumný poměr. Společnost Spotify drží 3,1 miliardy dolarů v hotovostním ekvivalentu a 1,3 miliardy dolarů v dlouhodobém dluhu. Tento typ hotovostní bilance neumožní společnosti konkurovat gigantickým reklamním konkurentům a nedává prostor pro akvizice nebo agresivní expanzi. Společnost Spotify má rostoucí volný peněžní tok (FCF) – v současné době činí 117 milionů dolarů a toto číslo se od 2. čtvrtletí 2021 každé čtvrtletí zvyšuje. A hrubá marže je více než 26 %. Společnost se však potýká se záporným čistým ziskem. Poslední výdělky ukazují -44,4 milionu dolarů čistého zisku.
Spotify je růstová akcie a ty s sebou bohužel často přinášejí volatilitu. Investoři musí při jejím zařazení do portfolia počítat s cenovými výkyvy. Vezměme v úvahu, že akcie SPOT mají od svého přímého uvedení na newyorskou burzu v roce 2018 celkový výnos pouhých 0,25 %. Domníváme se však, že má potenciál k výrazným ziskům v příštích několika letech.Zdroj: UnsplashSpolečnost bez dividend se v současnosti obchoduje poblíž 147 dolarů za akcii a její tržní kapitalizace se pohybuje kolem 28 miliard dolarů. To je méně než polovina z 69 miliard dolarů z února 2021. Beta je na úrovni 1,63, což signalizuje významnou volatilitu pro investory do akcií SPOT, jak již bylo zmíněno. Ulice očekává meziroční nárůst tržeb kolem 20 % pro letošní rok a 17 % pro příští rok.Rozdělení činnosti společnosti SPOTGigant v oblasti streamování audia si vybudoval své postavení díky distribuci audia, konkrétně hudby a podcastů. V současné době má Spotify k dispozici 82 milionů skladeb a 3,6 milionu podcastů. Přírůstek podcastu Joe Rogan Experience byl pro podcastovou stránku podnikání monumentální. Akcie SPOT po oznámení Rogana prudce vzrostly o téměř 4 miliardy dolarů.Spotify na své platformě umisťuje hudbu a šíří zvuk mezi své uživatele. Hudba pochází od předních hudebních producentů, včetně společností Sony , Universal a Warner . Společnost se sídlem ve Stockholmu je schopna vydělávat dvěma hlavními způsoby: prostřednictvím prémiových předplatných a reklamy.Zdroj: UnsplashVětšina příjmů společnosti SPOT pochází z poplatků za prémiové předplatné a zbytek tvoří příjmy z reklamy . V předchozích čtvrtletích tyto poměry činily 90 % a 10 %. Zpravidla platí, že delší doba vysílání vede k většímu zapojení a větší zapojení vede k většímu počtu prémiových předplatitelů a příjmů z reklamy. Příjmy společnosti Spotify z reklamy pocházejí z audio, video nebo podcastových reklam. Mezi konkurenty v oblasti audia a podcastů patří společnosti Apple , YouTube společnosti Alphabet a SoundCloud.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashV posledním čtvrtletí společnost Spotify zvýšila počet placených prémiových předplatitelů meziročně o 16 % na 180 milionů – to je o 8 milionů více než v předchozím čtvrtletí. Počet měsíčně aktivních uživatelů se meziročně zvýšil o 18 %, z 345 milionů na 406 milionů uživatelů. Průměrný příjem na uživatele meziročně vzrostl o 3 %.Společnost Spotify má třetinový podíl na trhu streamování audia a je jedním z lídrů v rostoucím odvětví podcastingu. Prognóza MAU, míry růstu a hybnosti je klíčovým ukazatelem budoucí výkonnosti akcií SPOT.Akcie SPOT se obchodují na úrovni zhruba 3x hodnota podniku/tržby, což je pro růstovou akcii rozumný poměr. Společnost Spotify drží 3,1 miliardy dolarů v hotovostním ekvivalentu a 1,3 miliardy dolarů v dlouhodobém dluhu. Tento typ hotovostní bilance neumožní společnosti konkurovat gigantickým reklamním konkurentům a nedává prostor pro akvizice nebo agresivní expanzi. Společnost Spotify má rostoucí volný peněžní tok – v současné době činí 117 milionů dolarů a toto číslo se od 2. čtvrtletí 2021 každé čtvrtletí zvyšuje. A hrubá marže je více než 26 %. Společnost se však potýká se záporným čistým ziskem. Poslední výdělky ukazují -44,4 milionu dolarů čistého zisku.
Investoři, kteří v aktuálním prostředí hledají kombinaci stabilních příjmů, dlouhodobého růstu a relativně nižší volatility, stále častěji obracejí pozornost k...