Investoři se nemusí vždy ohánět, aby porazili trh. Každý investor by sice rád věřil, že dokáže své peníze ztrojnásobit, ale to se málokdy podaří přes noc. Ale dosáhnout 200% výnosu za 10 let není nerozumný cíl. Jedná se o výsledky, které překonávají trh a které dosahují 11,6% ročního výnosu.
Překonání historického výnosu akciového trhu je způsob, jak se dostat do důchodu i po něm s dostatečnou finanční rezervou. A investoři mohou omezit riziko tím, že vsadí na jména, která znají a která prokázala, že tyto výnosy jsou dosažitelné. Těmto třem akciím se to podařilo a zdá se, že firmy, které za nimi stojí, mají předpoklady k tomu, aby tyto výsledky překonávaly trh i nadále.
Skvělé výsledky
Home Depot ( HD -3,34 % ), Costco Wholesale ( COST -1,04 % ) a Target ( TGT -1,35 % ) profitovaly z nárůstu obchodu během pandemie. Všechny však byly velmi úspěšnými podniky – a investicemi – již před tímto větrem v zádech. Protože se jedná o dobře známé (někdo by řekl nudné) maloobchodní prodejce, tyto společnosti pravděpodobně nevyniknou u investorů, kteří chtějí zvýšit výnosy. Ale investiční výsledky za posledních deset let nebyly nijak výjimečné. A to i ve srovnání s obecným akciovým trhem reprezentovaným indexem S&P 500.
Zdroj: Unsplash
Rozvíjející se podniky
Všechny tyto společnosti v průběhu let rozvíjely své podnikání tak, že maximalizovaly svůj potenciál. Společnost Home Depot zahájila v roce 2017 novou strategii, kterou nazvala One Home Depot. Cílem tohoto několikaletého programu v hodnotě 11 miliard dolarů bylo vybudovat své digitální kanály, protože zákazníci stále více přijímali nakupování online. Samostatně koupila společnost HD Supply, aby rozšířila svou nabídku a zvýšila atraktivitu pro profesionální stavební firmy. Tato akvizice v hodnotě 8 miliard dolarů na konci roku 2020 znovu spojila obě firmy poté, co ji Home Depot předtím v roce 2007 prodal za 8,5 miliardy dolarů.
Společnosti Costco a Target také rozvíjely své online obchody, a to již před pandemií. V roce 2019 vzrostly tržby společnosti Costco v oblasti elektronického obchodování o více než 23 %. Během pandemie se změnily spotřebitelské návyky a tento růst se prudce zvýšil v roce 2020, kdy jeho online tržby vyskočily o dalších 50 %. Dokonce i proti těmto silným srovnáním tento elektronický obchod nadále roste dvouciferným tempem.
Zdroj: Unsplash
Společnost Target tyto trendy také viděla a vydala se podobnou cestou. V roce 2017 koupil Shipt, platformu pro doručovací služby ve stejný den. Online prodej s využitím těchto služeb se v roce 2019 pro maloobchodníka téměř zdvojnásobil. Během pandemie také zaznamenal silný vítr v zádech od spotřebitelů využívajících digitální kanály. Srovnatelné digitální tržby v roce 2020 vyletěly o 145 % nad výsledky roku 2019. Stejně jako Costco, i Target pokračuje v růstu a jeho srovnatelné digitální tržby ve třetím čtvrtletí 2021 vzrostly o dalších 29 % oproti zvýšeným hodnotám z předchozích let.
Sdílení bohatství
Všechny tři společnosti také vyplácejí akcionářům dividendy. Společnost Target každoročně zvyšuje výplatu již 50 let po sobě, což ji řadí do elitní skupiny Dividend Kings. Costco se rozhodlo nabízet poměrně nízkou základní dividendu a zároveň vyplácet akcionářům zvláštní dividendy v letech, kdy se společnosti daří. Naposledy to byla zvláštní dividenda ve výši 10 USD na akcii v listopadu 2020, což byla čtvrtá zvláštní dividenda vyplacená za posledních devět let. Její základní dividenda byla zvýšena také v roce 2021 a při nedávné ceně akcií vynáší něco málo přes 0,5 % ročně.
Zdroj: Unsplash
Společnost Home Depot také postupně zvyšuje své výplaty, které v současné době vynášejí přibližně 2 %. Tyto dividendy pomohly přispět k celkovým výnosům těchto akcií a budou tak činit i nadále. Pro ty, kteří by mohli chtít rozdělit 3 000 USD do tří investic, které by se mohly v příštích deseti letech rozumně ztrojnásobit, se hodí tato tři známá jména.
Investoři se nemusí vždy ohánět, aby porazili trh. Každý investor by sice rád věřil, že dokáže své peníze ztrojnásobit, ale to se málokdy podaří přes noc. Ale dosáhnout 200% výnosu za 10 let není nerozumný cíl. Jedná se o výsledky, které překonávají trh a které dosahují 11,6% ročního výnosu.Překonání historického výnosu akciového trhu je způsob, jak se dostat do důchodu i po něm s dostatečnou finanční rezervou. A investoři mohou omezit riziko tím, že vsadí na jména, která znají a která prokázala, že tyto výnosy jsou dosažitelné. Těmto třem akciím se to podařilo a zdá se, že firmy, které za nimi stojí, mají předpoklady k tomu, aby tyto výsledky překonávaly trh i nadále.Skvělé výsledkyHome Depot , Costco Wholesale a Target profitovaly z nárůstu obchodu během pandemie. Všechny však byly velmi úspěšnými podniky – a investicemi – již před tímto větrem v zádech. Protože se jedná o dobře známé maloobchodní prodejce, tyto společnosti pravděpodobně nevyniknou u investorů, kteří chtějí zvýšit výnosy. Ale investiční výsledky za posledních deset let nebyly nijak výjimečné. A to i ve srovnání s obecným akciovým trhem reprezentovaným indexem S&P 500.Zdroj: UnsplashRozvíjející se podnikyVšechny tyto společnosti v průběhu let rozvíjely své podnikání tak, že maximalizovaly svůj potenciál. Společnost Home Depot zahájila v roce 2017 novou strategii, kterou nazvala One Home Depot. Cílem tohoto několikaletého programu v hodnotě 11 miliard dolarů bylo vybudovat své digitální kanály, protože zákazníci stále více přijímali nakupování online. Samostatně koupila společnost HD Supply, aby rozšířila svou nabídku a zvýšila atraktivitu pro profesionální stavební firmy. Tato akvizice v hodnotě 8 miliard dolarů na konci roku 2020 znovu spojila obě firmy poté, co ji Home Depot předtím v roce 2007 prodal za 8,5 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?Společnosti Costco a Target také rozvíjely své online obchody, a to již před pandemií. V roce 2019 vzrostly tržby společnosti Costco v oblasti elektronického obchodování o více než 23 %. Během pandemie se změnily spotřebitelské návyky a tento růst se prudce zvýšil v roce 2020, kdy jeho online tržby vyskočily o dalších 50 %. Dokonce i proti těmto silným srovnáním tento elektronický obchod nadále roste dvouciferným tempem.Zdroj: UnsplashSpolečnost Target tyto trendy také viděla a vydala se podobnou cestou. V roce 2017 koupil Shipt, platformu pro doručovací služby ve stejný den. Online prodej s využitím těchto služeb se v roce 2019 pro maloobchodníka téměř zdvojnásobil. Během pandemie také zaznamenal silný vítr v zádech od spotřebitelů využívajících digitální kanály. Srovnatelné digitální tržby v roce 2020 vyletěly o 145 % nad výsledky roku 2019. Stejně jako Costco, i Target pokračuje v růstu a jeho srovnatelné digitální tržby ve třetím čtvrtletí 2021 vzrostly o dalších 29 % oproti zvýšeným hodnotám z předchozích let.Sdílení bohatstvíVšechny tři společnosti také vyplácejí akcionářům dividendy. Společnost Target každoročně zvyšuje výplatu již 50 let po sobě, což ji řadí do elitní skupiny Dividend Kings. Costco se rozhodlo nabízet poměrně nízkou základní dividendu a zároveň vyplácet akcionářům zvláštní dividendy v letech, kdy se společnosti daří. Naposledy to byla zvláštní dividenda ve výši 10 USD na akcii v listopadu 2020, což byla čtvrtá zvláštní dividenda vyplacená za posledních devět let. Její základní dividenda byla zvýšena také v roce 2021 a při nedávné ceně akcií vynáší něco málo přes 0,5 % ročně.Zdroj: UnsplashSpolečnost Home Depot také postupně zvyšuje své výplaty, které v současné době vynášejí přibližně 2 %. Tyto dividendy pomohly přispět k celkovým výnosům těchto akcií a budou tak činit i nadále. Pro ty, kteří by mohli chtít rozdělit 3 000 USD do tří investic, které by se mohly v příštích deseti letech rozumně ztrojnásobit, se hodí tato tři známá jména.