Ve čtvrtečním rozhovoru v pořadu „Squawk Box“ vysvětlila analytička Tasha Keeneyová aktualizovanou cílovou cenu společnosti Ark, která byla zveřejněna před středeční zprávou o výsledcích společnosti Tesla, jež byla lepší, než se očekávalo.
Tesla je největším podílem ve vlajkovém burzovně obchodovaném fondu Ark Innovation (ARKK). Její váha je od čtvrtka téměř 10 % a tržní hodnota pozice v ETF činí více než 1 miliardu USD.
Zdroj: Getty Images
ETF Ark Innovation se od začátku loňského roku potýká s velkými problémy, což vyvolalo hlasitější kritiku Woodové a investičního stylu firmy. Nicméně odvážné, dlouhodobé cenové cíle společnosti Ark pro Teslu stojí za zmínku, protože jich bylo dosaženo již dříve, i když byly v té době považovány za divoce býčí. Společnost Tesla je na Wall Street již dlouho „bojovou“ akcií.
V roce 2018 Woodová pro CNBC uvedla, že věří, že Tesla jednoho dne dosáhne 4 000 dolarů za akcii, což bylo při započtení rozdělení akcií Tesly v poměru 5:1 v srpnu 2020 zastíněno. Společnost Tesla uzavřela středeční seanci na hodnotě 977,20 USD za akcii. Dosavadní maximum akcií ve výši 1 243,49 USD bylo dosaženo v listopadu.
Nová výzva Jádrem aktualizované cílové ceny společnosti Ark je potenciální spuštění takzvaného robotického taxi. Síť samořízených vozidel pro přepravu osob byla součástí teze Arku o společnosti Tesla již dříve.
Keeneyová však naznačila, že plány Tesly na vybudování specializovaného vozidla zvyšují optimismus ohledně tohoto potenciálního podnikání, které bude podle Arka velmi ziskové. „Skutečnost, že plánují výrobu tohoto vozidla, znamená, že jsou této vizi plně oddáni,“ řekla.
„Můžete něco slíbit, pokud to dodáváte jen na softwarové bázi,“ dodala Keeneyová s narážkou na beta verzi balíčku FDS (Full Self Driving) společnosti Tesla. Navzdory názvu softwaru musí řidiči stále dávat pozor a držet ruce na volantu. Díky němu není vůz plně autonomní.
„Pokud se s tímto slibem opozdíte, lidé si prostě budou kupovat Full Self Driving. Stále vyděláváte peníze. Pokud se s něčím opozdíte a věnujete tomu hardware, stojí to peníze,“ řekla Keeneyová.
Zdroj: Tesla
Na středečním večerním hovoru k výsledkům hospodaření generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk uvedl, že Tesla „usiluje o sériovou výrobu v roce 2024“ vozidla, které je „vysoce optimalizované pro autonomii, což znamená, že by nemělo volant ani pedály“.
Musk je známý tím, že oznamuje nové produkty nebo nabídky Tesly, které se nakonec neuskuteční v jím předpovězeném termínu.
Například v roce 2019 řekl, že Tesla bude mít „příští rok“ na silnicích 1 milion robotických náprav, ale to se zatím nestalo. Během téže akce v roce 2019 Musk uvedl, že do dvou let bude Tesla vyrábět vozidla, která nemají pedály ani volant. Tesla tato vozidla nevyrábí, což na první pohled zní podobně jako to, o čem hovořil na středečním hovoru k výsledkům.
Robotaxi a elektromobily Keeneyová uvedla, že Ark se domnívá, že potenciální podnikání společnosti Tesla v oblasti robotaxi by mohlo v roce 2026 přispět více než 50 % očekávané hodnoty společnosti Tesla. Firma očekává, že Tesla bude mít v roce 2026 hodnotu zhruba 6,7 bilionu dolarů.
Zdroj: Getty Images
„Jedná se o mimořádně ziskový byznys. Úplně to mění to, co v současnosti dělají. Mění to model opakovaných příjmů namísto modelu jednorázového prodeje automobilů a myslíme si, že by to mohlo být velmi ziskové,“ řekla.
Co se týče tradičního automobilového průmyslu, Ark’s bull case předpokládá, že Tesla v roce 2026 prodá 17 milionů vozů. V loňském roce Tesla dodala 936 172 vozů, což je přibližně o 87 % více než 499 550 dodávek v roce 2020. Dodávky jsou nejbližším přiblížením prodejů, které společnost zveřejňuje.
Ve čtvrtečním rozhovoru v pořadu „Squawk Box“ vysvětlila analytička Tasha Keeneyová aktualizovanou cílovou cenu společnosti Ark, která byla zveřejněna před středeční zprávou o výsledcích společnosti Tesla, jež byla lepší, než se očekávalo.Tesla je největším podílem ve vlajkovém burzovně obchodovaném fondu Ark Innovation . Její váha je od čtvrtka téměř 10 % a tržní hodnota pozice v ETF činí více než 1 miliardu USD.Zdroj: Getty ImagesETF Ark Innovation se od začátku loňského roku potýká s velkými problémy, což vyvolalo hlasitější kritiku Woodové a investičního stylu firmy. Nicméně odvážné, dlouhodobé cenové cíle společnosti Ark pro Teslu stojí za zmínku, protože jich bylo dosaženo již dříve, i když byly v té době považovány za divoce býčí. Společnost Tesla je na Wall Street již dlouho „bojovou“ akcií.V roce 2018 Woodová pro CNBC uvedla, že věří, že Tesla jednoho dne dosáhne 4 000 dolarů za akcii, což bylo při započtení rozdělení akcií Tesly v poměru 5:1 v srpnu 2020 zastíněno.Společnost Tesla uzavřela středeční seanci na hodnotě 977,20 USD za akcii. Dosavadní maximum akcií ve výši 1 243,49 USD bylo dosaženo v listopadu.Nová výzvaJádrem aktualizované cílové ceny společnosti Ark je potenciální spuštění takzvaného robotického taxi. Síť samořízených vozidel pro přepravu osob byla součástí teze Arku o společnosti Tesla již dříve.Keeneyová však naznačila, že plány Tesly na vybudování specializovaného vozidla zvyšují optimismus ohledně tohoto potenciálního podnikání, které bude podle Arka velmi ziskové. „Skutečnost, že plánují výrobu tohoto vozidla, znamená, že jsou této vizi plně oddáni,“ řekla.Chcete využít této příležitosti?„Můžete něco slíbit, pokud to dodáváte jen na softwarové bázi,“ dodala Keeneyová s narážkou na beta verzi balíčku FDS společnosti Tesla. Navzdory názvu softwaru musí řidiči stále dávat pozor a držet ruce na volantu. Díky němu není vůz plně autonomní.„Pokud se s tímto slibem opozdíte, lidé si prostě budou kupovat Full Self Driving. Stále vyděláváte peníze. Pokud se s něčím opozdíte a věnujete tomu hardware, stojí to peníze,“ řekla Keeneyová.Zdroj: TeslaNa středečním večerním hovoru k výsledkům hospodaření generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk uvedl, že Tesla „usiluje o sériovou výrobu v roce 2024“ vozidla, které je „vysoce optimalizované pro autonomii, což znamená, že by nemělo volant ani pedály“.Musk je známý tím, že oznamuje nové produkty nebo nabídky Tesly, které se nakonec neuskuteční v jím předpovězeném termínu.Například v roce 2019 řekl, že Tesla bude mít „příští rok“ na silnicích 1 milion robotických náprav, ale to se zatím nestalo.Během téže akce v roce 2019 Musk uvedl, že do dvou let bude Tesla vyrábět vozidla, která nemají pedály ani volant. Tesla tato vozidla nevyrábí, což na první pohled zní podobně jako to, o čem hovořil na středečním hovoru k výsledkům.Robotaxi a elektromobilyKeeneyová uvedla, že Ark se domnívá, že potenciální podnikání společnosti Tesla v oblasti robotaxi by mohlo v roce 2026 přispět více než 50 % očekávané hodnoty společnosti Tesla. Firma očekává, že Tesla bude mít v roce 2026 hodnotu zhruba 6,7 bilionu dolarů.Zdroj: Getty Images„Jedná se o mimořádně ziskový byznys. Úplně to mění to, co v současnosti dělají. Mění to model opakovaných příjmů namísto modelu jednorázového prodeje automobilů a myslíme si, že by to mohlo být velmi ziskové,“ řekla.Co se týče tradičního automobilového průmyslu, Ark’s bull case předpokládá, že Tesla v roce 2026 prodá 17 milionů vozů. V loňském roce Tesla dodala 936 172 vozů, což je přibližně o 87 % více než 499 550 dodávek v roce 2020. Dodávky jsou nejbližším přiblížením prodejů, které společnost zveřejňuje.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...