Inflace dost možná vysála život z akcií společnosti Pinterest
Srdcem Pinterestu (NYSE:PINS) je ukazatel spotřebitelských nálad v reálném čase, kdy uživatelé sdílejí s ostatními vizuálně atraktivní předměty nebo zážitky, které chtějí vlastnit nebo si je užít.
Pokud tedy akcie PINS dostávají na frak, co to vypovídá o základní spotřebitelské ekonomice? Pokud jste řekli, že nic dobrého, jste pravděpodobně na správné stopě.
V současné době tržní analytici diskutují o tom, zda je na obzoru recese, či nikoli. V táboře medvědů je tento argument jednodušší. S rostoucí inflací, která křečovitě snižuje spotřebitelskou náladu, vstřebal koncept maloobchodní pomsty – neboli lidé otevírají své peněženky, aby dohonili ztrátu způsobenou pandemií koronaviru – velkou ránu.
Zdroj: Pinterest
Ale býkům munice zrovna nedochází. Znovu a znovu jsme byli svědky toho, jak se zhroucení trhu nakonec proměnilo v životní nákupní příležitosti. Jistě, ti, kteří stáli stranou během počáteční vlny pandemie v roce 2020, přišli o vážné zisky. Po odečtení by akcie PINS mohly být na současných úrovních diskontované.
Který argument je tedy nejpádnější? I když oceňuji argument historického odrazu, ve skutečnosti se kontext dramaticky změnil. Před Velkou recesí nebylo neobvyklé, že obyvatelé velkých metropolí platili na výdaje na bydlení zhruba čtvrtinu svých příjmů. Nyní se tento poměr pravděpodobně zrychlil na 40 % nebo více.
Když lidé vynakládají 40 % svých příjmů na nájemné nebo splátky hypotéky, je to pravděpodobně neudržitelná situace. Ale to není všechno. Kromě tohoto nehorázného skoku ve výdajích na bydlení musí nyní lidé platit neslýchaně vysoké částky v každé další kritické kategorii produktů, jako jsou energie a potraviny. V kombinaci s tímto novým normálem zůstává k dispozici jen velmi málo prostředků na diskrétní nákupy.
Zdroj: Pinterest
Proto to, že akcie společnosti PINS tolik trpí, naznačuje, že lidé nemají zájem ani fantazírovat o nákupech nebo zážitcích, po kterých by normálně toužili, kdyby svět nešel do záhuby. Kvůli naší drsné realitě by však investoři měli být v blízkém až střednědobém horizontu ohledně Pinterestu mimořádně opatrní.
Pokud tedy akcie PINS dostávají na frak, co to vypovídá o základní spotřebitelské ekonomice? Pokud jste řekli, že nic dobrého, jste pravděpodobně na správné stopě.V současné době tržní analytici diskutují o tom, zda je na obzoru recese, či nikoli. V táboře medvědů je tento argument jednodušší. S rostoucí inflací, která křečovitě snižuje spotřebitelskou náladu, vstřebal koncept maloobchodní pomsty – neboli lidé otevírají své peněženky, aby dohonili ztrátu způsobenou pandemií koronaviru – velkou ránu.Zdroj: PinterestAle býkům munice zrovna nedochází. Znovu a znovu jsme byli svědky toho, jak se zhroucení trhu nakonec proměnilo v životní nákupní příležitosti. Jistě, ti, kteří stáli stranou během počáteční vlny pandemie v roce 2020, přišli o vážné zisky. Po odečtení by akcie PINS mohly být na současných úrovních diskontované.Který argument je tedy nejpádnější? I když oceňuji argument historického odrazu, ve skutečnosti se kontext dramaticky změnil. Před Velkou recesí nebylo neobvyklé, že obyvatelé velkých metropolí platili na výdaje na bydlení zhruba čtvrtinu svých příjmů. Nyní se tento poměr pravděpodobně zrychlil na 40 % nebo více.Když lidé vynakládají 40 % svých příjmů na nájemné nebo splátky hypotéky, je to pravděpodobně neudržitelná situace. Ale to není všechno. Kromě tohoto nehorázného skoku ve výdajích na bydlení musí nyní lidé platit neslýchaně vysoké částky v každé další kritické kategorii produktů, jako jsou energie a potraviny. V kombinaci s tímto novým normálem zůstává k dispozici jen velmi málo prostředků na diskrétní nákupy.Zdroj: PinterestProto to, že akcie společnosti PINS tolik trpí, naznačuje, že lidé nemají zájem ani fantazírovat o nákupech nebo zážitcích, po kterých by normálně toužili, kdyby svět nešel do záhuby. Kvůli naší drsné realitě by však investoři měli být v blízkém až střednědobém horizontu ohledně Pinterestu mimořádně opatrní.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...