Diane Bryantová je předsedkyní představenstva a generální ředitelkou společnosti NovaSignal, začínajícího výrobce zdravotnických přístrojů se sídlem v Los Angeles. Většinu kariéry však strávila prací pro nejlepší společnosti na světě – včetně 32 let ve společnosti Intel a jednoho roku jako provozní ředitelka Google Cloud – často jako jedna z mála žen v místnosti.
„Desítky let jsme – jako ženy – diskutovaly o tom, jak získat pozici u stolu, ale nyní žádný stůl neexistuje,“ říká šedesátiletá Bryantová v rozhovoru pro CNBC Make It. „Covid-19 v některých ohledech vyrovnal podmínky, protože přechod na online komunikační kanály snižuje bariéry pro začlenění.“
Doporučuje ženám, aby využily tohoto neobvyklého období ve své kariéře k tomu, aby „využily právě tyto kanály a spojily se s vedoucími pracovníky, kteří vás mohou podpořit a pomoci oživit vaši kariéru“, protože všichni jsou online. Požádejte o virtuální rozhovor u kávy nebo patnáctiminutový telefonát s manažerem svého nadřízeného nebo s někým na stejné úrovni, říká Bryantová, abyste se dozvěděly více o své kariérní cestě a o tom, jak se můžete lépe umístit, abyste uspěly.
„Díky tomu, že jsme všichni na Zoomu, jsou schůzky vysoce efektivní,“ dodává. „Odpadá čas strávený cestováním, a dokonce i čas strávený běháním mezi budovami a konferenčními místnostmi.“

Pro maximalizaci konverzace Bryantová doporučuje dodržovat tyto čtyři kroky, které shrnuje do zkratky, kterou označuje jako „PERP“:
- Příprava
Bryantová vysvětluje: „V rámci přípravy je třeba se zaměřit na to, abyste se mohli připravit na přípravu: „Přistupujte k tomu jako k pohovoru – přemýšlejte o aktuálních problémech, kterým vedoucí pracovník čelí, a o tom, jak mu vaše dovednosti mohou pomoci. Na schůzce se setkáváte proto, abyste si vytvořili prostor pro odhalení své současné práce a dozvěděli se, jak můžete zvýšit svůj přínos a vliv na společnost.“
- Efektivita
Bryantová vysvětluje: „Je třeba, abyste si uvědomili, že se jedná o efektivní práci: „Pošlete žádost o schůzku prostřednictvím služby Zoom a udržujte dobu trvání žádosti o schůzku krátkou – 15 minut. Je nemožné někomu odepřít 15 minut, a pokud se diskuse dobře rozběhne, pravděpodobně se nakonec jedná o 30minutovou schůzku.“

- Rady
Bryantová vysvětluje: „Je třeba, abyste se na schůzce setkali s lidmi, kteří mají zájem o schůzku: „Každý vedoucí pracovník chce mít pocit, že si jeho názoru někdo váží. Jste tam proto, abyste se učili a těžili ze zkušeností a rozhledu vedoucího, takže naslouchejte! A nezapomeňte se radami řídit – nikdo nechce, aby jeho čas byl promarněný.“
- Pozitivita
Bryantová vysvětluje: „Je třeba, abyste si uvědomili, že se jedná o pozitivní přístup, který se projevuje ve všech oblastech: „Schůzka je o příležitostech. Zůstaňte pozitivní! Na schůzku nechodíte proto, abyste si stěžovali na svůj současný plat nebo pozici, ani abyste si stěžovali na povýšení, které jste si podle svého názoru zasloužili – a měli byste předpokládat, že vše, co řeknete, bude předáno vašemu nadřízenému.“
Bryantová dodává, že někteří vedoucí pracovníci mohou při osobním setkání působit odtažitě nebo zastrašujícím dojmem, ale ženy se musí tohoto strachu zbavit: „Můžete být odvážné.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky