Just Eat Takeaway zvažuje prodej GrubHubu, snižuje výhled růstu na rok 2022
Největší evropská společnost na rozvoz jídla Just Eat Takeaway.com snížila očekávání růstu v roce 2022, když ve středu oznámila pokles objednávek v prvním čtvrtletí o 1 %, a uvedla, že zkoumá možnost prodeje společnosti GrubHub (NYSE:GRUB).
S odkazem na americkou společnost, kterou loni koupila za 7,3 miliardy USD, Takeaway v prohlášení uvedla, že „aktivně zkoumá možnost vstupu strategického partnera do a/nebo částečného či úplného prodeje Grubhubu“.
V aktualizaci obchodování dodala, že nyní očekává „středně velký jednociferný růst“ hrubé hodnoty transakcí (GTV) v letošním roce namísto „středních desítek“, které předpovídala minulý měsíc.
GTV udává celkovou hodnotu objednaného a doručeného jídla.
Zdroj: Shutterstock
V prvním čtvrtletí společnost vyřídila 264,1 milionu objednávek, zatímco analytici JPMorgan (NYSE:JPM) odhadovali 286 milionů.
„Naše priorita pro rok 2022 spočívá v … posílení našeho podnikání,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Jitse Groen. „Očekáváme, že ziskovost se bude v průběhu roku postupně zlepšovat a v roce 2023 se vrátíme do kladných hodnot upraveného zisku EBITDA.“
Společnost Takeaway, která za rok 2021 vykázala miliardovou ztrátu, byla zasažena přehodnocením jak ztrátových technologických společností, tak společností, které jsou považovány za beneficienty pandemie COVID-19.
Její akcie, které ztratily dvě třetiny své hodnoty od vrcholu v říjnu 2020 nad 100 eury, v úterý uzavřely na 26,10 eura, což je mírně nad jejich cenou při IPO v roce 2016, která činila 23 eur.
Od červnového uzavření koupě GrubHubu se sentiment v segmentu online stravování zhoršil kvůli ostré konkurenci.
Zdroj: Shutterstock
Hodnota spojené společnosti je při současných cenách pouhých 5,8 miliardy eur (6,3 miliardy USD).
Akcionáři včetně Cat Rock, která vlastní 6,88 % akcií, vyzvali Groen, aby se Grubhubu zbavil.
Společnost uvedla, že na provozní úrovni se bude snažit zaměřit na zvýšení příjmů na jednu objednávku a snížení nákladů.
Mírně zvýšila svůj odhad celoročního upraveného zisku před započtením úroků, daní a odpisů na rozpětí záporných 0,5-0,7 % hrubého domácího produktu (GTV) z původních 0,6-0,8 %.
S odkazem na americkou společnost, kterou loni koupila za 7,3 miliardy USD, Takeaway v prohlášení uvedla, že „aktivně zkoumá možnost vstupu strategického partnera do a/nebo částečného či úplného prodeje Grubhubu“.V aktualizaci obchodování dodala, že nyní očekává „středně velký jednociferný růst“ hrubé hodnoty transakcí v letošním roce namísto „středních desítek“, které předpovídala minulý měsíc.GTV udává celkovou hodnotu objednaného a doručeného jídla.Zdroj: ShutterstockV prvním čtvrtletí společnost vyřídila 264,1 milionu objednávek, zatímco analytici JPMorgan odhadovali 286 milionů.„Naše priorita pro rok 2022 spočívá v … posílení našeho podnikání,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Jitse Groen. „Očekáváme, že ziskovost se bude v průběhu roku postupně zlepšovat a v roce 2023 se vrátíme do kladných hodnot upraveného zisku EBITDA.“Společnost Takeaway, která za rok 2021 vykázala miliardovou ztrátu, byla zasažena přehodnocením jak ztrátových technologických společností, tak společností, které jsou považovány za beneficienty pandemie COVID-19.Chcete využít této příležitosti?Její akcie, které ztratily dvě třetiny své hodnoty od vrcholu v říjnu 2020 nad 100 eury, v úterý uzavřely na 26,10 eura, což je mírně nad jejich cenou při IPO v roce 2016, která činila 23 eur.Od červnového uzavření koupě GrubHubu se sentiment v segmentu online stravování zhoršil kvůli ostré konkurenci.Zdroj: ShutterstockHodnota spojené společnosti je při současných cenách pouhých 5,8 miliardy eur .Akcionáři včetně Cat Rock, která vlastní 6,88 % akcií, vyzvali Groen, aby se Grubhubu zbavil.Společnost uvedla, že na provozní úrovni se bude snažit zaměřit na zvýšení příjmů na jednu objednávku a snížení nákladů.Mírně zvýšila svůj odhad celoročního upraveného zisku před započtením úroků, daní a odpisů na rozpětí záporných 0,5-0,7 % hrubého domácího produktu z původních 0,6-0,8 %.