Akcie vzrostly o více než 6 %.
Zde se dozvíte, jak si Pinterest vedl oproti konsensuálním odhadům společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 10 centů upravený oproti 4 centům očekávaným.
Tržby: 575 milionů USD oproti 573 milionům USD
Pinterest uvedl, že očekává, že tržby za druhé čtvrtletí meziročně vzrostou přibližně o 11 %.

Pinterest uvedl, že počet jeho globálních měsíčních aktivních uživatelů se oproti stejnému období před rokem snížil o 9 % na 433 milionů. Investoři podle společností FactSet a StreetAccount očekávali 437,9 milionu celkových měsíčních aktivních uživatelů. Společnost pokles přičítá především pandemickému růstu v předchozím čtvrtletí a nižší návštěvnosti ve vyhledávání, která byla způsobena změnou algoritmu společnosti Google v listopadu 2021.
Globální průměrný příjem na uživatele dosáhl 1,33 USD, což je o 28 % více než loni. Wall Street očekávala ARPU ve výši 1,31 USD, jak vyplývá z náhledu společnosti FactSet a StreetAccount.
Před zveřejněním zprávy se akcie Pinterestu během středečního obchodování propadly o téměř 3 %. Investoři byli nervózní z makroekonomických podmínek, jako je válka na Ukrajině a problémy s dodavatelským řetězcem, které ovlivnily některé reklamní společnosti. Změny v ochraně osobních údajů u iPhonu od společnosti Apple a inflace také brzdily některé obchodníky.

Například konkurenční společnost Snap minulý týden uvedla, že by mohla i nadále čelit náročnému provoznímu prostředí, které vede zákazníky k pozastavování kampaní nebo snižování reklamních rozpočtů. YouTube společnosti Google v úterý rovněž oznámil neuspokojivé výsledky v oblasti reklamy. Příjmy společnosti z reklamy ve výši 6,87 miliardy dolarů zaostaly za očekáváním Wall Street ve výši 7,51 miliardy dolarů, uvádí server StreetAccount.
Pinterest ve svém dopise akcionářům uvedl, že trendy, které vedly k růstu jeho příjmů, „byly kompenzovány makrovětry, včetně problémů s dodavatelským řetězcem a dalších faktorů, které nadále ovlivňovaly jeden z našich největších segmentů, inzerenty v oblasti CPG, a také některé inzerenty na středním trhu“.
„V Evropě se k obtížnému makroprostředí přidala ruská invaze na Ukrajinu, která ovlivnila mnoho našich inzerentů v tomto regionu,“ dodala společnost.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























