Ne všechny růstové akcie jsou však stejné a existují rostoucí podniky, které současným ekonomickým prostředím úspěšně proplují.
Jedna z takových společností je jedinečná tím, že se nejedná o vysoce výkonnou technologickou akcii, takže i když společnost zůstává v růstovém módu, akcie samotná má také rysy hodnotové investice. Touto podřadnou společností je výrobce GPS zařízení Garmin (GRMN -0,46 %).
Hodnota uprostřed růstu
Během pandemie vzrostla popularita outdoorové rekreace, což společnosti pomohlo zvýšit tržby za rok 2021 o 19 %. Společnost však netěží pouze z nárůstu způsobeného pandemií. Za posledních pět let rostly tržby společnosti Garmin složenou roční mírou 10,5 %.
To zatím mnoho investorů nezaujalo a akcie se obchodují s poměrem forwardové ceny k zisku (P/E) 18,5. To je nejnižší úroveň od širokého výprodeje na trhu na začátku pandemie. A toto ocenění nebere v úvahu ani skutečnost, že společnost drží 1,8 miliardy dolarů v hotovosti a ekvivalentech, což představuje přibližně 9 % její tržní kapitalizace, což činí její ocenění ještě atraktivnějším.
Co je hnací silou růstu
Investoři samozřejmě nechtějí investovat ani do hodnotové pasti. Aby se investici dlouhodobě dařilo, musí společnost udržet svůj růst. To se však zdá být pravděpodobné vzhledem k tomu, co je hnací silou výsledků společnosti Garmin.
Společnost, kdysi známá svými GPS jednotkami pro automobily, změnila své podnikání tak, aby se do popředí dostaly segmenty fitness, outdoor, letectví a námořní doprava. Ve fiskálním roce 2009 tvořil automobilový segment 70 % celkových tržeb a ještě ve fiskálním roce 2015 tvořil 38 % obchodu. V loňském roce však fitness a outdoorové produkty tvořily dohromady 57 % tržeb, zatímco automobilový průmysl se zmenšil na 12 %.
Zaměření na technologie
Společnost Garmin generuje ze svého podnikání obrovské množství hotovosti. To vysvětluje její silnou hotovostní pozici, ale společnost ji také reinvestuje, aby zajistila, že její produkty zůstanou oblíbené u outdoorových nadšenců. Její výdaje na výzkum a vývoj (R&D) rostou dokonce rychleji než její příjmy.
Společnost Garmin nyní očekává, že ve fiskálním roce 2022 vzrostou prodeje o dalších 10 %. Ačkoli toto tempo ji neřadí do stejné kategorie jako mnoho technologických růstových akcií, její dobré výsledky a atraktivní cena nabízejí investorům příležitost vlastnit hodnotnou akcii, která je stále v růstovém módu.
Ne všechny růstové akcie jsou však stejné a existují rostoucí podniky, které současným ekonomickým prostředím úspěšně proplují.Jedna z takových společností je jedinečná tím, že se nejedná o vysoce výkonnou technologickou akcii, takže i když společnost zůstává v růstovém módu, akcie samotná má také rysy hodnotové investice. Touto podřadnou společností je výrobce GPS zařízení Garmin .Hodnota uprostřed růstuBěhem pandemie vzrostla popularita outdoorové rekreace, což společnosti pomohlo zvýšit tržby za rok 2021 o 19 %. Společnost však netěží pouze z nárůstu způsobeného pandemií. Za posledních pět let rostly tržby společnosti Garmin složenou roční mírou 10,5 %.To zatím mnoho investorů nezaujalo a akcie se obchodují s poměrem forwardové ceny k zisku 18,5. To je nejnižší úroveň od širokého výprodeje na trhu na začátku pandemie. A toto ocenění nebere v úvahu ani skutečnost, že společnost drží 1,8 miliardy dolarů v hotovosti a ekvivalentech, což představuje přibližně 9 % její tržní kapitalizace, což činí její ocenění ještě atraktivnějším.Co je hnací silou růstuInvestoři samozřejmě nechtějí investovat ani do hodnotové pasti. Aby se investici dlouhodobě dařilo, musí společnost udržet svůj růst. To se však zdá být pravděpodobné vzhledem k tomu, co je hnací silou výsledků společnosti Garmin.Společnost, kdysi známá svými GPS jednotkami pro automobily, změnila své podnikání tak, aby se do popředí dostaly segmenty fitness, outdoor, letectví a námořní doprava. Ve fiskálním roce 2009 tvořil automobilový segment 70 % celkových tržeb a ještě ve fiskálním roce 2015 tvořil 38 % obchodu. V loňském roce však fitness a outdoorové produkty tvořily dohromady 57 % tržeb, zatímco automobilový průmysl se zmenšil na 12 %.Zaměření na technologieSpolečnost Garmin generuje ze svého podnikání obrovské množství hotovosti. To vysvětluje její silnou hotovostní pozici, ale společnost ji také reinvestuje, aby zajistila, že její produkty zůstanou oblíbené u outdoorových nadšenců. Její výdaje na výzkum a vývoj rostou dokonce rychleji než její příjmy.Chcete využít této příležitosti?Společnost Garmin nyní očekává, že ve fiskálním roce 2022 vzrostou prodeje o dalších 10 %. Ačkoli toto tempo ji neřadí do stejné kategorie jako mnoho technologických růstových akcií, její dobré výsledky a atraktivní cena nabízejí investorům příležitost vlastnit hodnotnou akcii, která je stále v růstovém módu.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...