3 způsoby, jak zjistit, zda jste připraveni stát se manažerem
Většina lidí s kariérními ambicemi chce stoupat po firemním žebříčku, ale příliš často se tito lidé snaží prosadit tento krok dříve, než jsou připraveni.
Vedoucí pracovníci firem také často podléhají pokušení povyšovat špičkové pracovníky příliš brzy. Přesunem na vedoucí pozici dříve, než jste připraveni, však může firma skončit s nešťastným týmem a fluktuací. Když dostanete první šanci na vedoucí pozici, chcete ji zvládnout. Bohužel, vysoce výkonné vlastnosti se ne vždy projeví, když někdo přejde na manažerskou pozici.
Může za to tradice a klasická organizační hierarchie. Pokud jste ambiciózní a chcete více peněz, pravomocí a moci, stoupáte vzhůru, protože se to od vás očekává. Často však tyto stupně na žebříčku nefungují tak, jak kdo doufal.
Proč je management pro mnoho vynikajících zaměstnanců špatnou volbou? Někdy se stává, že když se stanou manažery, jejich předchozí úspěch se nepromítne do úspěchu týmu a oni jsou ve své nové roli nespokojení. Musí se vypořádat s firemní byrokracií, personálními otázkami, složitými diskusemi o rozpočtu a administrativními povinnostmi. Najednou nevyužívají své nejlepší vlastnosti a dovednosti. Je to pro ně frustrující a pro firmu to může být nákladné. Špatně pracující manažeři stojí americké společnosti ročně přibližně 360 miliard dolarů.
Pokud jste odhodlaný pracovník se skvělými výsledky, můžete zvážit, zda se ucházet o další volné místo manažera. Než tak učiníte, zvažte následující.
JAKÁ JE VAŠE MOTIVACE PRO PŘECHOD DO MANAGEMENTU?
Zdroj: Pixabay
Chcete přejít do managementu, abyste měli moc, nebo abyste dali moc jiným lidem? Více než 60 % manažerů z řad mileniálů v průzkumu uvedlo, že se stali vedoucími pracovníky pouze kvůli platu nebo firemnímu postupu. Nemotivovaly je takové věci, jako je koučování a dodávání energie týmu, zlepšování procesů nebo vtažení jako „tajná zbraň“, když se situace u klienta zkomplikuje.
Než uděláte krok do vedení, buďte k sobě upřímní. Těšíte se na to, že se naučíte provozní změny? Chcete se naučit něco o vedení, abyste nakonec mohli řídit vlastní společnost? Je pro vás představa administrativních úkolů zajímavá nebo vzrušující? Máte trpělivost pomáhat druhým lidem? Vedoucí manažeři se dostali tam, kde jsou, nejen díky svému přínosu, ale také díky své schopnosti zajistit úspěch ostatních.
Zaměstnanci, kteří nedosahují nebo překračují své cíle, nejsou připraveni na postup. Pokud vás vedení společnosti a vaši kolegové nevnímají jako někoho, kdo je nyní úspěšný, je obtížné postoupit na vedoucí pozici. Dokázali jste, že jste ve své současné práci úspěšní, a to jasnými, měřitelnými a trvalými pozitivními výsledky? Řekněme, že jste prodejce, který se chce posunout do vedení prodeje. Musíte být stoprocentně odhodlaní dělat vše, co je třeba, abyste překonali své prodejní cíle a vybudovali si pozitivní interní vztahy po dobu několika let, než budete moci vážně uvažovat o vedení.
Kromě trvalého úspěchu se musíte aktivně zapojit do dění kolem sebe. Jako manažer budete v tichosti sledovat projekty přímých podřízených, schůzky s klienty a interakce s ostatními odděleními. To vyžaduje aktivní naslouchání a pozorování – dovednosti, které budete muset prokázat již dnes.
Zdroj: Pixabay
Zapište si proto věci, které ve vašich pozorováních vyčnívají. Všimli jste si neefektivity procesu, kterou by bylo možné zlepšit? Zajděte za svým nadřízeným a podělte se o své myšlenky, čímž dáte najevo, že vám záleží nejen na vaší vlastní roli, ale také na celém oddělení a společnosti. Součástí odpovědnosti manažera je koneckonců předávat znalosti ostatním, aniž by se držel zpátky. Navíc si získáte důvěru spolupracovníků a respekt manažerů. To je recept na dlouhý a úspěšný vztah s týmem, který můžete vést.
ZJISTĚTE, ZDA UMÍTE VYTVÁŘET VZTAHY
Pokud jste prodejce s manažerskými ambicemi, nesoustředíte veškeré své úsilí na své kolegy. Můžete být zvědaví na ostatní funkce a vyhledávat členy týmu napříč všemi obory. Když se ptáte na jejich práci a snažíte se pochopit jejich pohled, a co bych mohl udělat pro své klienty, abych jim usnadnil práci.
Pokud usilujete o kariéru v managementu, nemůžete se schovávat ve svém vlastním světě. Dobří manažeři chtějí posunout hřebíček na hlavičku celé společnosti, nejen sami sebe. Pokud ukážete, že chcete lidem v organizaci skutečně pomoci, bude vám tým více důvěřovat. Tato upřímnost a pokora se vám vyplatí, až konečně dostanete šanci stát se vedoucím pracovníkem.
Zdroj: Unsplash
Vedoucí pracovníci firem také často podléhají pokušení povyšovat špičkové pracovníky příliš brzy. Přesunem na vedoucí pozici dříve, než jste připraveni, však může firma skončit s nešťastným týmem a fluktuací. Když dostanete první šanci na vedoucí pozici, chcete ji zvládnout. Bohužel, vysoce výkonné vlastnosti se ne vždy projeví, když někdo přejde na manažerskou pozici.Může za to tradice a klasická organizační hierarchie. Pokud jste ambiciózní a chcete více peněz, pravomocí a moci, stoupáte vzhůru, protože se to od vás očekává. Často však tyto stupně na žebříčku nefungují tak, jak kdo doufal.Proč je management pro mnoho vynikajících zaměstnanců špatnou volbou? Někdy se stává, že když se stanou manažery, jejich předchozí úspěch se nepromítne do úspěchu týmu a oni jsou ve své nové roli nespokojení. Musí se vypořádat s firemní byrokracií, personálními otázkami, složitými diskusemi o rozpočtu a administrativními povinnostmi. Najednou nevyužívají své nejlepší vlastnosti a dovednosti. Je to pro ně frustrující a pro firmu to může být nákladné. Špatně pracující manažeři stojí americké společnosti ročně přibližně 360 miliard dolarů.Pokud jste odhodlaný pracovník se skvělými výsledky, můžete zvážit, zda se ucházet o další volné místo manažera. Než tak učiníte, zvažte následující.Zdroj: PixabayChcete přejít do managementu, abyste měli moc, nebo abyste dali moc jiným lidem? Více než 60 % manažerů z řad mileniálů v průzkumu uvedlo, že se stali vedoucími pracovníky pouze kvůli platu nebo firemnímu postupu. Nemotivovaly je takové věci, jako je koučování a dodávání energie týmu, zlepšování procesů nebo vtažení jako „tajná zbraň“, když se situace u klienta zkomplikuje.Než uděláte krok do vedení, buďte k sobě upřímní. Těšíte se na to, že se naučíte provozní změny? Chcete se naučit něco o vedení, abyste nakonec mohli řídit vlastní společnost? Je pro vás představa administrativních úkolů zajímavá nebo vzrušující? Máte trpělivost pomáhat druhým lidem? Vedoucí manažeři se dostali tam, kde jsou, nejen díky svému přínosu, ale také díky své schopnosti zajistit úspěch ostatních.Chcete využít této příležitosti?Zaměstnanci, kteří nedosahují nebo překračují své cíle, nejsou připraveni na postup. Pokud vás vedení společnosti a vaši kolegové nevnímají jako někoho, kdo je nyní úspěšný, je obtížné postoupit na vedoucí pozici. Dokázali jste, že jste ve své současné práci úspěšní, a to jasnými, měřitelnými a trvalými pozitivními výsledky? Řekněme, že jste prodejce, který se chce posunout do vedení prodeje. Musíte být stoprocentně odhodlaní dělat vše, co je třeba, abyste překonali své prodejní cíle a vybudovali si pozitivní interní vztahy po dobu několika let, než budete moci vážně uvažovat o vedení.Kromě trvalého úspěchu se musíte aktivně zapojit do dění kolem sebe. Jako manažer budete v tichosti sledovat projekty přímých podřízených, schůzky s klienty a interakce s ostatními odděleními. To vyžaduje aktivní naslouchání a pozorování – dovednosti, které budete muset prokázat již dnes.Zdroj: PixabayZapište si proto věci, které ve vašich pozorováních vyčnívají. Všimli jste si neefektivity procesu, kterou by bylo možné zlepšit? Zajděte za svým nadřízeným a podělte se o své myšlenky, čímž dáte najevo, že vám záleží nejen na vaší vlastní roli, ale také na celém oddělení a společnosti. Součástí odpovědnosti manažera je koneckonců předávat znalosti ostatním, aniž by se držel zpátky. Navíc si získáte důvěru spolupracovníků a respekt manažerů. To je recept na dlouhý a úspěšný vztah s týmem, který můžete vést.Pokud jste prodejce s manažerskými ambicemi, nesoustředíte veškeré své úsilí na své kolegy. Můžete být zvědaví na ostatní funkce a vyhledávat členy týmu napříč všemi obory. Když se ptáte na jejich práci a snažíte se pochopit jejich pohled, a co bych mohl udělat pro své klienty, abych jim usnadnil práci.Pokud usilujete o kariéru v managementu, nemůžete se schovávat ve svém vlastním světě. Dobří manažeři chtějí posunout hřebíček na hlavičku celé společnosti, nejen sami sebe. Pokud ukážete, že chcete lidem v organizaci skutečně pomoci, bude vám tým více důvěřovat. Tato upřímnost a pokora se vám vyplatí, až konečně dostanete šanci stát se vedoucím pracovníkem.Zdroj: Unsplash
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...