Akcie e-commerce klesají, protože spotřebitelé omezují online výdaje
Nakupující se rádi vracejí do kamenných obchodů, zatímco inflace vyvolává obavy, že spotřebitelé omezují své výdaje za některé položky, aby si stále mohli dovolit to nejnutnější.
Tato kombinace znamená špatnou zprávu pro mnoho maloobchodních prodejců zaměřených na elektronické obchodování a jejich akcie se ve čtvrtek propadly uprostřed širšího výprodeje na trhu, protože investoři se obávali, že by se jejich růst mohl zastavit a zisky by se mohly dosahovat obtížněji.
Akcie společnosti Wayfair klesly o 26 % a dotkly se nového 52týdenního minima poté, co tento internetový prodejce nábytku vykázal v prvním čtvrtletí větší než očekávané ztráty a zaznamenal méně aktivních zákazníků.
Výkonný ředitel společnosti Wayfair Niraj Shah ve čtvrtek ráno na konferenčním hovoru analytikům řekl, že „typický sezónní vzorec postupně rostoucí poptávky“, který je společnost zvyklá sledovat, se projevuje „tlumenějším“ způsobem.
Zdroj: Getty Images
Řekl také, že si všiml, že více zákazníků věnuje větší část svých peněženek na nenáročné kategorie a „mění priority v oblasti zážitků, jako je cestování“.
Akcie Etsy se propadly o 17 % v souvislosti s tím, že online tržiště vydalo neuspokojivé pokyny pro druhé čtvrtletí. Akcie společnosti Shopify se propadly o téměř 15 % poté, co společnost předpověděla, že růst tržeb bude v první polovině roku nižší, protože se pohybuje v obtížných srovnáních s pandemií Covid.
Akcie společností The RealReal a Farfetch se ve čtvrtek propadly přibližně o 11 %, akcie společností Peloton a Revolve klesly každá o přibližně 9 % a akcie společností Warby Parker a ThredUp o 8 %. Akcie Poshmark, internetové stránky pro nákupy z druhé ruky, skončily ve čtvrtek poklesem o zhruba 4 %.
„Apetit investorů na pandemické vítěze s vysokým růstem a záporným EBITDA (a volným peněžním tokem) je velmi nízký,“ uvedl ve zprávě klientům analytik Zachary Fadem z Wells Fargo.
Ve zprávě Mastercard SpendingPulse vydané ve čtvrtek ráno se uvádí, že celkové maloobchodní tržby ve Spojených státech, bez prodejů automobilů, vzrostly oproti předchozímu roku o 7,2 %. V rámci toho se transakce v elektronickém obchodě snížily o 1,8 %, zatímco tržby v obchodech vzrostly o 10 %, uvedla zpráva.
Zdroj: Getty Images
Před týdnem udával tón slábnoucímu tempu a nepříznivým výhledům gigant elektronického obchodu Amazon. Společnost zaznamenala nejpomalejší růst tržeb od krachu dot-com v roce 2001 a vydala chmurnou prognózu, v níž zpomalení připisuje z velké části makroekonomickým podmínkám a ruské invazi na Ukrajinu.
Akcie Amazonu skončily čtvrteční obchodování poklesem o 8 %.
Analytik společnosti Gordon Haskett Chuck Grom ve zprávě klientům napsal, že nadále sbírá důkazy o tom, že spotřebitelé právě začínají tlačit na zvyšování cen, „což bude brzy potenciální hádankou pro maloobchodní prostor“.
Řada těchto společností – včetně Peloton, Poshmark, Thredup a Allbirds – má příští týden oznámit čtvrtletní výsledky. Analytici a investoři budou pozorně sledovat jakékoli známky útlumu výdajů.
Tato kombinace znamená špatnou zprávu pro mnoho maloobchodních prodejců zaměřených na elektronické obchodování a jejich akcie se ve čtvrtek propadly uprostřed širšího výprodeje na trhu, protože investoři se obávali, že by se jejich růst mohl zastavit a zisky by se mohly dosahovat obtížněji.Akcie společnosti Wayfair klesly o 26 % a dotkly se nového 52týdenního minima poté, co tento internetový prodejce nábytku vykázal v prvním čtvrtletí větší než očekávané ztráty a zaznamenal méně aktivních zákazníků.Výkonný ředitel společnosti Wayfair Niraj Shah ve čtvrtek ráno na konferenčním hovoru analytikům řekl, že „typický sezónní vzorec postupně rostoucí poptávky“, který je společnost zvyklá sledovat, se projevuje „tlumenějším“ způsobem.Zdroj: Getty ImagesŘekl také, že si všiml, že více zákazníků věnuje větší část svých peněženek na nenáročné kategorie a „mění priority v oblasti zážitků, jako je cestování“.Akcie Etsy se propadly o 17 % v souvislosti s tím, že online tržiště vydalo neuspokojivé pokyny pro druhé čtvrtletí. Akcie společnosti Shopify se propadly o téměř 15 % poté, co společnost předpověděla, že růst tržeb bude v první polovině roku nižší, protože se pohybuje v obtížných srovnáních s pandemií Covid.Akcie společností The RealReal a Farfetch se ve čtvrtek propadly přibližně o 11 %, akcie společností Peloton a Revolve klesly každá o přibližně 9 % a akcie společností Warby Parker a ThredUp o 8 %. Akcie Poshmark, internetové stránky pro nákupy z druhé ruky, skončily ve čtvrtek poklesem o zhruba 4 %.Chcete využít této příležitosti?„Apetit investorů na pandemické vítěze s vysokým růstem a záporným EBITDA je velmi nízký,“ uvedl ve zprávě klientům analytik Zachary Fadem z Wells Fargo.Ve zprávě Mastercard SpendingPulse vydané ve čtvrtek ráno se uvádí, že celkové maloobchodní tržby ve Spojených státech, bez prodejů automobilů, vzrostly oproti předchozímu roku o 7,2 %. V rámci toho se transakce v elektronickém obchodě snížily o 1,8 %, zatímco tržby v obchodech vzrostly o 10 %, uvedla zpráva.Zdroj: Getty ImagesPřed týdnem udával tón slábnoucímu tempu a nepříznivým výhledům gigant elektronického obchodu Amazon. Společnost zaznamenala nejpomalejší růst tržeb od krachu dot-com v roce 2001 a vydala chmurnou prognózu, v níž zpomalení připisuje z velké části makroekonomickým podmínkám a ruské invazi na Ukrajinu.Akcie Amazonu skončily čtvrteční obchodování poklesem o 8 %.Analytik společnosti Gordon Haskett Chuck Grom ve zprávě klientům napsal, že nadále sbírá důkazy o tom, že spotřebitelé právě začínají tlačit na zvyšování cen, „což bude brzy potenciální hádankou pro maloobchodní prostor“.Řada těchto společností – včetně Peloton, Poshmark, Thredup a Allbirds – má příští týden oznámit čtvrtletní výsledky. Analytici a investoři budou pozorně sledovat jakékoli známky útlumu výdajů.