Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak napsat scénář pracovního pohovoru, který bude působit autenticky

Máte pracovní pohovor ve firmě, která se vám opravdu líbí.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
19 května, 2022
5 min. čtení
hr process, hr, selection

Zdroj: Pixabay

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Je to vaše vysněná práce. Pohovory máte naplánované a jste připraveni se začít připravovat. Ale jak?

Většina uchazečů si prozkoumá společnost, personalistu a pracovní pozici, pak si napíše poznámky, co bude říkat, a sepíše si otázky, které bude klást. Ale kolik uchazečů o zaměstnání si skutečně napíše scénář? Málokdo! Mohou se obávat, že budou při pohovoru působit strojeně nebo roboticky. Nebo mají podezření, že by zpanikařili, kdyby zapomněli svůj text.

Nevěřte tomu. Bez scénáře jste bez kormidla. Budete říkat to, co vás zrovna napadne. A nemusíte nutně předat jasné a konzistentní sdělení o své připravenosti pro danou práci.

Postupujte podle těchto čtyř kroků a přesně to se vám podaří.

  • KROK 1: VYTVOŘENÍ SKRIPTU
Be Amazing
Zdroj: Unsplash

Prvním krokem je rozhodnout se, jakým způsobem chcete svůj příběh v rozhovoru vyprávět.

Zeptejte se sami sebe: „Jak začnu rozhovor?“. Budete chtít něco, co naváže vztah s tazatelem. Třeba: „Tolik jsem toho o vás a vašem vedení slyšel – je skvělé vás poznat.“ A pak řekněte: „Tolik jsem toho o vás slyšel. Nebo: „Všichni, které jsem potkal, o vás mluví velmi pochvalně. Těšil jsem se na náš rozhovor“.

Advertisement

Dále následuje vaše sdělení. Jakou jednu důležitou myšlenku o sobě chcete, aby tazatel slyšel? Každý uchazeč o zaměstnání potřebuje nějaké poselství. Je to destilát toho, co si o sobě jako o kandidátovi na danou pozici myslíte. Chtějte ji přednést hned na začátku pohovoru a v jeho průběhu ji různými způsoby opakovat. Umožní to personalistovi, aby vás „pochopil“.

Chcete využít této příležitosti?

Po tomto sdělení následují tři nebo čtyři důkazy, které vaše sdělení podporují. Pokud je lze předložit s kvantifikovatelnými výsledky, učiňte tak.  Například pokud jste měli dobré výsledky v prodeji, doložte je čísly.

Scénář zakončete dalšími kroky. Chcete získat práci? Pak o ni požádejte. Pravděpodobně neřeknete: „Mám tu práci?“, ale bylo by dobré říci: „Jsem z této role nadšený. Věřím, že bych se na ni skvěle hodil, a těším se na další kroky.“ Pokud se vám to podaří, můžete se na ni podívat.

person wearing black coat close-up photography
Zdroj: Unsplash

Napište si scénář v celých větách nebo v bodech a připravte si odpovědi na případné otázky. Můžete se rozhodnout přidat „ukázku“ nebo ji ponechat jen jako nástin toho, co chcete říci. A pro každý pohovor – zejména pokud se ucházíte o různá pracovní místa nebo v různých společnostech – si scénář přizpůsobte.

  • KROK 2: VRYJTE SI HO DO PAMĚTI

Aby byl scénář užitečný, vytvořte si ho podle sebe. V tichosti si ho projděte a ujistěte se, že ho máte pevně zapsaný. Ve dnech předcházejících pohovoru buďte posedlí jeho zvládnutím. Ať už si dáváte kávu, dojíždíte do kanceláře nebo odpočíváte na procházce, opakujte si ho stále dokola.

Ujistěte se, že zní jako vy. Pokud jste například napsali „Mám hluboké zkušenosti v oblasti marketingu“, můžete usoudit, že to zní příliš strnule. Změňte to tedy na „Jsem marketingový odborník. Marketing mám v krvi!“ Přizpůsobte si scénář tak, aby zněl, jako byste nemluvili podle scénáře, ale podle svého nitra.

Až si scénář osvojíte, budete mít něco pečlivě promyšleného, co říct. Nebudete blábolit, odpovídat nadbytečně nebo při pohovoru ztratíte řeč. Budete mít myšlenky, které vám „patří“ a které chcete přednést. Díky tomu budete cílevědomější.

  • KROK 3: PŘEMLUVTE OSTATNÍ, ABY S VÁMI ZKOUŠELI
pixel cells, pixel, to learn
Zdroj: Pixabay

Vyzvěte přátele nebo členy rodiny, aby si poslechli, jak přednášíte svůj scénář, a odpovídali na otázky. Pokud bude rozhovor probíhat přes Zoom, nacvičte si ho tímto způsobem. Pokud se bude konat osobně, nacvičte si ho tímto způsobem. Pokud se jedná o videorozhovor, vytvořte video.

Požádejte osobu, která s vámi vede rozhovor, aby vám kladla otázky, a když vás bude zkoušet, najděte příležitosti k prokládání vašeho scénáře. Vznikne tak dialog tam a zpět, který bude odrážet interaktivní rozhovor, který budete vést. A nebudete tak působit dřevěně nebo naprogramovaně.

Nebojte se, že při každé zkoušce nepoužijete přesně stejná slova. Ve skutečnosti je to dobře. To, co řeknete, budete přizpůsobovat tónu a stylu zkušebního pohovoru.

  • KROK 4: JSTE PŘIPRAVENI NA POHOVOR

Po úspěšném nácviku jste připraveni na pohovor.

Až půjdete na pohovor, nechte scénář za sebou. Už ho nepotřebujete, protože tento scénář se stal vaším způsobem myšlení. A ať už vás během pohovoru potká cokoli, budete vědět, jaké je vaše sdělení, jaké body chcete uvést na jeho podporu a jak začít a skončit. A stejně tak budete mít odpovědi na očekávané otázky. Takto připraveni budete působit sebejistě, jasně a vůdčím dojmem.

Je to vaše vysněná práce. Pohovory máte naplánované a jste připraveni se začít připravovat. Ale jak?Většina uchazečů si prozkoumá společnost, personalistu a pracovní pozici, pak si napíše poznámky, co bude říkat, a sepíše si otázky, které bude klást. Ale kolik uchazečů o zaměstnání si skutečně napíše scénář? Málokdo! Mohou se obávat, že budou při pohovoru působit strojeně nebo roboticky. Nebo mají podezření, že by zpanikařili, kdyby zapomněli svůj text.Nevěřte tomu. Bez scénáře jste bez kormidla. Budete říkat to, co vás zrovna napadne. A nemusíte nutně předat jasné a konzistentní sdělení o své připravenosti pro danou práci.Postupujte podle těchto čtyř kroků a přesně to se vám podaří.KROK 1: VYTVOŘENÍ SKRIPTUZdroj: UnsplashPrvním krokem je rozhodnout se, jakým způsobem chcete svůj příběh v rozhovoru vyprávět.Zeptejte se sami sebe: „Jak začnu rozhovor?“. Budete chtít něco, co naváže vztah s tazatelem. Třeba: „Tolik jsem toho o vás a vašem vedení slyšel – je skvělé vás poznat.“ A pak řekněte: „Tolik jsem toho o vás slyšel. Nebo: „Všichni, které jsem potkal, o vás mluví velmi pochvalně. Těšil jsem se na náš rozhovor“.Dále následuje vaše sdělení. Jakou jednu důležitou myšlenku o sobě chcete, aby tazatel slyšel? Každý uchazeč o zaměstnání potřebuje nějaké poselství. Je to destilát toho, co si o sobě jako o kandidátovi na danou pozici myslíte. Chtějte ji přednést hned na začátku pohovoru a v jeho průběhu ji různými způsoby opakovat. Umožní to personalistovi, aby vás „pochopil“.Chcete využít této příležitosti?Po tomto sdělení následují tři nebo čtyři důkazy, které vaše sdělení podporují. Pokud je lze předložit s kvantifikovatelnými výsledky, učiňte tak.  Například pokud jste měli dobré výsledky v prodeji, doložte je čísly.Scénář zakončete dalšími kroky. Chcete získat práci? Pak o ni požádejte. Pravděpodobně neřeknete: „Mám tu práci?“, ale bylo by dobré říci: „Jsem z této role nadšený. Věřím, že bych se na ni skvěle hodil, a těším se na další kroky.“ Pokud se vám to podaří, můžete se na ni podívat.Zdroj: UnsplashNapište si scénář v celých větách nebo v bodech a připravte si odpovědi na případné otázky. Můžete se rozhodnout přidat „ukázku“ nebo ji ponechat jen jako nástin toho, co chcete říci. A pro každý pohovor – zejména pokud se ucházíte o různá pracovní místa nebo v různých společnostech – si scénář přizpůsobte.KROK 2: VRYJTE SI HO DO PAMĚTIAby byl scénář užitečný, vytvořte si ho podle sebe. V tichosti si ho projděte a ujistěte se, že ho máte pevně zapsaný. Ve dnech předcházejících pohovoru buďte posedlí jeho zvládnutím. Ať už si dáváte kávu, dojíždíte do kanceláře nebo odpočíváte na procházce, opakujte si ho stále dokola.Ujistěte se, že zní jako vy. Pokud jste například napsali „Mám hluboké zkušenosti v oblasti marketingu“, můžete usoudit, že to zní příliš strnule. Změňte to tedy na „Jsem marketingový odborník. Marketing mám v krvi!“ Přizpůsobte si scénář tak, aby zněl, jako byste nemluvili podle scénáře, ale podle svého nitra.Až si scénář osvojíte, budete mít něco pečlivě promyšleného, co říct. Nebudete blábolit, odpovídat nadbytečně nebo při pohovoru ztratíte řeč. Budete mít myšlenky, které vám „patří“ a které chcete přednést. Díky tomu budete cílevědomější.KROK 3: PŘEMLUVTE OSTATNÍ, ABY S VÁMI ZKOUŠELIZdroj: PixabayVyzvěte přátele nebo členy rodiny, aby si poslechli, jak přednášíte svůj scénář, a odpovídali na otázky. Pokud bude rozhovor probíhat přes Zoom, nacvičte si ho tímto způsobem. Pokud se bude konat osobně, nacvičte si ho tímto způsobem. Pokud se jedná o videorozhovor, vytvořte video.Požádejte osobu, která s vámi vede rozhovor, aby vám kladla otázky, a když vás bude zkoušet, najděte příležitosti k prokládání vašeho scénáře. Vznikne tak dialog tam a zpět, který bude odrážet interaktivní rozhovor, který budete vést. A nebudete tak působit dřevěně nebo naprogramovaně.Nebojte se, že při každé zkoušce nepoužijete přesně stejná slova. Ve skutečnosti je to dobře. To, co řeknete, budete přizpůsobovat tónu a stylu zkušebního pohovoru.KROK 4: JSTE PŘIPRAVENI NA POHOVORPo úspěšném nácviku jste připraveni na pohovor.Až půjdete na pohovor, nechte scénář za sebou. Už ho nepotřebujete, protože tento scénář se stal vaším způsobem myšlení. A ať už vás během pohovoru potká cokoli, budete vědět, jaké je vaše sdělení, jaké body chcete uvést na jeho podporu a jak začít a skončit. A stejně tak budete mít odpovědi na očekávané otázky. Takto připraveni budete působit sebejistě, jasně a vůdčím dojmem.
Tagy: businessinterviewpohovorpráce


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Co je to Wilshire 5000? Jaký důležitý ukazatel z něho vychází?
    2. Praktický průvodce: Jak efektivně začít s umělou inteligencí
    3. Co je to NDX 100? Nasdaq Composite? Jaký je mezi nimi rozdíl?
    4. Síla networkingu: jak budovat vztahy, které otevírají příležitosti
    5. Nové pracovní příležitosti, které přináší éra umělé inteligence
    6. Vyplatí se držet akcie kaváren Starbucks kvůli dividendě?
    7. Miliardářka Lucy Guo poprvé vydělala peníze jako dítě na hřišti
    Advertisement

    Breaking.

    22:04

    WarrenAI identifikuje přední akcie seznamovacích aplikací: Match Group vede seznam s potenciálním ziskem 43 %

    22:01

    Akcie Eversource Energy klesají poté, co regulátoři v Connecticutu zablokovali prodej vodárenské jednotky.

    21:59

    S&P snižuje výhled Cineplexu na negativní kvůli vysoké úrovni dluhu.

    21:57

    Generální ředitel Affirm tvrdí, že umělá inteligence je připravena transformovat nakupování a platební procesy.

    21:54

    S&P zvyšuje hodnocení Axalta Coating na ‚BB+‘ díky zlepšeným maržím a fúzi s Akzo Nobel.

    21:53

    Akcie biopaliv klesají, zatímco Trump zvažuje odložení snížení dovozních pobídek.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Jefferies vidí prostor pro další růst akcií společnosti DoorDash

    19 listopadu, 2025

    Společnost Jefferies výrazně zlepšila svůj pohled na DoorDash, dominantního hráče v oblasti doručování jídla v USA i na několika zahraničních...

    Výrazný růst Quantgroup – černý kůň hongkongského IPO boomu

    19 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie s rychle rostoucími dividendami a silným cash flow lákají investory

    19 listopadu, 2025

    Hliníkový gigant Chuangxin míří na burzu s IPO za 5,5 miliardy HK$

    19 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Proč není příliš pozdě na nákup akcií společnosti Alphabet

    18 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Chuangxin Industries

    Datum IPO: 24 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 20,36 miliard HKD až 21,98 miliard HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Nvidia čelí největšímu testu roku, který může otřást celým AI trhem

    18 listopadu, 2025

    Americké akcie klesají; pozornost se soustředí na klíčová ekonomická data

    17 listopadu, 2025

    Newyorská pobočka Fedu svolala schůzku s firmami z Wall Street

    15 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, optimistické sázky na budoucnost AI oslabují

    17 listopadu, 2025

    USA uzavřely obchodní dohodu se Švýcarskem, tvrdí úředníci

    15 listopadu, 2025

    Proměnlivá pozice amerického dolaru těsně před koncem roku

    18 listopadu, 2025

    Klarna překonává očekávání: první výsledky po IPO ukazují silný růst tržeb

    19 listopadu, 2025

    Dohoda Disney a YouTube TV potvrzuje rostoucí dominanci streamingu

    16 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie Alphabet rostou díky Buffettovi a trh čeká na klíčový AI katalyzátor

    18 listopadu, 2025

    Akcie společnosti Alphabet zažívají mimořádně silný rok a postupně se mění z technologického titulu, který byl ještě na začátku roku...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.