Akcie mají za sebou ztrátový měsíc, přičemž růstově orientované oblasti trhu byly zasaženy obzvláště silně. Podle banky JPMorgan se však na tomto trhu stále dají nalézt příležitosti k růstu, a to i v rámci společností zaměřených na budoucnost dopravy.
„Myslíme si, že rostoucí ceny fosilních paliv představují příležitost pro nové energetické způsoby dopravy, včetně elektrických vozidel na baterie a vozidel na vodíkové palivové články,“ uvedla firma v nedávném sdělení klientům.

„Nadále se domníváme, že pro nově vznikající společnosti v oblasti čistých technologií existuje řada strukturálních faktorů, zejména v oblasti nabíjení elektromobilů a vytváření vodíkových ekosystémů, a to vzhledem k naléhavé potřebě dekarbonizace a politické podpoře, která může zatraktivnit některé obchodní modely,“ dodala firma.
Jedním z jmen, které se společnosti JPMorgan líbí, je Plug Power, kterou označila za „nově vznikajícího lídra“ v rámci globálního vodíkového ekosystému.
Analytici v čele s Billem Petersonem uvedli, že společnost má „atraktivní příležitosti k expanzi“ do druhé poloviny roku 2022 a 2023.
„Domníváme se, že poptávka zákazníků zůstává silná a Plug má dobrou pozici těžit ze silné politické podpory na celém světě, včetně Evropy, která klade důraz na vodík jako alternativní zdroj paliva,“ napsal Peterson.
Společnost Plug Power nedávno oznámila dohodu se společností Walmart o možnosti dodávat až 20 tun kapalného zeleného vodíku denně, který by poháněl stroje v distribučních a realizačních centrech tohoto maloobchodního řetězce.
JPMorgan se také líbí společnosti ChargePoint a EVgo, které nabíjejí elektromobily.
Firma v lednu zvýšila rating společnosti ChargePoint na „overweight“ a uvedla, že společnost má „dobrou pozici, aby v příštích letech těžila z nabíjení napříč vertikálními skupinami“.
Peterson dodal, že společnost zvládá omezení v dodavatelském řetězci. Rozšiřování marží je navíc podpořeno rostoucími příjmy ze softwaru a služeb.
„Domníváme se, že nastavení je pozitivní pro to, aby se v příštích letech zrychlilo zavádění nabíjení elektromobilů, aby se udržel krok s jejich zaváděním, a to představuje pro ChargePoint vítr v zádech.
Pokud jde o EVgo, JPMorgan poukázala na četná partnerství společnosti, včetně partnerství s Uberem, Lyftem, GM a Toyotou, která jsou hnacím motorem budoucího růstu.
„EVgo pokračuje v uvážlivém výběru lokalit a zaměřuje se na hustě obydlené metropolitní oblasti, kde je penetrace EV již vysoká nebo roste, jako je Kalifornie, kde je využití a ekonomická efektivita jednotek již atraktivní,“ uvedl Peterson.
„Vzhledem k tomu, že růst nabíjecí infrastruktury zaostává za zaváděním elektromobilů, domníváme se, že by to mělo vést k vyššímu využití veřejných nabíjecích sítí, včetně sítě společnosti EVgo,“ dodal.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky