S obnovením osobních akcí však mohou mladí profesionálové začít pociťovat zvýšené obavy z toho, jak obstát na konkurenčních veletrzích pracovních příležitostí.
Plán hry vám může pomoci zmírnit tlak a udělat dobrý dojem na zaměstnavatele, kteří v současné době vynakládají extrémní úsilí, aby získali ty nejlepší talenty.
Podle Emily Liou, koučky pro kariérní štěstí a bývalé personalistky, je klíčem k tomu, abyste z veletrhu pracovních příležitostí vytěžili co nejvíce, příprava, znalost svého „proč“ a následné kroky.
Udělejte si průzkum

Podle Liouové pomůže přijít na veletrh pracovních příležitostí s „herním plánem“, který pomůže zmírnit část úzkosti, kterou jako studentka také zažila.
„Když jsem končila vysokou školu a šla jsem na veletrh pracovních příležitostí, neudělala jsem si předem žádný průzkum. A pak prostě vidíte všechny ty různé stánky a lidi všude kolem. A v tomto směru to může být ohromující.“
Liou říká, že když si předem vyhledáte informace o organizacích, může vám to pomoci zorientovat se na veletrhu a dozvědět se více základních informací o jejich poslání.
„Udělejte si průzkum na webových stránkách různých společností a odpovězte si na otázky: Jaké mají volné pozice? Jaký druh produktu nebo služby nabízejí? Jaká je jejich firemní kultura?“
Podle Liouové by uchazeči měli při účasti na veletrhu pracovních příležitostí myslet spíše na „kvalitu než na kvantitu“. Zaměření se na tři až pět stánků, které je třeba prozkoumat a navštívit, bude přínosnější než rozdávání životopisů co největšímu počtu náborářů.
Zjistěte, proč

Všichni jsme během pracovního pohovoru dostali otázku „proč chcete pracovat právě tady?“. Podle Liouové vám pomůže vyniknout, když budete mít připravenou jedinečnou a dobře informovanou odpověď.
„Zjistěte, proč právě tato společnost ze všech ostatních firem na tomto veletrhu oslovuje právě vás. Myslím, že to je nejlepší způsob, jak udělat dojem na náboráře, který je na veletrhu,“ říká Liouvá. „Náboráři tam často budou během dne mluvit s nespočtem lidí. Je pravděpodobné, že si vás nezapamatují, ale pokud s nimi alespoň navážete konverzaci tím, že se s nimi nejprve spojíte ohledně jejich produktu, služby, poslání nebo kultury, vyniknete.“
Liouvá radí, aby kandidáti „nedominovali a nemonopolizovali“ čas náboráře při snaze odpovědět na tuto otázku, a říká: „Nejde o to, abyste ze sebe dostali všechno, ale opravdu jen o to, abyste se spojili jako člověk s člověkem a pak jim sdělili, že tohle je to, co vaše organizace dělá, tohle je moje minulost a tohle bych rád dělal.“
Nebojte se následné kontroly

Je důležité, abyste se zapsali do paměti tím, že krátce po skončení veletrhu navážete kontakt s náboráři prostřednictvím e-mailu.
Liouvá říká, že mnoho mladých profesionálů na tento klíčový krok v procesu kariérního veletrhu často zapomíná a nakonec jsou přehlíženi ve prospěch kandidátů, kteří převzali iniciativu.
„Doslova řeknu třeba dvaceti studentům, ať se mi po tomto setkání ozvou, pošlou mi e-mail, a jen jeden se skutečně ozve. A to je člověk, který je na prvním místě. Takže to je to, co bych doporučila… nebát se následné kontroly.“
V následném e-mailu Liouvá radí kandidátům, aby znovu připojili svůj životopis nebo profil na síti LinkedIn, uvedli kontext, kdy nebo kde se s personalistou setkali, a zopakovali, jak by byli pro organizaci přínosem.
„Mnoho uchazečů o zaměstnání dělá tu chybu, že jen řekne: Hledám práci, máte něco, co by se mi hodilo? Nemělo by být úkolem náboráře, aby se snažil pochopit vaše zázemí a to, kam byste se hodili. Ve skutečnosti je to o tom, abyste vy udělali tu práci a řekli jim, že tohle jsem já, tohle je to, s čím chci pomoci, a tohle je způsob, jak to mohu udělat.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky