Společnost Pinterest (NYSE:PINS) zveřejnila 27. dubna své výsledky za 1. čtvrtletí a přinesla dobré i špatné zprávy. Dobrou zprávou je, že tržby za březnové čtvrtletí meziročně vzrostly o 18 %. Špatnou zprávou je, že počet průměrných měsíčních uživatelů (MAU) klesl ke konci čtvrtletí o 9 % na 433 milionů. Problémem je, že stále klesali. Do 25. dubna se celosvětový počet uživatelů MAU dále snížil na 432,9 milionu. To akciím společnosti PINS rozhodně nepomůže.
Zdroj: Getty Images
Společnost totiž na straně 3 své zprávy o výsledcích poskytla pokyny, které nelze interpretovat příliš vlídně. Podle prognózy vzrostou tržby ve 2. čtvrtletí 2022 o 11 %, ale provozní náklady se zvýší o 10 %. Ve skutečnosti Pinterest uvedl, že jeho provozní náklady za celý rok vzrostou o 35 % až 40 %. Prognózu příjmů pro rok 2022 neuvedla. To zřejmě naznačuje, že příjmy v roce 2022 neporostou tak vysoko jako provozní náklady. To znamená, že ztráty společnosti by se mohly kaskádovitě zvyšovat.
Pro případ, že byste si řekli, že jsem zapomněl zmínit dobrou zprávu, tady je. Pinterest v prvním čtvrtletí dosáhl kladného volného peněžního toku (FCF). Podle mého odhadu činil FCF za 1. čtvrtletí 206,5 milionu USD. Pokud se však ztráty společnosti z čistého zisku zvýší, FCF klesne.
Z praktického hlediska by investoři měli počítat s tím, že příjmy z reklamy oslabí, pokud se americká ekonomika dostane do recese. Pravdou je, že podniky nejprve škrtají snadno odstranitelné výdaje. Reklama je na vrcholu nebo blízko vrcholu tohoto seznamu. To je snazší než zrušit něčí pracovní místo nebo zkrátit pracovní dobu zaměstnancům, kteří nedostávají mzdu. To se promítne i do společností, jako je Pinterest.
Investoři by tedy měli při posuzování prognóz společnosti Pinterest a analytiků brát v úvahu zrnko soli. Například společnost Refinitiv uvádí, že analytici předpovídají na letošní rok tržby ve výši 3,06 miliardy dolarů, což je o 19 % více než před rokem, kdy činily 2,58 miliardy dolarů.
Zdroj: Pinterest
Jediným problémem je, že pokud počet uživatelů (MAU) bude stále klesat, jak se zvýší tržby? Musel by se zvýšit průměrný příjem na uživatele (ARPU). Protože Pinterest nemá žádné příjmy z předplatného, musel by zvýšit sazby za reklamu. To se v době recese nestane. Jinými slovy, v příštím roce bude problém s prognózami vyšších příjmů.
A to znamená, že akcie PINS jsou zranitelné. To je další špatná zpráva. Akciím reklamních společností se v recesi nedaří a nikdo by si neměl myslet, že Pinterest bude navzdory svým prognózám nějak vyjmut. Například v současné podobě analytici dnes předpokládají zisk na akcii (EPS) ve výši 99 centů. Při ceně 20,52 USD k 29. dubnu se tak dostává na více než dvacetinásobek forwardové ceny k zisku (P/E). Problém je v tom, že společnost v 1. čtvrtletí vydělala na bázi non-GAAP pouze 10 centů na akcii. Pokud dojde k recesi, zisky do konce roku pravděpodobně nezrychlí.
Zdroj: Unsplash
Zde je místo, kde to zanechává investory. Očekávejte, že akcie PINS budou nadále klesat. V tuto chvíli nedokážeme předpovědět, o kolik. Vše bude záviset na tom, jak silné bude zpomalení ekonomiky.
Společnost Pinterest zveřejnila 27. dubna své výsledky za 1. čtvrtletí a přinesla dobré i špatné zprávy. Dobrou zprávou je, že tržby za březnové čtvrtletí meziročně vzrostly o 18 %. Špatnou zprávou je, že počet průměrných měsíčních uživatelů klesl ke konci čtvrtletí o 9 % na 433 milionů. Problémem je, že stále klesali. Do 25. dubna se celosvětový počet uživatelů MAU dále snížil na 432,9 milionu. To akciím společnosti PINS rozhodně nepomůže.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost totiž na straně 3 své zprávy o výsledcích poskytla pokyny, které nelze interpretovat příliš vlídně. Podle prognózy vzrostou tržby ve 2. čtvrtletí 2022 o 11 %, ale provozní náklady se zvýší o 10 %. Ve skutečnosti Pinterest uvedl, že jeho provozní náklady za celý rok vzrostou o 35 % až 40 %. Prognózu příjmů pro rok 2022 neuvedla. To zřejmě naznačuje, že příjmy v roce 2022 neporostou tak vysoko jako provozní náklady. To znamená, že ztráty společnosti by se mohly kaskádovitě zvyšovat.Pro případ, že byste si řekli, že jsem zapomněl zmínit dobrou zprávu, tady je. Pinterest v prvním čtvrtletí dosáhl kladného volného peněžního toku . Podle mého odhadu činil FCF za 1. čtvrtletí 206,5 milionu USD. Pokud se však ztráty společnosti z čistého zisku zvýší, FCF klesne.Z praktického hlediska by investoři měli počítat s tím, že příjmy z reklamy oslabí, pokud se americká ekonomika dostane do recese. Pravdou je, že podniky nejprve škrtají snadno odstranitelné výdaje. Reklama je na vrcholu nebo blízko vrcholu tohoto seznamu. To je snazší než zrušit něčí pracovní místo nebo zkrátit pracovní dobu zaměstnancům, kteří nedostávají mzdu. To se promítne i do společností, jako je Pinterest.Investoři by tedy měli při posuzování prognóz společnosti Pinterest a analytiků brát v úvahu zrnko soli. Například společnost Refinitiv uvádí, že analytici předpovídají na letošní rok tržby ve výši 3,06 miliardy dolarů, což je o 19 % více než před rokem, kdy činily 2,58 miliardy dolarů.Zdroj: PinterestJediným problémem je, že pokud počet uživatelů bude stále klesat, jak se zvýší tržby? Musel by se zvýšit průměrný příjem na uživatele . Protože Pinterest nemá žádné příjmy z předplatného, musel by zvýšit sazby za reklamu. To se v době recese nestane. Jinými slovy, v příštím roce bude problém s prognózami vyšších příjmů.Chcete využít této příležitosti?A to znamená, že akcie PINS jsou zranitelné. To je další špatná zpráva. Akciím reklamních společností se v recesi nedaří a nikdo by si neměl myslet, že Pinterest bude navzdory svým prognózám nějak vyjmut. Například v současné podobě analytici dnes předpokládají zisk na akcii ve výši 99 centů. Při ceně 20,52 USD k 29. dubnu se tak dostává na více než dvacetinásobek forwardové ceny k zisku . Problém je v tom, že společnost v 1. čtvrtletí vydělala na bázi non-GAAP pouze 10 centů na akcii. Pokud dojde k recesi, zisky do konce roku pravděpodobně nezrychlí.Zdroj: UnsplashZde je místo, kde to zanechává investory. Očekávejte, že akcie PINS budou nadále klesat. V tuto chvíli nedokážeme předpovědět, o kolik. Vše bude záviset na tom, jak silné bude zpomalení ekonomiky.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...