Připravujete se na pohovor? Zde je 5 nejlepších otázek
Zakladatel společnosti The Mullings Group, která se zabývá vyhledáváním manažerů, říká, že tyto otázky vám pomohou nasměrovat vás na správnou cestu k osobnímu a profesnímu úspěchu.
Při pohovoru o zaměstnání je opravdu důležité zvážit jeho možné dlouhodobé důsledky pro váš osobní i profesní život. Jako dlouholetý odborník na kariéru a generální ředitel vyhledávací firmy The Mullings Group jsem sestavil seznam pěti klíčových otázek, které byste měli položit personalistovi (personalistům) – ještě před koncem pohovoru.
Tyto otázky vám pomohou nasměrovat vás na správnou cestu k osobnímu a profesnímu úspěchu.
HODÍM SE PRO TUTO SPOLEČNOST?
To je klíčová otázka, která vám pomůže rozhodnout, zda vaše osobnost, dovednosti a cíle správně odpovídají kultuře a požadavkům společnosti, a zajistit tak oboustranný úspěch. Je to jeden z hlavních důvodů, proč vás vůbec přijmou.
Zdroj: Unsplash
Podrobnější otázky, jako jsou ty níže uvedené, vám pomohou rozhodnout, zda je pozice „ne“, nebo „jdu“. Celkově je cílem klást správné otázky předem a pomoci vám nasměrovat kariéru správným směrem.
JAKÉ JSOU OČEKÁVANÉ VÝSLEDKY TÉTO POZICE V NÁSLEDUJÍCÍCH TŘECH MĚSÍCÍCH AŽ ROCE?
Tuto otázku je důležité položit každému účastníkovi pohovoru, protože na většině pozic jsou různé zainteresované strany (např. vedoucí marketingu, prodeje, kontroly kvality nebo zákaznického servisu) s různými očekáváními. Pokud tedy vedete pohovor například s vedoucím marketingu, jejich individuální pohled na danou roli – a to, jak se jich přímo dotýká – ovlivní, jaké přesně jsou tyto výsledky. Tato otázka by proto měla být postavena takto: „Jaké jsou z vašeho pohledu jako vedoucího marketingu hlavní cíle (pro výsledky) v příštích 60/90/180 a 365 dnech?“.
JAK OBA POZNÁME, ŽE JSEM V TÉTO ROLI USPĚL?
Je obtížné definovat úspěch jedné metriky nebo činnosti. Hledejte proto v pohovoru důkazní body. V některých oblastech budou subjektivní, v jiných zase objektivní.
Zdroj: Pixabay
V závislosti na tom, co daná pozice obnáší, se zeptejte: „Je to výsledek, který bude ukazovat na průkazné číslo, zvýšení efektivity nebo příjmů a/nebo, dosažení pocitu hrdosti/společenství nebo zavedení kultury?“.
Je důležité slyšet předem jasnou definici těchto pracovních očekávání a dohodnutou definici, protože bude mít prvořadý význam pro určení, zda máte potenciál být „mírně úspěšní“, „divoce úspěšní“ nebo případně „nadměrně úspěšní“.
JAKÉ JSOU MOŽNOSTI RŮSTU NA TÉTO POZICI A JAKÉ DŮLEŽITÉ DOVEDNOSTI SE NAUČÍM?
Při pohovoru na nové pracovní místo (nebo na novou pozici) si musíte velmi dobře uvědomit, jak vám tato pozice pomůže rozvíjet se. Ptejte se tedy, jaké klíčové dovednosti získáte, a poté určete, zda jsou pro budoucí trh skutečně cenné. Možná se jedná například o učení se novému softwaru, novému programovacímu jazyku, zcela novým dovednostem v oblasti psaní nebo nové strategii sociálních médií, která může být náročná na video nebo kopírování.
Celkově je cílem této otázky ujistit se, že nově získané dovednosti mají perspektivní hodnotu pro váš osobní a profesní rozvoj a že tak nepromarníte tři roky praxe učením něčeho, u čeho hrozí, že zastará.
Zdroj: Pixabay
KÝM SE STANU?
To je nesmírně důležité, protože ve hře je triáda faktorů: integrace sebe sama v osobním světě, duchovním světě (ne nutně v náboženském smyslu) a profesním světě. Zeptejte se: „S kým budu denně pracovat?“. Protože to, s kým se každý den stýkáte ve svém profesním světě, výrazně ovlivňuje, kým se stanete po profesní, osobní i duchovní stránce. V kombinaci s prací na něčem, co bude mít skutečně pozitivní dopad na svět, ovlivní váš růst vaši budoucí hodnotu na trhu i vaši budoucí síť kontaktů.
Nakonec všechny tyto otázky povedou k roli, která ovlivní nejen to, kým se stanete, ale i to, koho si s sebou na trh ponesete dál. Získání správné práce bude také určovat to, jak budete každé ráno nadšeni, když si uvědomíte, že tato pozice nejen pomáhá vaší kariéře, ale pomáhá vám stát se lepším člověkem.
Při pohovoru o zaměstnání je opravdu důležité zvážit jeho možné dlouhodobé důsledky pro váš osobní i profesní život. Jako dlouholetý odborník na kariéru a generální ředitel vyhledávací firmy The Mullings Group jsem sestavil seznam pěti klíčových otázek, které byste měli položit personalistovi – ještě před koncem pohovoru.Tyto otázky vám pomohou nasměrovat vás na správnou cestu k osobnímu a profesnímu úspěchu.To je klíčová otázka, která vám pomůže rozhodnout, zda vaše osobnost, dovednosti a cíle správně odpovídají kultuře a požadavkům společnosti, a zajistit tak oboustranný úspěch. Je to jeden z hlavních důvodů, proč vás vůbec přijmou.Zdroj: UnsplashPodrobnější otázky, jako jsou ty níže uvedené, vám pomohou rozhodnout, zda je pozice „ne“, nebo „jdu“. Celkově je cílem klást správné otázky předem a pomoci vám nasměrovat kariéru správným směrem.Chcete využít této příležitosti?Tuto otázku je důležité položit každému účastníkovi pohovoru, protože na většině pozic jsou různé zainteresované strany s různými očekáváními. Pokud tedy vedete pohovor například s vedoucím marketingu, jejich individuální pohled na danou roli – a to, jak se jich přímo dotýká – ovlivní, jaké přesně jsou tyto výsledky. Tato otázka by proto měla být postavena takto: „Jaké jsou z vašeho pohledu jako vedoucího marketingu hlavní cíle v příštích 60/90/180 a 365 dnech?“.Je obtížné definovat úspěch jedné metriky nebo činnosti. Hledejte proto v pohovoru důkazní body. V některých oblastech budou subjektivní, v jiných zase objektivní.Zdroj: PixabayV závislosti na tom, co daná pozice obnáší, se zeptejte: „Je to výsledek, který bude ukazovat na průkazné číslo, zvýšení efektivity nebo příjmů a/nebo, dosažení pocitu hrdosti/společenství nebo zavedení kultury?“.Je důležité slyšet předem jasnou definici těchto pracovních očekávání a dohodnutou definici, protože bude mít prvořadý význam pro určení, zda máte potenciál být „mírně úspěšní“, „divoce úspěšní“ nebo případně „nadměrně úspěšní“.Při pohovoru na nové pracovní místo si musíte velmi dobře uvědomit, jak vám tato pozice pomůže rozvíjet se. Ptejte se tedy, jaké klíčové dovednosti získáte, a poté určete, zda jsou pro budoucí trh skutečně cenné. Možná se jedná například o učení se novému softwaru, novému programovacímu jazyku, zcela novým dovednostem v oblasti psaní nebo nové strategii sociálních médií, která může být náročná na video nebo kopírování. Celkově je cílem této otázky ujistit se, že nově získané dovednosti mají perspektivní hodnotu pro váš osobní a profesní rozvoj a že tak nepromarníte tři roky praxe učením něčeho, u čeho hrozí, že zastará.Zdroj: PixabayTo je nesmírně důležité, protože ve hře je triáda faktorů: integrace sebe sama v osobním světě, duchovním světě a profesním světě. Zeptejte se: „S kým budu denně pracovat?“. Protože to, s kým se každý den stýkáte ve svém profesním světě, výrazně ovlivňuje, kým se stanete po profesní, osobní i duchovní stránce. V kombinaci s prací na něčem, co bude mít skutečně pozitivní dopad na svět, ovlivní váš růst vaši budoucí hodnotu na trhu i vaši budoucí síť kontaktů.Nakonec všechny tyto otázky povedou k roli, která ovlivní nejen to, kým se stanete, ale i to, koho si s sebou na trh ponesete dál. Získání správné práce bude také určovat to, jak budete každé ráno nadšeni, když si uvědomíte, že tato pozice nejen pomáhá vaší kariéře, ale pomáhá vám stát se lepším člověkem.