Čínský výrobce elektromobilů musel zákazníkům účtovat vyšší ceny kvůli prudce rostoucím cenám surovin.
Když Covidové kontroly v dubnu znemožnily společnosti Nio získat díly od dodavatelů, musela společnost dočasně pozastavit výrobu. Společnost však uvedla, že o několik dní později byla schopna část výroby obnovit.
Přesto Li ještě ve čtvrtek popisoval celkový stav výroby automobilů v Číně jako proces oživení, zatímco Šanghaj a další části země zůstávají pod kontrolou.
Co se týče prodejů, Li uvedl, že očekává, že poptávka spotřebitelů po elektromobilech bude přetrvávat – a to i v případě, že čínská vláda sníží dotace nebo jinou politickou podporu tohoto odvětví.

Společnost Nio dodala v dubnu navzdory omezením kvůli Covidu více než 5 000 vozů, i když oproti březnu, kdy bylo dodáno téměř 10 000 vozů, došlo k výraznému poklesu.
Podle Čínské asociace osobních automobilů se prodej osobních automobilů v dubnu meziročně snížil o 35,5 %, ale prodej nových energetických vozidel, mezi něž patří elektromobily poháněné bateriemi, vzrostl o 78,4 %.
Plány společnosti Nio v jihovýchodní Asii
Li, který je zároveň zakladatelem a předsedou představenstva společnosti Nio, hovořil v rozhovoru s Emily Tanovou z televizní stanice CNBC před sekundárním vstupem společnosti na burzu v Singapuru.
V pátek společnost Nio provedla sekundární kotaci na singapurské burze cenných papírů formou uvedení na burzu, která se od primární veřejné nabídky liší tím, že při ní není získáván nový kapitál a je zapotřebí méně papírování.
Místo toho kótování primárně umožňuje investorům obchodovat s akciemi společnosti na jiné burze než na hlavním obchodním místě.
Akcie čínského výrobce elektromobilů Nio v pátek při svém singapurském debutu prudce vzrostly, což je třetí burza, na které jsou jeho akcie kótovány. Akcie při otevření burzy vyskočily a vzrostly o téměř 20 %, poté část zisků snížily a v pátek ráno se v Asii obchodovaly o více než 3 % výše.

Na začátku března společnost Nio rovněž provedla sekundární kótování v Hongkongu. Prvním a hlavním místem kótování společnosti zůstává newyorská burza cenných papírů.
Výkonný ředitel automobilky neupřesnil, proč si společnost vybrala Singapur jako třetí místo kótování, ale uvedl, že Nio může tímto způsobem oslovit více investorů.
Li však uvedl, že společnost Nio plánuje vyvážet automobily do jihovýchodní Asie a v blízké budoucnosti otevřít v Singapuru výzkumné a vývojové centrum pro umělou inteligenci a autonomní řízení. Konkrétní data neuvedl.
Dosud se společnost při své zahraniční expanzi soustředila převážně na Evropu, především na Norsko.
Hlavním místem obchodování start-upu zůstává newyorská burza, kde společnost v roce 2018 uspořádala primární nabídku akcií.
Akcie společnosti Nio kótované na americkém trhu se od tohoto IPO vyšplhaly přibližně o 150 % – jedná se o volatilní období více než tří let, které zahrnovalo několik čtvrtletních propadů a jeden celý rok 2020, kdy došlo k nárůstu o více než 1 100 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky