Investoři jsou optimističtí, pokud jde o dynamiku společnosti Nvidia při prodeji jejích grafických procesorů a systémů na různých trzích, jako jsou cloudové servery, samořídící automobily a metaverse.
Prodej grafických procesorů (GPU) hráčům je však stále největším obchodním odvětvím společnosti, které v loňském roce generovalo 46 % celkových příjmů. Je důležité, aby si Nvidia udržela silný růst v této oblasti podnikání, aby mohla akcionářům i nadále přinášet dobré výnosy, a existují dobré důvody, proč se jí to podaří.
Stálý růst v oblasti her
Za posledních pět let vzrostl prodej herních grafických procesorů Nvidia z 3,8 miliardy dolarů na 11,8 miliardy dolarů. To je roční míra růstu 25 %. Tento růst byl vyvážen vyššími průměrnými prodejními cenami, které rostly tempem 13 % ročně, a růstem jednotkových prodejů o 11 % ročně.
Zdroj: Getty Images
Nejnovější průzkum hardwaru populárního online herního obchodu Steam ukazuje, že méně než 15 % zákazníků služby Steam používá nejnovější grafické karty GeForce řady 30 neboli GPU. To ukazuje, že většina hráčů si nekupuje nové GPU každý rok. Aby společnost Nvidia zaznamenala v herním segmentu trvalý růst, musí každý rok prodat více kusů novým zákazníkům. To zatím nebyl problém, protože se odhaduje, že na trh každoročně přichází 50 milionů nových hráčů.
Nvidia navíc uvádí, že pouze 29 % uživatelů nainstalovaných grafických karet GeForce přešlo na nejnovější řadu herních grafických procesorů RTX. Pokud Nvidia dokáže zvýšit svůj herní segment o 25 % ročně s méně než třetinou upgradované základny, je snadné si představit, jak má herní byznys našlápnuto k dalšímu růstu, protože stávající uživatelé GeForce si pořizují nové GPU.
Podporu technologie ray-tracing od společnosti Nvidia, na kterou odkazuje označení RTX, oznámilo více než 250 her a softwarových aplikací. Ray tracing vykresluje ve hrách realističtější efekty stínů a osvětlení. Vzhledem k tomu, že tolik her nyní ray tracing podporuje, je pravděpodobné, že se další hráči nemohou dočkat upgradu, aby mohli tuto funkci využít. Nedostatek čipů, který ovlivňuje polovodičový průmysl, však mnoha hráčům brání v nákupu nové grafické karty. Vedení společnosti očekává, že tato situace ještě nějakou dobu potrvá.
Při upgradu však hráči utratí v průměru o 300 dolarů více než za předchozí GPU. V dlouhodobém horizontu Nvidia odhaduje, že hráči utratí za výkonné GPU ve stolních počítačích, noteboocích, cloudových herních službách nebo konzolích více než 100 dolarů ročně. Když to sečteme, představuje to podle společnosti Nvidia příležitost v hodnotě 100 miliard dolarů.
Nebude snadné obsadit celý oslovitelný trh. Z odhadovaných 3 miliard hráčů na celém světě by muselo být alespoň 750 milionů uživatelů GeForce. Instalovaná základna GeForce od Nvidie se v posledních letech pohybuje pod hranicí 200 milionů, takže lze pochybovat, že ve svém herním segmentu dosáhne tak velkých příjmů. Ale vzhledem k tomu, že tržby v herním segmentu dosáhnou ve fiskálním roce 2021 12 miliard dolarů, nemusí Nvidia získat velkou část svého oslovitelného trhu, aby vykázala silný růst.
Investoři oceňují společnost Nvidia s velkou tržní kapitalizací téměř 600 miliard dolarů na základě očekávání silného růstu napříč celým podnikem, nejen v oblasti her. Ale vzhledem k tomu, že většina instalované základny GeForce používá starší grafické procesory, spolu s trendy směrem k vyšším prodejním cenám, má Nvidia dobrý výhled na růst segmentu, který generuje téměř polovinu jejích příjmů.
Zdroj: Nvidia
Díky těmto příležitostem by Nvidia mohla být schopna ospravedlnit svůj vysoký poměr ceny k zisku (62), ale bude muset pokračovat ve střelbě na všechny válce.
Investoři jsou optimističtí, pokud jde o dynamiku společnosti Nvidia při prodeji jejích grafických procesorů a systémů na různých trzích, jako jsou cloudové servery, samořídící automobily a metaverse.Prodej grafických procesorů hráčům je však stále největším obchodním odvětvím společnosti, které v loňském roce generovalo 46 % celkových příjmů. Je důležité, aby si Nvidia udržela silný růst v této oblasti podnikání, aby mohla akcionářům i nadále přinášet dobré výnosy, a existují dobré důvody, proč se jí to podaří.Stálý růst v oblasti herZa posledních pět let vzrostl prodej herních grafických procesorů Nvidia z 3,8 miliardy dolarů na 11,8 miliardy dolarů. To je roční míra růstu 25 %. Tento růst byl vyvážen vyššími průměrnými prodejními cenami, které rostly tempem 13 % ročně, a růstem jednotkových prodejů o 11 % ročně.Zdroj: Getty ImagesNejnovější průzkum hardwaru populárního online herního obchodu Steam ukazuje, že méně než 15 % zákazníků služby Steam používá nejnovější grafické karty GeForce řady 30 neboli GPU. To ukazuje, že většina hráčů si nekupuje nové GPU každý rok. Aby společnost Nvidia zaznamenala v herním segmentu trvalý růst, musí každý rok prodat více kusů novým zákazníkům. To zatím nebyl problém, protože se odhaduje, že na trh každoročně přichází 50 milionů nových hráčů.Nvidia navíc uvádí, že pouze 29 % uživatelů nainstalovaných grafických karet GeForce přešlo na nejnovější řadu herních grafických procesorů RTX. Pokud Nvidia dokáže zvýšit svůj herní segment o 25 % ročně s méně než třetinou upgradované základny, je snadné si představit, jak má herní byznys našlápnuto k dalšímu růstu, protože stávající uživatelé GeForce si pořizují nové GPU.Podporu technologie ray-tracing od společnosti Nvidia, na kterou odkazuje označení RTX, oznámilo více než 250 her a softwarových aplikací. Ray tracing vykresluje ve hrách realističtější efekty stínů a osvětlení. Vzhledem k tomu, že tolik her nyní ray tracing podporuje, je pravděpodobné, že se další hráči nemohou dočkat upgradu, aby mohli tuto funkci využít. Nedostatek čipů, který ovlivňuje polovodičový průmysl, však mnoha hráčům brání v nákupu nové grafické karty. Vedení společnosti očekává, že tato situace ještě nějakou dobu potrvá.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: BloombergPři upgradu však hráči utratí v průměru o 300 dolarů více než za předchozí GPU. V dlouhodobém horizontu Nvidia odhaduje, že hráči utratí za výkonné GPU ve stolních počítačích, noteboocích, cloudových herních službách nebo konzolích více než 100 dolarů ročně. Když to sečteme, představuje to podle společnosti Nvidia příležitost v hodnotě 100 miliard dolarů.Nebude snadné obsadit celý oslovitelný trh. Z odhadovaných 3 miliard hráčů na celém světě by muselo být alespoň 750 milionů uživatelů GeForce. Instalovaná základna GeForce od Nvidie se v posledních letech pohybuje pod hranicí 200 milionů, takže lze pochybovat, že ve svém herním segmentu dosáhne tak velkých příjmů. Ale vzhledem k tomu, že tržby v herním segmentu dosáhnou ve fiskálním roce 2021 12 miliard dolarů, nemusí Nvidia získat velkou část svého oslovitelného trhu, aby vykázala silný růst.Investoři oceňují společnost Nvidia s velkou tržní kapitalizací téměř 600 miliard dolarů na základě očekávání silného růstu napříč celým podnikem, nejen v oblasti her. Ale vzhledem k tomu, že většina instalované základny GeForce používá starší grafické procesory, spolu s trendy směrem k vyšším prodejním cenám, má Nvidia dobrý výhled na růst segmentu, který generuje téměř polovinu jejích příjmů.Zdroj: NvidiaDíky těmto příležitostem by Nvidia mohla být schopna ospravedlnit svůj vysoký poměr ceny k zisku , ale bude muset pokračovat ve střelbě na všechny válce.