Akcie se propadly o 60 % oproti svému historickému maximu. Při současné kotaci kolem 122 USD se akcie pohybují těsně nad 52týdenním minimem 118,20 USD.
Spotify je však vedoucí službou pro streamování audia a stále roste. Ve čtvrtém čtvrtletí společnost vykázala meziroční nárůst tržeb o 24 %, protože počet aktivních uživatelů překročil 400 milionů měsíčně. To vše znamená, že výkonnost akcií neodráží základní obchodní výsledky společnosti Spotify, což znamená, že vnitřní hodnota společnosti může být mnohem vyšší než současná cena akcií.
A existuje dobrý důvod věřit, že Spotify bude moci přidávat uživatele ještě mnoho let.
Většina lidí v USA neplatí za předplatné služby Spotify
Společnost Spotify ukončila rok 2021 s 406 miliony aktivních uživatelů (MAU). S tím, jak se společnost Spotify rozrůstá, je však stále obtížnější udržet růst na vysoké úrovni, kterou společnost vykazovala před pandemií. Ve 4. čtvrtletí 2019 společnost Spotify vykázala meziroční růst počtu MAU o 31 %. Ve 4. čtvrtletí 2021 se tento růst zpomalil na pouhých 18 %.
Zdroj: Shutterstock
Ve srovnání s Netflixem vypadá tento výsledek stále působivě. Přední videostreamer ukončil čtvrté čtvrtletí s 222 miliony platících předplatitelů – což je více než 180 milionů prémiových předplatitelů Spotify – ale Spotify zvýšilo počet svých prémiových předplatitelů v tomto čtvrtletí meziročně o 16 % ve srovnání s 9% růstem Netflixu.
Cena akcií Spotify se propadla především kvůli zpomalujícímu se růstu, ale společnost může svůj dosah rozšiřovat ještě mnoho let. Její služba má stále relativně nízký podíl platících předplatitelů ve Spojených státech – na jednom z jejích největších trhů.
Na základě globálního spotřebitelského průzkumu společnosti Statista, kterého se zúčastnilo 2 000 až 7 000 respondentů z každé země, má téměř 50 % respondentů ve Švédsku – kde byla společnost Spotify založena – placené předplatné služby Spotify. To je více než dvojnásobek jejího rozšíření v USA, kde 20 % respondentů uvedlo, že má placené předplatné.
Zdroj: Spotify.com
Je zřejmé, že mnoho lidí se rozhodne pro bezplatný tarif podporovaný reklamou, ale graf ukazuje, že Spotify má velký prostor pro další růst prémiové uživatelské základny. V přepočtu na obyvatele totiž lidé za hudbu utrácejí méně než polovinu toho, co utráceli v roce 1999, ale toto číslo se v posledních letech začalo zvyšovat.
Příležitost Spotify
Investoři možná značně podceňují schopnost společnosti Spotify zachytit další růst v oblasti tvůrčí ekonomiky, konkrétně v oblasti podcastů. Generální ředitel Daniel Ek označil ekonomiku tvůrců za „jednu z největších příležitostí na internetu“ a investice společnosti Spotify do podcastů ji staví do skvělé pozice, aby tento rostoucí trh využila.
Spotify v současné době podporuje 11 milionů tvůrců, ale vedení vidí potenciál přidat časem až 50 milionů. Tito tvůrci s sebou přinášejí nespočetné množství sledujících a společnost Spotify již několik let investuje do zdrojů, softwaru a nástrojů, které těmto tvůrcům obsahu pomáhají rozvíjet jejich podnikání.
Zdroj: Getty Images
Vedení společnosti věří, že počet uživatelů Spotify může nakonec dosáhnout jedné miliardy. To se zdá být možné vzhledem k relativně nízké míře rozšíření na klíčových trzích a potenciálu sloužit více podcasterům a jejich posluchačům. Vzhledem k tomu, že Spotify stále dosahuje dvouciferného růstu, přestože má již více než 400 milionů aktivních uživatelů, je zjevně na cestě k dosažení svého dlouhodobého cíle. Proto stojí za to o akciích uvažovat, zatímco se obchodují poblíž svého 52týdenního minima.
Akcie se propadly o 60 % oproti svému historickému maximu. Při současné kotaci kolem 122 USD se akcie pohybují těsně nad 52týdenním minimem 118,20 USD.Spotify je však vedoucí službou pro streamování audia a stále roste. Ve čtvrtém čtvrtletí společnost vykázala meziroční nárůst tržeb o 24 %, protože počet aktivních uživatelů překročil 400 milionů měsíčně. To vše znamená, že výkonnost akcií neodráží základní obchodní výsledky společnosti Spotify, což znamená, že vnitřní hodnota společnosti může být mnohem vyšší než současná cena akcií.A existuje dobrý důvod věřit, že Spotify bude moci přidávat uživatele ještě mnoho let.Většina lidí v USA neplatí za předplatné služby SpotifySpolečnost Spotify ukončila rok 2021 s 406 miliony aktivních uživatelů . S tím, jak se společnost Spotify rozrůstá, je však stále obtížnější udržet růst na vysoké úrovni, kterou společnost vykazovala před pandemií. Ve 4. čtvrtletí 2019 společnost Spotify vykázala meziroční růst počtu MAU o 31 %. Ve 4. čtvrtletí 2021 se tento růst zpomalil na pouhých 18 %.Zdroj: ShutterstockVe srovnání s Netflixem vypadá tento výsledek stále působivě. Přední videostreamer ukončil čtvrté čtvrtletí s 222 miliony platících předplatitelů – což je více než 180 milionů prémiových předplatitelů Spotify – ale Spotify zvýšilo počet svých prémiových předplatitelů v tomto čtvrtletí meziročně o 16 % ve srovnání s 9% růstem Netflixu.Cena akcií Spotify se propadla především kvůli zpomalujícímu se růstu, ale společnost může svůj dosah rozšiřovat ještě mnoho let. Její služba má stále relativně nízký podíl platících předplatitelů ve Spojených státech – na jednom z jejích největších trhů.Chcete využít této příležitosti?Na základě globálního spotřebitelského průzkumu společnosti Statista, kterého se zúčastnilo 2 000 až 7 000 respondentů z každé země, má téměř 50 % respondentů ve Švédsku – kde byla společnost Spotify založena – placené předplatné služby Spotify. To je více než dvojnásobek jejího rozšíření v USA, kde 20 % respondentů uvedlo, že má placené předplatné.Zdroj: Spotify.comJe zřejmé, že mnoho lidí se rozhodne pro bezplatný tarif podporovaný reklamou, ale graf ukazuje, že Spotify má velký prostor pro další růst prémiové uživatelské základny. V přepočtu na obyvatele totiž lidé za hudbu utrácejí méně než polovinu toho, co utráceli v roce 1999, ale toto číslo se v posledních letech začalo zvyšovat.Příležitost SpotifyInvestoři možná značně podceňují schopnost společnosti Spotify zachytit další růst v oblasti tvůrčí ekonomiky, konkrétně v oblasti podcastů. Generální ředitel Daniel Ek označil ekonomiku tvůrců za „jednu z největších příležitostí na internetu“ a investice společnosti Spotify do podcastů ji staví do skvělé pozice, aby tento rostoucí trh využila.Spotify v současné době podporuje 11 milionů tvůrců, ale vedení vidí potenciál přidat časem až 50 milionů. Tito tvůrci s sebou přinášejí nespočetné množství sledujících a společnost Spotify již několik let investuje do zdrojů, softwaru a nástrojů, které těmto tvůrcům obsahu pomáhají rozvíjet jejich podnikání.Zdroj: Getty ImagesVedení společnosti věří, že počet uživatelů Spotify může nakonec dosáhnout jedné miliardy. To se zdá být možné vzhledem k relativně nízké míře rozšíření na klíčových trzích a potenciálu sloužit více podcasterům a jejich posluchačům. Vzhledem k tomu, že Spotify stále dosahuje dvouciferného růstu, přestože má již více než 400 milionů aktivních uživatelů, je zjevně na cestě k dosažení svého dlouhodobého cíle. Proto stojí za to o akciích uvažovat, zatímco se obchodují poblíž svého 52týdenního minima.