Svět se během dvou krátkých let dramaticky změnil, což mnohé z nás přimělo k pozastavení a resetování. Pokud jste jako miliony zaměstnanců, kteří opustili své firmy, aby se věnovali něčemu jinému, možná jste dostali trochu víc, než jste čekali.
Možná jste se se svým týmem seznámili pouze na videu a cítíte se trochu odloučení. Místo nezapomenutelných zážitků s lidmi si možná pamatujete jména a tváře, snažíte se zjistit, za kým pro co jít, nebo přemýšlíte, jak se více zviditelnit.
Ten hladký nástupní zážitek, který jste očekávali, vám může připadat spíše jako hrbolatá jízda.
Dobrou zprávou je, že můžete použít několik rychlých strategií, abyste se dostali na začátek, navázali vztahy a začali ukazovat svou hodnotu.

ZAČNĚTE BUDOVAT SVOU OSOBNÍ ZNAČKU
Začněte tím, že si určíte tři hlavní věci, které byste chtěli, aby o vás někdo věděl. Mohou to být například typy problémů, které umíte dobře řešit, co vás baví, jakých výsledků jste dosáhli a jak by měl využít vaše silné stránky. Když budete mít jasno a budete se snažit o to, abyste to přirozeně vnášeli do rozhovorů a pomohli lidem rychleji pochopit, kdo jste.
DEFINUJTE ÚSPĚCH
Jedním z nejcennějších cvičení, které můžete udělat, je definovat úspěch pro svou roli. Jinými slovy, čeho dosáhnete během prvních šesti měsíců a prvního roku? Požádejte o vyjádření i ostatní, zejména svého nadřízeného. Rychle zjistíte, kde můžete mít ve své roli největší vliv a zda se nějaká očekávání neshodují.
PTEJTE SE NA TO, CO NEMŮŽETE POZDĚJI

V prvních 90 dnech ve své funkci budete mít prostor klást citlivé otázky jako někdo, kdo je nový a učí se. Ptejte se tedy na ty nejkritičtější. Zjistěte, „jak to tady skutečně děláme“, a jakákoli nepsaná pravidla, o kterých byste měli vědět. Získáte tak cenný vhled do firemní kultury a dynamiky skupiny a vyhnete se nášlapným minám.
Ptejte se, kdo by měl být zahrnut do různých typů rozhodnutí a jak se rozhodnutí přijímají. To vám pomůže identifikovat formální a neformální vůdce. Nenechte se rozptylovat organizačním schématem společnosti. Místo toho zjistěte, kdo je pro úspěch vaší role a týmu nejdůležitější a jak vás podporuje.
VYVAŽUJTE VZTAHY A VÝSLEDKY
I když se budete snažit ukázat, že jste pro danou práci ten pravý, chybujte v tom, že se v prvních měsících budete snažit lidi poznat a pomáhat jim poznat vás. To položí základy pro pevnější vztah plný důvěry. Nemusí to být ani časově náročné. Naplánovat si třeba jen 10 minut na osobní zájem o druhé a představení se může být velmi užitečné. Stačí se ukázat s opravdovou zvědavostí a touhou dobře využít čas. Nemusíte mít formální program. Lidé ocení autentičnost.
Zklidněte svou touhu být vstřícní a ukázat, že umíte plnit úkoly, s potřebou soustředit se na nejdůležitější práci. Můžete být v pokušení reagovat okamžitě bez ohledu na naléhavost nebo prioritu požadavku. Definujte, co pro vás „pohotová reakce“ skutečně znamená, a ujasněte si dobu vyřízení, namísto toho, abyste vytvářeli domněnky. Nezapomeňte, že lidi učíme, jak se k nám mají chovat, proto si dávejte pozor na očekávání, která si na začátku stanovíte.

ROZVÍJEJTE VZTAHY NA VŠECH ÚROVNÍCH
Nedělejte chybu, že se zaměříte na pěstování vztahů pouze s lidmi, kteří jsou vám nadřazeni. Zpětná vazba od vašich kolegů může mít velký vliv na to, jak vás vnímá váš šéf a ostatní. Nechte si navrhnout, koho byste měli poznat a co je důležité o něm vědět. Pak si s nimi stanovte pravidelnou frekvenci schůzek, i kdyby to mělo být jednou za čtvrt roku nebo jen na 15 minut. Využijte tento čas ke kontrole, zeptejte se na jejich priority a výzvy, nabídněte pomoc a podělte se o některé vlastní úspěchy.
NASTAVTE TÓN, JAK S VÁMI SPOLUPRACOVAT
Kdybyste měli někomu poradit, jak s vámi nejlépe spolupracovat, co byste mu řekli? Například jak nejraději komunikujete: nejlepší metody, frekvence a fóra? Máte praktický, nebo volný styl vedení? Jak moc rádi dáváte nebo přijímáte formální či neformální zpětnou vazbu? Zbavte se tajemství. Znalost těchto informací by vašemu týmu i vašemu nadřízenému rozhodně prospěla, stejně jako ostatním.
Pokud jste již překročili hranici 90 dnů v nové společnosti nebo na nové pozici, nezoufejte. Tyto strategie vám stále mohou pomoci pokračovat v budování vztahů, poznávání organizace a přidávání hodnoty.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky