Poté, co banka JPMorgan Chase ve středu snížila cílovou cenu ze 185 dolarů na 110 dolarů, se akcie online tržiště s ubytováním v pozdních ranních hodinách propadají.
V současné době má JPMorgan pro akcie ABNB rating „neutrální“, což se však může změnit v závislosti na tom, jak se akcie budou vyvíjet v příštích několika týdnech. V době psaní tohoto článku se akcie obchodují na novém minimu. Pro medvědí spekulanty je dalším logickým cílem poklesu cena při IPO společnosti ve výši 68 USD za akcii. Airbnb debutovala v prosinci 2020 s oceněním 47 miliard dolarů.
Karmínově zbarvený inkoust představuje nešťastnou změnu osudu. Akcie ABNB dosáhly 52týdenního maxima nad úrovní 212 USD. Nyní se akcie potýkají s dvoucifernými čísly a potřebují okamžitý katalyzátor růstu.
Kdyby bylo snížení ceny ze strany JPMorgan jediným takovým protivětrem, nemusely by akcie ABNB reagovat tak tvrdě. Pesimismus ze strany finanční instituce však následuje po dalších méně než hvězdných názorech analytiků.

Například banka Morgan Stanley snížila cílovou cenu na 100 USD ze 145 USD a stanovila pro Airbnb rating „equal weight“ ve výzkumné zprávě vydané 23. června. O den dříve snížila společnost JMP Securities své hodnocení akcií ABNB na „market perform“ z „outperform“. Společnost Mizuho ve své výzkumné zprávě ze 4. května snížila cílovou cenu z 205 na 175 USD.
Tento měsíc z 22 analytiků šest odborníků vydalo nebo ponechalo hodnocení „strong buy“. Jeden analytik však vydal hodnocení „silně prodat“, které se za poslední tři měsíce nikdy neobjevilo. Tato okolnost naznačuje, že Wall Street je stále skeptičtější vůči akciím ABNB a základní životaschopnosti jejího podnikání.
Přestože ničivý dopad rostoucí míry inflace na kupní sílu dolaru způsobil americkým domácnostem obrovské problémy, sektor cestovního ruchu představoval překvapivou vzdušnou kapsu v rámci spotřebitelské ekonomiky. Tento fenomén, označovaný jako „cestování z pomsty“, vychází ze stagnující poptávky po zážitcích, na které se dá vzpomínat.
Velký objem negativních reakcí na akcie ABNB zřejmě naznačuje, že i tento oddechový čas v diskrečním spotřebitelském sektoru se vytrácí. V takovém případě by si investoři měli dát pozor na to, aby se do investic spojených s cestováním příliš nevrhali.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky