To se ještě umocnilo, když COVID-19 změnil svět a pracoviště a přiměl pracovníky zamyslet se nad svou prací, zaměstnavateli a nad tím, co je v jejich životě nejdůležitější. S následnou velkou rezignací se mileniálové setkávají s dalšími těžkostmi, které si nadále vybírají emocionální a ekonomickou daň.
V roce 2022 je většina mileniálů na vrcholu své kariéry a nashromáždila rozhodovací pravomoci v manažerských a vyšších vedoucích funkcích. V důsledku toho však při nedostatku zdrojů v práci přebírají mileniálové velkou část odpovědnosti za to, že organizace splní své obchodní cíle. Ve skutečnosti od začátku velké rezignace muselo 83 % mileniálů po celém světě převzít až šest nových úkolů nad rámec své pracovní náplně kvůli rezignaci svých spolupracovníků.
Velká rezignace způsobuje masové vyhoření zaměstnanců, kteří vydrží, a dokud organizace nenajdou správnou rovnováhu, vyčerpání a odchody budou přetrvávat. Způsob práce již nefunguje a je třeba jej napravit.
BOJ PROTI VYHOŘENÍ U ZDROJE

Studie společnosti Indeed zjistila, že téměř 60 % mileniálů má pocit vyhoření na pracovišti, který se od velké rezignace zvýšil. Velká rezignace dále způsobila, že ženy pociťují ještě více negativních dopadů v práci, což je obzvláště nepříjemné, protože ženy stále získávají vedoucí pozice. Aby organizace vytvořila zdravé a produktivní pracovní prostředí, musí bojovat proti vyhoření u zdroje, což znamená pochopit, proč se zaměstnanci cítí vyhořelí a jaké kroky mohou podniknout k jeho zmírnění.
Pointa je, že pokud se od zaměstnanců očekává, že převezmou větší odpovědnost, musí být zaměstnavatelé ochotni poskytnout jim benefity, které jim ji budou kompenzovat. Mnoho společností začalo zkoušet čtyřdenní pracovní týden, umožňují zaměstnancům trvale pracovat z domova nebo mění zásady týkající se zaměstnanců, kteří dokončují práci mimo tradiční okna. Zaměstnavatelé však musí jít dál a rozšířit benefity, které zlepší pohodu jejich zaměstnanců. Nedávná studie společnosti LinkedIn také zjistila, že zaměstnanci z generace mileniálů a generace Z jsou jedněmi z nejsilnějších zastánců bezplatných služeb v oblasti duševního zdraví, které mohou zaměstnancům pomoci orientovat se v měnící se době, zvládat zvýšený stres a udržet si motivaci.
Organizace také musí vyvrátit teorii, že práce z domova by se měla rovnat delší pracovní době. Stejný průzkum společnosti Indeed zjistil, že více než polovina zaměstnanců pracuje více hodin na dálku než v kanceláři a že rostoucí pracovní zátěž a rostoucí tlak ztěžují úplné „odpojení“. Tato zastaralá mentalita v konečném důsledku způsobuje nedostatečnou produktivitu a efektivitu a zvyšuje napětí u zaměstnanců, kteří mohou mít pocit, že si jejich času nikdo neváží.

Pozitivním trendem je, že mnoho zaměstnavatelů investuje do školení managementu zaměřených na empatii a inkluzi s cílem pomoci pracovníkům cítit se podporováni bez ohledu na jejich roli nebo místo. Zaměstnavatelé by také měli pravidelně „kontrolovat puls“ týmů pomocí krátkých průzkumů, aby pochopili, jak se pracovníci cítí ohledně svých zkušeností, svých povinností a svých manažerů. Jedná se o účinný způsob zavedení transparentnosti, který může být rozdílem mezi udržením talentů a jejich ztrátou.
NOVÉ VYMEZENÍ PRÁCE
Na Velkou rezignaci je konstruktivnější nahlížet jako na Velkou migraci – lidé hledají nové příležitosti pro smysluplnou práci. Lidé nemají radost ani pocit hodnoty z vykonávání stále stejných úkolů, které jim zabírají většinu času týdně a brzdí jejich kreativitu.

Stejně jako osobní počítače, mobilní zařízení a cloud poskytly pracovníkům větší svobodu a efektivitu, automatizační technologie zbavují pracovníky všedních, opakujících se úkolů, které zatěžují jejich pracovní den a způsobují vyhoření. Ve skutečnosti má 73 % mileniálů pocit, že většinu jejich dne zabírá vykonávání monotónních úkolů, které by mohly být automatizovány. V prostředí, kde mohou softwaroví roboti vykonávat všední úkoly, získají zaměstnanci více času na strategickou a kreativní práci, která je baví a žene firmu kupředu. Automatizační nástroje dále pomáhají podnikům, aby se více zaměřily na lidi a zaujaly zaměstnance i zákazníky.
Přizpůsobení se řízení v době velké rezignace je pro podniky zásadní a je možné díky upřednostňování zdraví a pohody zaměstnanců, díky nimž jsou podniky úspěšné. Vzhledem k tomu, že téměř polovina mileniálů touží po možnosti učit se novým dovednostem přímo na pracovišti, měly by organizace věnovat čas porozumění potřebám svých zaměstnanců, budovat svaly v oblasti školení a možností zvyšování kvalifikace pro kariérní růst a zavádět technologie, které udržují dlouhodobou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky