NFL právě zasadila kabelovým společnostem velkou ránu
Když už se zdálo, že by kabelové televizní společnosti jako Comcast (CMCSA) a Charter Communications (CHTR) mohly potlačit hnutí za odstřihávání kabelů, přišla další tvrdá rána od klíčového obsahového partnera.
Podle zpráv časopisu Sports Business Journal plánuje Národní fotbalová liga v červenci spustit aplikaci pro živé streamování zápasů, která bude vysílat stejné zápasy, jaké mají k dispozici fotbaloví fanoušci na příslušných geografických trzích.
Na první pohled se tento krok zdá být trochu zbytečný. Spotřebitelé již mohou tyto místní zápasy sledovat, pokud ne prostřednictvím svého kabelového tarifu, tak prostřednictvím vysílání zachyceného anténami. I za nízkou cenu 5 dolarů měsíčně jde o řešení problému, který zdánlivě neexistuje. Ergo, možná se tu společnosti Charter a Comcast nemají čeho obávat.
Živé sportovní přenosy jsou jedním z hlavních důvodů, proč lidé stále platí 80 dolarů měsíčně (nebo více) za kabelovou televizi; je to však vývoj, který si investoři kabelových společností nemohou dovolit ignorovat.
Zdroj: Bloomberg
Hlavní důvod, proč spotřebitelé platí za kabelovou televizi
Samotná liga byla na podrobnosti o svých plánech na platformu, která obchází kabelové společnosti, skoupá, pouze uvedla, že bude omezena na mobilní zařízení. Není to však žádné překvapení, protože se jedná o další progresivní krok v posunu, který pomalu, ale jistě opouští kabelovou televizi. NFL již nabízí přístup k zápasům mimo trh prostřednictvím služby nazvané Sunday Ticket a při poskytování obsahu zápasů spolupracuje s několika dalšími distribučními partnery, včetně společnosti Dish Network (DISH).
Bez ohledu na to by investoři neměli zavrhovat převratný potenciál tohoto produktu z jednoho zásadního důvodu: Sport je důvodem číslo jedna, proč spotřebitelé zůstávají u kabelové televize a nepřejdou na levnější streamování. A sport je také důvodem číslo jedna, proč se lidé, kteří dříve přerušili kabelovou televizi, ke kabelové televizi vracejí.
Na webu CableTV.com je celá záležitost popsána z nadhledu. V průzkumu provedeném na začátku tohoto roku mezi několika stovkami amerických spotřebitelů tato společnost zabývající se průzkumem trhu zjistila, že 19,5 % lidí nadále platí vysoké ceny za kabelovou televizi, protože neexistuje žádný jiný vhodný způsob, jak si zajistit živé sportovní přenosy. Podobně více než 18 % respondentů průzkumu, kteří již kabelovou televizi přestřihli, uvedlo, že sport je důvodem, proč si kabelovou službu znovu připojili.
Ani jeden z nich není zdánlivě velká postava. A vzhledem k tomu, že NFL je pouze jednou z několika sportovních lig, které si lidé mohou vybrat, alternativní fotbalová platforma se sotva jeví jako existenční hrozba.
Udělejte krok zpět a podívejte se na to z širšího pohledu. Sport byl zdaleka nejčastějším důvodem, proč si spotřebitelé udržují nebo obnovují předplatné kabelové televize, a zároveň se ostatní profesionální sportovní ligy pomalu, ale jistě zbavují závislosti na službách kabelové televize při vysílání svých produktů. NBC patřící společnosti Comcast nabízí nedělní fotbalové zápasy prostřednictvím Peacock. NBA, NHL a Major League Baseball nabízejí přístup k zápasům i bez kabelového předplatného. Vzhledem k tomu, že profesionální fotbal je nejoblíbenějším diváckým sportem v zemi, ale Sunday Ticket stojí neúnosných 300 dolarů za sezónu – a není dostupný všem fanouškům – může být tato nová nabídka tím, co přiměje sportovní fanoušky přestřihnout kabelovou šňůru, která je stojí řádově 1000 dolarů ročně.
Zdroj: Gettyimages
Dokonce i tato stálice v oboru je nyní otevřená.
Kdyby šlo jen o poslední krok NFL, dalo by se nad tím pokrčit rameny. Nejde však jen o NFL. Také mateřská společnost ESPN Walt Disney (DIS 1,02 %) se stále více přiklání k myšlence existence bez kabelové televize.
Během konferenčního hovoru společnosti za první čtvrtletí se generální ředitel Bob Chapek vyjádřil k myšlence samostatného streamování ESPN:
Nejsme připraveni sdílet podrobnosti našeho modelu, pokud jde o to, jak dlouho by nám trvalo, než bychom dosáhli ziskovosti, nebo jaký by to mělo dopad na naše lineární podnikání ….. Chtěl bych však zdůraznit, že se do toho pustíme pouze tehdy, pokud to bude akreční pro hodnotu našich akcionářů, až přijde čas skutečně stisknout spoušť. Ale mohu vám říci, že to bude ultimátní nabídka pro fanoušky, která osloví superfanoušky, kteří sport opravdu milují.
Je to jen stěží přesvědčivý důkaz, že brzy bude nabízena streamovaná verze předního sportovního kanálu kabelové televize ESPN. Je to však změna tónu, kterou společnost zaujímá, pokud jde o práci mimo dosah kabelové televize – zejména nyní, když čísla společnosti Nielsen ukazují, že dosah kanálu se v minulém fiskálním roce snížil o 10 % na pouhých 76 milionů předplatitelů. To je méně než 100 milionů domácností před deseti lety, přičemž úbytek zákazníků je zatím v nedohlednu.
Pokud kabelová televize ESPN plně přejde na internet – což je přinejmenším na obzoru – zmizí další z hlavních důvodů, proč zákazníci nadále platí za kabelovou televizi.
Zdroj: Gettyimages
Příliš velký na to, aby se dal ignorovat
Abychom byli spravedliví, společnosti Dish Network, Comcast, Charter a všechny ostatní nejsou odsouzeny k zániku. Většina z těchto kabelových hráčů nabízí další služby, které přinášejí příjmy, včetně širokopásmového připojení, které umožňuje takovéto streamovací služby. A je to problém, který toto odvětví řeší již několik let. Tyto organizace takříkajíc znají skóre.
Pro investory do kabelových společností však stojí za povšimnutí, že tempo útoků na prodejnost kabelové televize se zrychluje a možná se blíží bodu zlomu. Když už nic jiného, investoři budou chtít držet prst na tepu neustále se vyvíjejícího trhu sportovních přenosů.
Podle zpráv časopisu Sports Business Journal plánuje Národní fotbalová liga v červenci spustit aplikaci pro živé streamování zápasů, která bude vysílat stejné zápasy, jaké mají k dispozici fotbaloví fanoušci na příslušných geografických trzích.Na první pohled se tento krok zdá být trochu zbytečný. Spotřebitelé již mohou tyto místní zápasy sledovat, pokud ne prostřednictvím svého kabelového tarifu, tak prostřednictvím vysílání zachyceného anténami. I za nízkou cenu 5 dolarů měsíčně jde o řešení problému, který zdánlivě neexistuje. Ergo, možná se tu společnosti Charter a Comcast nemají čeho obávat.Živé sportovní přenosy jsou jedním z hlavních důvodů, proč lidé stále platí 80 dolarů měsíčně za kabelovou televizi; je to však vývoj, který si investoři kabelových společností nemohou dovolit ignorovat.Zdroj: BloombergSamotná liga byla na podrobnosti o svých plánech na platformu, která obchází kabelové společnosti, skoupá, pouze uvedla, že bude omezena na mobilní zařízení. Není to však žádné překvapení, protože se jedná o další progresivní krok v posunu, který pomalu, ale jistě opouští kabelovou televizi. NFL již nabízí přístup k zápasům mimo trh prostřednictvím služby nazvané Sunday Ticket a při poskytování obsahu zápasů spolupracuje s několika dalšími distribučními partnery, včetně společnosti Dish Network .Bez ohledu na to by investoři neměli zavrhovat převratný potenciál tohoto produktu z jednoho zásadního důvodu: Sport je důvodem číslo jedna, proč spotřebitelé zůstávají u kabelové televize a nepřejdou na levnější streamování. A sport je také důvodem číslo jedna, proč se lidé, kteří dříve přerušili kabelovou televizi, ke kabelové televizi vracejí.Na webu CableTV.com je celá záležitost popsána z nadhledu. V průzkumu provedeném na začátku tohoto roku mezi několika stovkami amerických spotřebitelů tato společnost zabývající se průzkumem trhu zjistila, že 19,5 % lidí nadále platí vysoké ceny za kabelovou televizi, protože neexistuje žádný jiný vhodný způsob, jak si zajistit živé sportovní přenosy. Podobně více než 18 % respondentů průzkumu, kteří již kabelovou televizi přestřihli, uvedlo, že sport je důvodem, proč si kabelovou službu znovu připojili.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: GettyimagesAni jeden z nich není zdánlivě velká postava. A vzhledem k tomu, že NFL je pouze jednou z několika sportovních lig, které si lidé mohou vybrat, alternativní fotbalová platforma se sotva jeví jako existenční hrozba.Udělejte krok zpět a podívejte se na to z širšího pohledu. Sport byl zdaleka nejčastějším důvodem, proč si spotřebitelé udržují nebo obnovují předplatné kabelové televize, a zároveň se ostatní profesionální sportovní ligy pomalu, ale jistě zbavují závislosti na službách kabelové televize při vysílání svých produktů. NBC patřící společnosti Comcast nabízí nedělní fotbalové zápasy prostřednictvím Peacock. NBA, NHL a Major League Baseball nabízejí přístup k zápasům i bez kabelového předplatného. Vzhledem k tomu, že profesionální fotbal je nejoblíbenějším diváckým sportem v zemi, ale Sunday Ticket stojí neúnosných 300 dolarů za sezónu – a není dostupný všem fanouškům – může být tato nová nabídka tím, co přiměje sportovní fanoušky přestřihnout kabelovou šňůru, která je stojí řádově 1000 dolarů ročně.Zdroj: GettyimagesKdyby šlo jen o poslední krok NFL, dalo by se nad tím pokrčit rameny. Nejde však jen o NFL. Také mateřská společnost ESPN Walt Disney se stále více přiklání k myšlence existence bez kabelové televize.Během konferenčního hovoru společnosti za první čtvrtletí se generální ředitel Bob Chapek vyjádřil k myšlence samostatného streamování ESPN:Nejsme připraveni sdílet podrobnosti našeho modelu, pokud jde o to, jak dlouho by nám trvalo, než bychom dosáhli ziskovosti, nebo jaký by to mělo dopad na naše lineární podnikání ….. Chtěl bych však zdůraznit, že se do toho pustíme pouze tehdy, pokud to bude akreční pro hodnotu našich akcionářů, až přijde čas skutečně stisknout spoušť. Ale mohu vám říci, že to bude ultimátní nabídka pro fanoušky, která osloví superfanoušky, kteří sport opravdu milují.Je to jen stěží přesvědčivý důkaz, že brzy bude nabízena streamovaná verze předního sportovního kanálu kabelové televize ESPN. Je to však změna tónu, kterou společnost zaujímá, pokud jde o práci mimo dosah kabelové televize – zejména nyní, když čísla společnosti Nielsen ukazují, že dosah kanálu se v minulém fiskálním roce snížil o 10 % na pouhých 76 milionů předplatitelů. To je méně než 100 milionů domácností před deseti lety, přičemž úbytek zákazníků je zatím v nedohlednu.Pokud kabelová televize ESPN plně přejde na internet – což je přinejmenším na obzoru – zmizí další z hlavních důvodů, proč zákazníci nadále platí za kabelovou televizi.Zdroj: GettyimagesAbychom byli spravedliví, společnosti Dish Network, Comcast, Charter a všechny ostatní nejsou odsouzeny k zániku. Většina z těchto kabelových hráčů nabízí další služby, které přinášejí příjmy, včetně širokopásmového připojení, které umožňuje takovéto streamovací služby. A je to problém, který toto odvětví řeší již několik let. Tyto organizace takříkajíc znají skóre.Pro investory do kabelových společností však stojí za povšimnutí, že tempo útoků na prodejnost kabelové televize se zrychluje a možná se blíží bodu zlomu. Když už nic jiného, investoři budou chtít držet prst na tepu neustále se vyvíjejícího trhu sportovních přenosů.