Přední japonský výrobce bramborových lupínků Calbee zvýší ceny až o 20 %
Společnost Calbee Inc., japonská odpověď na Frito-Lay s obrovským sortimentem výrobků od bramborových lupínků s příchutí pizzy po nízkokalorické müsli, opět zvyšuje ceny, protože se snaží absorbovat náklady, které rostou nejrychleji za poslední roky.
Společnost se sídlem v Tokiu ve středečním prohlášení uvedla, že od září zvýší ceny snacků a cereálií v Japonsku o 5 až 20 % kvůli rostoucím materiálovým nákladům. Její akcie po tomto oznámení posílily v Tokiu až o 5,1 %, což je jejich největší denní nárůst za více než měsíc.
I když je zdražování potravin celosvětovým fenoménem, v Japonsku, kde stagnují mzdy, je to obzvláště citlivé téma, protože domácnosti těžko překousnou příval zdražování všeho možného od hamburgerů po pivo. Propad jenu na 24leté minimum vůči dolaru také zhoršuje cenové tlaky na souostroví chudém na zdroje, které je silně závislé na dovozu energií a potravin.
Zdroj: Japan Today
Obliba výrobce občerstvení, jehož největším akcionářem je společnost PepsiCo Inc., sahá i mimo uličky supermarketů. Její regionální suvenýry v podobě limitovaných edic, od bramborových tyčinek s příchutí chobotnice v Ósace nebo tyčinek s příchutí taco-ryže, které jsou poklonou oblíbenému pokrmu v nejjižnější prefektuře Okinawa, jsou také velmi populární a na podzim budou dražší, uvedla společnost.
Společnost letos již několikrát zvýšila ceny kvůli špatné úrodě brambor a vyšším materiálovým nákladům. Ke zděšení milovníků chipsů musela také snížit velikost sáčků.
Menší konkurent Koike-ya Inc. tento měsíc rovněž oznámil zvýšení cen, a to i u své oblíbené řady pikantních a kyselých výrobků, které vstoupí v platnost v září.
Společnost se sídlem v Tokiu ve středečním prohlášení uvedla, že od září zvýší ceny snacků a cereálií v Japonsku o 5 až 20 % kvůli rostoucím materiálovým nákladům. Její akcie po tomto oznámení posílily v Tokiu až o 5,1 %, což je jejich největší denní nárůst za více než měsíc.I když je zdražování potravin celosvětovým fenoménem, v Japonsku, kde stagnují mzdy, je to obzvláště citlivé téma, protože domácnosti těžko překousnou příval zdražování všeho možného od hamburgerů po pivo. Propad jenu na 24leté minimum vůči dolaru také zhoršuje cenové tlaky na souostroví chudém na zdroje, které je silně závislé na dovozu energií a potravin.Zdroj: Japan Today Obliba výrobce občerstvení, jehož největším akcionářem je společnost PepsiCo Inc., sahá i mimo uličky supermarketů. Její regionální suvenýry v podobě limitovaných edic, od bramborových tyčinek s příchutí chobotnice v Ósace nebo tyčinek s příchutí taco-ryže, které jsou poklonou oblíbenému pokrmu v nejjižnější prefektuře Okinawa, jsou také velmi populární a na podzim budou dražší, uvedla společnost.Společnost letos již několikrát zvýšila ceny kvůli špatné úrodě brambor a vyšším materiálovým nákladům. Ke zděšení milovníků chipsů musela také snížit velikost sáčků.Menší konkurent Koike-ya Inc. tento měsíc rovněž oznámil zvýšení cen, a to i u své oblíbené řady pikantních a kyselých výrobků, které vstoupí v platnost v září.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...