Starbucks se zaměřuje na Čínu, aby získal peníze za kávu
Ačkoli je tomu těžké uvěřit, generální ředitel společnosti Starbucks Howard Schultz v nedávném konferenčním hovoru předpověděl, že "obchod společnosti v Číně bude nakonec větší než náš obchod v USA".
To jen dokazuje, že dnešní přední podniky musí mít globální vizi, aby přežily a prosperovaly.
Společnost Starbucks (SBUX) se sídlem v Seattlu provozuje řetězec restaurací, v nichž se podává především káva a související zboží. Na akcie mám býčí náladu.
Přesto může Schultzovo prohlášení některé investory šokovat v době, kdy se čínské podniky potýkají s obnovenými epidemiemi COVID-19. V tomto světle je od generálního ředitele společnosti Starbucks odvážné, že se zaměřil na Čínu jako na potenciální hlavní obchodní zaměření společnosti.
Je to další příklad toho, že Starbucks je flexibilní a neustále se měnící firma, což nemusí být nutně špatně. Nakonec musí investoři zvážit nedávné údaje a vývoj společnosti Starbucks – kterým se budeme věnovat za chvíli – a sami se rozhodnout, zda se nyní napít akcií SBUX.
Zdroj: Reuters
Snaha uspokojit poptávku
Je to příběh, který jste letos nepochybně slyšeli mnohokrát. Poptávka po komoditách je stále intenzivní a úzká místa v dodavatelském řetězci ztěžují dnešním podnikům plnění objednávek některých výrobků.
Když popíjíte lahodnou kávu, snadno zapomenete, že kávová zrna jsou komoditou, se kterou se obchoduje podobně jako se zlatem nebo ropou. Navíc, stejně jako je tomu u jiných produktů založených na komoditách, cena kávy a její dostupnost závisí na dynamice nabídky a poptávky.
Když tedy Schultz v nedávném hovoru o výsledcích hospodaření prohlásil, že „dnes nemáme dostatečnou kapacitu, abychom uspokojili rostoucí poptávku po kávě Starbucks“, obchodníky s akciemi SBUX to možná znepokojilo, ale nemělo by je to příliš překvapovat. Káva je stále stejně chutná a návyková jako kdykoli předtím a trh s kávovými zrny je náchylný k potížím v dodavatelském řetězci stejně jako jiné komoditní trhy.
Generální ředitel společnosti Starbucks uvedl i další problémy. Kromě problémů s dodavatelským řetězcem Schultz poznamenal, že „kombinace změn v chování zákazníků, zrychlující se poptávky a algoritmů vytvořených pro odlišné chování zákazníků způsobila obrovský tlak“ na partnery společnosti v amerických obchodech.
Zdroj: Getty Images
Starbucks samozřejmě nehodlá nechat tyto problémy jen tak, aniž by podnikl nějaké kroky. Schultz proto nastínil zásadní změny, včetně nových technologií a vybavení stávajících prodejen, zavedení digitálního spropitného pro zaměstnance a zavedení drive-through služeb v 90 % nových prodejen Starbucks. Zdá se, že jde o životaschopné přístupy k uspokojení poptávky zákazníků po kávě v roce 2022, a doufejme, že se společnosti Starbucks brzy podaří vrátit rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou zpět ve svůj prospěch.
Názor Wall Street
Podle konsensu analytiků TipRanks je SBUX na základě 12 hodnocení „Koupit“ a 9 hodnocení „Držet“ mírně „Koupit“. Průměrná cílová cena společnosti Starbucks je 95,19 USD, což znamená potenciál růstu o 24,4 %.
Závěr
Přesune Starbucks své obchodní aktivity do Číny, jak naznačuje generální ředitel společnosti? Je to vůbec životaschopná strategie, když se Čína potýká s výlukami COVID-19?
Zdroj: Getty Images
To ukáže až čas, ale Starbucks je stále kavárenským gigantem a provádí proaktivní změny, aby uspokojil intenzivní poptávku po svých produktech. Kromě toho jsou akcie SBUX relativně levné a je zde dostatek prostoru pro růst, takže investoři by si mohli chtít vzít šálek kávy a několik akcií Starbucks v očekávání solidních zisků v dlouhodobém horizontu.
To jen dokazuje, že dnešní přední podniky musí mít globální vizi, aby přežily a prosperovaly.Společnost Starbucks se sídlem v Seattlu provozuje řetězec restaurací, v nichž se podává především káva a související zboží. Na akcie mám býčí náladu.Přesto může Schultzovo prohlášení některé investory šokovat v době, kdy se čínské podniky potýkají s obnovenými epidemiemi COVID-19. V tomto světle je od generálního ředitele společnosti Starbucks odvážné, že se zaměřil na Čínu jako na potenciální hlavní obchodní zaměření společnosti.Je to další příklad toho, že Starbucks je flexibilní a neustále se měnící firma, což nemusí být nutně špatně. Nakonec musí investoři zvážit nedávné údaje a vývoj společnosti Starbucks – kterým se budeme věnovat za chvíli – a sami se rozhodnout, zda se nyní napít akcií SBUX.Zdroj: ReutersJe to příběh, který jste letos nepochybně slyšeli mnohokrát. Poptávka po komoditách je stále intenzivní a úzká místa v dodavatelském řetězci ztěžují dnešním podnikům plnění objednávek některých výrobků.Když popíjíte lahodnou kávu, snadno zapomenete, že kávová zrna jsou komoditou, se kterou se obchoduje podobně jako se zlatem nebo ropou. Navíc, stejně jako je tomu u jiných produktů založených na komoditách, cena kávy a její dostupnost závisí na dynamice nabídky a poptávky.Chcete využít této příležitosti?Když tedy Schultz v nedávném hovoru o výsledcích hospodaření prohlásil, že „dnes nemáme dostatečnou kapacitu, abychom uspokojili rostoucí poptávku po kávě Starbucks“, obchodníky s akciemi SBUX to možná znepokojilo, ale nemělo by je to příliš překvapovat. Káva je stále stejně chutná a návyková jako kdykoli předtím a trh s kávovými zrny je náchylný k potížím v dodavatelském řetězci stejně jako jiné komoditní trhy.Generální ředitel společnosti Starbucks uvedl i další problémy. Kromě problémů s dodavatelským řetězcem Schultz poznamenal, že „kombinace změn v chování zákazníků, zrychlující se poptávky a algoritmů vytvořených pro odlišné chování zákazníků způsobila obrovský tlak“ na partnery společnosti v amerických obchodech.Zdroj: Getty ImagesStarbucks samozřejmě nehodlá nechat tyto problémy jen tak, aniž by podnikl nějaké kroky. Schultz proto nastínil zásadní změny, včetně nových technologií a vybavení stávajících prodejen, zavedení digitálního spropitného pro zaměstnance a zavedení drive-through služeb v 90 % nových prodejen Starbucks. Zdá se, že jde o životaschopné přístupy k uspokojení poptávky zákazníků po kávě v roce 2022, a doufejme, že se společnosti Starbucks brzy podaří vrátit rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou zpět ve svůj prospěch.Podle konsensu analytiků TipRanks je SBUX na základě 12 hodnocení „Koupit“ a 9 hodnocení „Držet“ mírně „Koupit“. Průměrná cílová cena společnosti Starbucks je 95,19 USD, což znamená potenciál růstu o 24,4 %.Přesune Starbucks své obchodní aktivity do Číny, jak naznačuje generální ředitel společnosti? Je to vůbec životaschopná strategie, když se Čína potýká s výlukami COVID-19?Zdroj: Getty ImagesTo ukáže až čas, ale Starbucks je stále kavárenským gigantem a provádí proaktivní změny, aby uspokojil intenzivní poptávku po svých produktech. Kromě toho jsou akcie SBUX relativně levné a je zde dostatek prostoru pro růst, takže investoři by si mohli chtít vzít šálek kávy a několik akcií Starbucks v očekávání solidních zisků v dlouhodobém horizontu.