Akcioví stratégové UBS zjistili, že akcie vystavené spotřebitelům s vyššími příjmy převyšují od konce dubna akcie zaměřené na spotřebitele s nižšími příjmy o 5 %, uvádí se v úterním sdělení. Zákazníci s vyššími úsporami a větším disponibilním příjmem jsou schopni utrácet za luxusní zboží navzdory růstu cen potravin a benzínu.
„Zatímco počáteční nárůst spotřebitelských výdajů byl poháněn tématem znovuotevření, očekáváme, že se objeví další téma poháněné výdaji domácností s vyššími příjmy ve srovnání s domácnostmi s nižšími příjmy“, uvádí zpráva.
„To by mělo podpořit i prémiové/luxusní značky oproti hodnotným, protože větší spotřeba se přesouvá na vyšší stupnici kvality,“ pokračuje zpráva.
Hledání akcií, které by mohly profitovat z dalšího růstu cen, přineslo desítky jmen. UBS provedla screening akcií s luxusní tematikou. Stratégové firmy pak prověřovali akcie podle citlivosti beta ve 40. percentilu shora a zdola, statistické významnosti beta a prověřovali tržní kapitalizaci vyšší než 1 miliarda USD.
Zde je 10 jmen, která se objevila při screeningu společnosti UBS:
Kosmetická společnost Coty bude těžit z vyšších příjmů spotřebitelů. Akcie společnosti vzrostly o více než 5 % poté, co společnost Coty potvrdila svůj výhled na aktuální čtvrtletí a celý rok.
Macy’s získává podporu od zákazníků, kteří si pořizují nové oblečení a luxusní zboží. Maloobchodní řetězec v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně zisku a tržeb.
Společnost Nike má cenovou sílu, která jí umožňuje přenést vyšší náklady na spotřebitele. Značka sportovního oblečení čelí problémům kvůli výlukám Covid v Číně, ale analytici Stifel přesto počátkem tohoto měsíce potvrdili nákupní doporučení pro akcie.
Zdroj: Shutterstock
Mezi dalšími jmény, která se objevila, jsou Under Armour, Victoria’s Secret, Nordstrom, Norwegian Cruise Line Holdings, Ulta, Chipotle a Simon Property Group.
Stratégové UBS také našli jména, která jsou více vystavena spotřebitelům s nižšími příjmy:
Mezi akcie s nižšími příjmy spotřebitelů patří Abercrombie and Fitch. Minulý měsíc tento maloobchodní prodejce oděvů oznámil, že v posledním čtvrtletí vzrostly zásoby o 45 % oproti stejnému období před rokem. Abercrombie and Fitch snížila svůj odhad tržeb pro letošní rok.
Restaurace rychlého občerstvení Yum! Brands má expozici vůči spotřebitelům s nižšími příjmy. Minulý měsíc banka UBS potvrdila pro majitel Pizza Hut a Taco Bell rating „buy“ díky svému rozsahu a konkurenčnímu postavení.
Zdroj: Shutterstock
Mezi další akcie s expozicí vůči spotřebitelům s nižšími příjmy patřily Gap, Ollie’s, Six Flags, Kohl’s, Carnival Corporation, Dollar General, Five Below a Wendy’s.
Akcioví stratégové UBS zjistili, že akcie vystavené spotřebitelům s vyššími příjmy převyšují od konce dubna akcie zaměřené na spotřebitele s nižšími příjmy o 5 %, uvádí se v úterním sdělení. Zákazníci s vyššími úsporami a větším disponibilním příjmem jsou schopni utrácet za luxusní zboží navzdory růstu cen potravin a benzínu.„Zatímco počáteční nárůst spotřebitelských výdajů byl poháněn tématem znovuotevření, očekáváme, že se objeví další téma poháněné výdaji domácností s vyššími příjmy ve srovnání s domácnostmi s nižšími příjmy“, uvádí zpráva.„To by mělo podpořit i prémiové/luxusní značky oproti hodnotným, protože větší spotřeba se přesouvá na vyšší stupnici kvality,“ pokračuje zpráva.Hledání akcií, které by mohly profitovat z dalšího růstu cen, přineslo desítky jmen. UBS provedla screening akcií s luxusní tematikou. Stratégové firmy pak prověřovali akcie podle citlivosti beta ve 40. percentilu shora a zdola, statistické významnosti beta a prověřovali tržní kapitalizaci vyšší než 1 miliarda USD.Zde je 10 jmen, která se objevila při screeningu společnosti UBS:Kosmetická společnost Coty bude těžit z vyšších příjmů spotřebitelů. Akcie společnosti vzrostly o více než 5 % poté, co společnost Coty potvrdila svůj výhled na aktuální čtvrtletí a celý rok.Chcete využít této příležitosti?Macy’s získává podporu od zákazníků, kteří si pořizují nové oblečení a luxusní zboží. Maloobchodní řetězec v posledním čtvrtletí překonal očekávání ohledně zisku a tržeb.Společnost Nike má cenovou sílu, která jí umožňuje přenést vyšší náklady na spotřebitele. Značka sportovního oblečení čelí problémům kvůli výlukám Covid v Číně, ale analytici Stifel přesto počátkem tohoto měsíce potvrdili nákupní doporučení pro akcie.Zdroj: ShutterstockMezi dalšími jmény, která se objevila, jsou Under Armour, Victoria’s Secret, Nordstrom, Norwegian Cruise Line Holdings, Ulta, Chipotle a Simon Property Group.Stratégové UBS také našli jména, která jsou více vystavena spotřebitelům s nižšími příjmy:Mezi akcie s nižšími příjmy spotřebitelů patří Abercrombie and Fitch. Minulý měsíc tento maloobchodní prodejce oděvů oznámil, že v posledním čtvrtletí vzrostly zásoby o 45 % oproti stejnému období před rokem. Abercrombie and Fitch snížila svůj odhad tržeb pro letošní rok.Restaurace rychlého občerstvení Yum! Brands má expozici vůči spotřebitelům s nižšími příjmy. Minulý měsíc banka UBS potvrdila pro majitel Pizza Hut a Taco Bell rating „buy“ díky svému rozsahu a konkurenčnímu postavení.Zdroj: ShutterstockMezi další akcie s expozicí vůči spotřebitelům s nižšími příjmy patřily Gap, Ollie’s, Six Flags, Kohl’s, Carnival Corporation, Dollar General, Five Below a Wendy’s.